Οταν «ξυπνούν» οι πίνακες ζωγραφικής

Οταν «ξυπνούν» οι πίνακες ζωγραφικής

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα φώτα σβήνουν και εμείς συνειδητοποιούμε ότι βρισκόμαστε στο εσωτερικό ενός μουσείου ή σχεδόν… Η σκηνή του θεάτρου έχει μεταμορφωθεί σε ένα μουσείο της εποχής του συνθέτη Μπελίνι, αλλά είναι όπως το βλέπουμε εμείς σήμερα, γίνονται εκτενείς εργασίες συντήρησης. Τη σύγχυση της ημέρας της πρώτης σκηνής διαδέχεται το ξύπνημα των χαρακτήρων, οι οποίοι βγαίνουν από τους πίνακες αυτή τη σιωπηλή νύχτα. Ενας καμβάς είναι σκισμένος.

Ορισμένοι Καπουλέτοι, ζωγραφισμένοι από κάποιον εξέχοντα ζωγράφο της Αναγέννησης, ζωντανεύουν και αφηγούνται μια ιστορία ωραία και απλή: αυτή των εραστών της Βερόνας, του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας.

Μια ευφυής σύλληψη, αυτή του σκηνοθέτη Αρνό Μπερνάρ, δημιούργησε την παράσταση του έργου «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» του Μπελίνι που παρουσιάζεται από χθες το βράδυ στην Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για τη νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία εγκαινιάζει και τη συνεργασία της με δύο σπουδαίες όπερες της Ιταλίας: την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας. Την ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία του Μπερνάρ, τις λαμπρές ερμηνείες της ομάδας των πρωταγωνιστών, το ίδιο το αριστούργημα του μπελ κάντο, όπερα του Μπελίνι που παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τη Λυρική και διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός, αναδεικνύουν με τον πιο ατμοσφαιρικό τρόπο η σκηνογραφία που ετοίμασε ο Ιταλός Αλεσάντρο Κάμερα και τα κοστούμια της Κάρλα Ρικότι.

Ιστορική διαδρομή, διαδρομή ψυχολογική, διαδρομή προς το μαύρο του θανάτου. Η σκηνογραφία υποστηρίζει αυτές τις διαδρομές: από το επιδεικτικό χρυσό του μεγαλείου περνάμε στο ζωηρό κόκκινο των εντάσεων και το τρεμάμενης λάμψης πράσινο του πάθους.

Διαβάζω ότι η όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε το 1830 στο ιστορικό Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας και σημείωσε εξαιρετική επιτυχία.

«Για τη σκηνογραφική μου έρευνα βασίστηκα σε ένα φωτορεπορτάζ για την ανακαίνιση του Λούβρου. Η δυσκολία ήταν να μεταφράσω τον ρεαλισμό ενός ρεπορτάζ σε ένα σκηνικό», αναφέρει στην «Κ» ο Αλεσάντρο Κάμερα ο οποίος εμπνέεται -όπως λέει- όχι μόνο από τις εικόνες και τη ζωγραφική αλλά συχνά από τη μουσική και από τον κινηματογράφο. Ο πρόσφατα βραβευμένος σκηνογράφος στον διαγωνισμό «Μάσκες του ιταλικού θεάτρου» (2012) έχει συνεργαστεί με τον επίσης σκηνογράφο Λουτσιάνο Νταμιάνι καθώς και με τον Ιταλό σκηνοθέτη Γκαμπριέλε Λάβια σε πολλές παραγωγές. Οι «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» είναι η τρίτη συνεργασία της Κάρλα Ρικότι, η οποία θα παρακολουθήσει την παράσταση στο Μέγαρο. Η ποικιλία των χρωμάτων, τα διαφορετικά υφάσματα, σχήματα και μεγέθη είναι το χαρακτηριστικό της δουλειάς της γενικότερα αλλά και στο συγκεκριμένο έργο. «Το κοστούμι είναι οπτικά σημαντικό γιατί επιτρέπει να τοποθετηθεί η δράση που εκτυλίσσεται στη σκηνή σε μια συγκεκριμένη περίοδο ή να δώσει τη νοητική κατάσταση και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ρόλου εάν τα κοστούμια είναι πέρα από τον χρόνο», επισημαίνει.

Οι υπόλοιπες παραστάσεις θα δοθούν απόψε, αύριο, στις 18, 20 και 21/11 (ώρα έναρξης 8 μ.μ.). Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους εμφανίζονται οι Μαίρη-Ελεν Νέζη, Ειρήνη Καράγιαννη, Μιχαέλα Μάρκου, Ελενα Ξανθουδάκη, Γιάννης Χριστόπουλος, Αντώνης Κορωναίος, Τάσος Αποστόλου, Πέτρος Μαγουλάς και Διονύσης Τσαντίνης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή