«Ορέστης» στην Επίδαυρο

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι από τα καλλιτεχνικά εγχειρήματα που δίνουν ελπίδα. Και είναι ο τρόπος που οι νεότεροι καλλιτέχνες (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί) δοκιμάζουν να προσεγγίσουν το αρχαίο δράμα. Είναι η αγωνία και το πάθος με τα οποία θέλουν να «διαβάσουν» αυτά τα σπουδαία κείμενα, είναι η ενδιαφέρουσα ανάγνωση του δικού τους βλέμματος, είναι η απογύμνωσή τους από τα πλουμίδια των σκηνικών και των κοστουμιών και είναι, τελικά, ο απογυμνωμένος τρόπος που παραδίδονται αυτά τα κείμενα στο κοινό: μόνο με τη δύναμη των χρόνων και των λέξεών τους.

Στο Φεστιβάλ Αθηνών ήταν αρκετές αυτές οι προσεγγίσεις και φέτος. Ο «Ρήσος» της Κατερίνας Ευαγγελάτου που ολοκληρώνεται σήμερα το βράδυ στο Λύκειο του Αριστοτέλη της οδού Ρηγίλλης, αναμετρήθηκε τόσο με το αγνώστου πατρός παλαιό αυτό κείμενο όσο και μ’ έναν μοναδικό χώρο. Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας παρουσίασε στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου τη δική του εκδοχή για την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή.

Η Στεφανία Γουλιώτη έδειξε, στην Πειραιώς 260, σε μορφή μονολόγου τις «Ευμενίδες» του Αισχύλου, «ένα έργο παραμελημένο και πολύπαθο, αλλά με μεγάλο ψυχαναλυτικό ενδιαφέρον».

Το περασμένο διήμερο (Παρασκευή 31/7 και Σάββατο 1/8) η Μικρή Επίδαυρος ολοκλήρωσε για φέτος τις φεστιβαλικές της παραστάσεις με την πρόταση της νεαρής Σύλβιας Λιούλιου για τον «Αίαντα» του Σοφοκλή που αναρωτήθηκε αν η αυτοκτονία του Αίαντα σηματοδοτεί το τέλος των αξιών του αρχαϊκού κόσμου.

Στις 28 και 29 Αυγούστου, τα φετινά Επιδαύρια θα ολοκληρωθούν με την παράσταση «Ορέστης» του Ευριπίδη, μέσα από τη ματιά του επίμονου και στοχευμένου σκηνοθέτη Σίμου Κακάλα. Πατώντας πάνω στη μετάφραση του Γιάννη Τσαρούχη, ο Σίμος Κακάλας εδώ και χρόνια αναζητά τη θέση της τραγωδίας σήμερα και προτείνει ένα θέατρο λαϊκό και ταυτόχρονα ποιητικό, που συμβαδίζει με τη διαδραστική σχέση με το κοινό. Μια παράσταση που είχε ήδη δοκιμάσει και τον περασμένο χειμώνα. Αλλά ο Σίμος Κακάλας είναι σαφής: «Μοιάζει σαν η παράσταση του Φεβρουαρίου να έγινε πριν από χρόνια. Η αλλαγή είναι επιβεβλημένη, δεν είναι κανείς μας ίδιος μετά πέντε μήνες». Και η αλήθεια είναι ότι η φράση του κειμένου ακούγεται τόσο, μα τόσο επίκαιρη: «Η σημερινή μέρα είναι πολύ κρίσιμη για μας, γιατί σήμερα θα αποφασίσουν οι πολίτες με ψήφο, αν θα μας λιθοβολήσουν και τον έναν και τον άλλο, ή αν θα μας κόψουν το κεφάλι».Ετσι, αυτή τη φορά ο «Ορέστης» αλλάζει αρκετά αφού πρέπει να προσαρμοστεί για την παρουσία του σε ανοιχτό χώρο.

Επανασχεδιάστηκαν, επίσης, οι μάσκες και το σκηνικό (Σίμος Κακάλας, Μάρθα Φωκά). Και ο Σίμος Κακάλας με τους ηθοποιούς του (Δήμητρα Κούζα, Ελενα Μαυρίδου, Μιχάλης Βαλάσογλου και Δημήτρης Λάλος) θα επιχειρήσει να κάνει πιο κοντινό μας τον προβληματισμό του Ευριπίδη για τη δημοκρατία που έφθινε στην Αθήνα μετά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή