ΘΕΑΤΡΟ

«Πίσω από όλα υπάρχει ένα αίτημα αγάπης»

20s15kex1

Μια από τις αγαπημένες μας ηθοποιούς είναι η Μαρία Κεχαγιόγλου, αξιόλογη πρωταγωνίστρια, συγχρόνως σεμνή, σχεδόν αθόρυβη. Στον νέο ρόλο που ερμηνεύει, αυτόν της συναισθηματικά ανάπηρης μητέρας στη θεατρική διασκευή της «Φθινοπωρινής σονάτας» του Μπέργκμαν, επιστρέφει στο «πατρικό» της, όπως αποκαλεί το Θέατρο Οδού Κυκλάδων, λόγω της ιδιαίτερης σχέσης με έναν από τους σημαντικότερους δασκάλους της, τον Λευτέρη Βογιατζή.

«Η Σαρλότ είναι μια δυναμική γυναίκα, καλλιτέχνης πολύ επιτυχημένη, που η τέχνη της, το πιάνο, είναι το σημαντικότερο κομμάτι της ύπαρξής της. Στην υπόλοιπη ζωή της είναι απούσα ή έχει κατασκευάσει μια λειτουργία που τη βοηθά να προσπερνά πρόσωπα και καταστάσεις που ζητούν εμπλοκή. Κατά βάθος, είναι ανίκανη να αγαπήσει», εξηγεί η Μαρία Κεχαγιόγλου, έχοντας πλέον βυθιστεί στον ρόλο της, καθώς η παράσταση έχει ξεκινήσει εδώ και δύο εβδομάδες, και οι πρωταγωνίστριες αναμετριούνται μεταξύ τους και με το κοινό.

«Αυτό που είναι σημαντικό στο έργο δεν είναι τα δύο γυναικεία πρόσωπα απομονωμένα, αλλά το πώς επιδρούν το ένα στο άλλο. Ετσι κι αλλιώς, είναι τόσο πολύπλοκες οι ανθρώπινες σχέσεις, πόσο μάλλον η συγκεκριμένη», επισημαίνει η Μαρία Κεχαγιόγλου και αναφέρεται στην «τρομακτική φράση» του ρόλου της: «Δεν ήθελα να είμαι η μητέρα σου. Φοβόμουν τις απαιτήσεις σου».

«Είναι όμως η αφοπλιστική της αλήθεια», προσθέτει, και «όσο συμπλεγματικό είναι αυτό το δίδυμο μητέρας-κόρης, πάνω και πίσω από όλα υπάρχει, αν όχι η αγάπη, ένα αίτημα αγάπης».

Θυμάται την πρώτη φορά που είχε δει τη «Φθινοπωρινή σονάτα»; «Νομίζω ήμουν έγκυος στην κόρη μου», λέει. «Πέρα από το ότι είχα δει μια συγκλονιστική ταινία, θυμάμαι ότι με τρόμαξε αυτή η σχέση. Με τρόμαξε η προοπτική να αναπτύξω άθελά μου και εγώ κάτι παρόμοιο. Σίγουρα όλοι παλεύουμε με τους δαίμονές μας, αλλά πάντα κάτι δεν μας ξεφεύγει;»