ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Λογοκρισία του… πισινού εν έτει 2020

28sel15splash

Αρκετός θόρυβος προκλήθηκε τις τελευταίες μέρες στο διαδικτυακό χωριό μετά τα δημοσιεύματα και τα σχόλια χρηστών που επισημαίνουν τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει σε συγκεκριμένες ταινίες του Disney+. Ως γνωστόν, η νέα οnline πλατφόρμα της μεγάλης παραγωγού εταιρείας φιλοξενεί, εκτός του καινούργιου υλικού, και την πλειονότητα του απέραντου κινηματογραφικού καταλόγου που έχει δημιουργήσει η Ντίσνεϊ μέσα στις δεκαετίες. Φαίνεται, ωστόσο, πως κάποιες από αυτές τις ταινίες έπρεπε, εν έτει 2020, να… λογοκριθούν.

Για παράδειγμα, η ρομαντική κομεντί «Splash» (1984) του Ρον Χάουαρντ, με τον Τομ Χανκς στον ρόλο ενός νέου άνδρα ο οποίος ερωτεύεται μια πανέμορφη ξανθιά, προτού καταλάβει πως εκείνη είναι στην πραγματικότητα γοργόνα. Τον ρόλο της τελευταίας ερμηνεύει η Ντάριλ Χάνα, η οποία σε μία-δύο σκηνές της ορίτζιναλ εκδοχής, τρέχοντας και με τα μακριά μαλλιά της να ανεμίζουν, αποκαλύπτει μια υποψία του γυμνού πισινού της. Το 1984 το φιλμ χαρακτηρίστηκε ως «PG», δηλαδή «κατάλληλο για όλους», σήμερα ωστόσο η Ντίσνεϊ αποφάσισε να… διορθώσει τις επίμαχες σκηνές: κάπως έτσι, τα μαλλιά της Ντάριλ Χάνα φθάνουν πια μέχρι τις γάμπες της, σε ένα (το λιγότερο) γελοίο αποτέλεσμα, ενώ αλλού το μοντάζ έχει αλλάξει προκειμένου να κρυφτούν σκανδαλιστικές(;) λεπτομέρειες.

Θυμάμαι μεγαλώνοντας στα ’90s και στις αρχές των ’00s να βλέπουμε οικογενειακώς τα μεσημέρια της Κυριακής στην τηλεόραση τη «Γαλάζια λίμνη» και τη «Γυναικάρα με τα κόκκινα». Εκεί οι (θεές) Μπρουκ Σιλντς και Κέλι Λεμπρόκ, αντιστοίχως, αποκαλύπτουν πολύ περισσότερα από την άτυχη γοργόνα, ωστόσο, σας διαβεβαιώ, ο παιδικός ψυχικός μας κόσμος παρέμεινε γαλήνιος, τουλάχιστον ως προς αυτό. Αντιθέτως, στην εποχή όπου εκατοντάδες ιστότοποι σκληρού πορνό βρίσκονται μόλις δύο κλικ μακριά από οποιονδήποτε ανήλικο, το πρόβλημα εντοπίζεται σε μερικά χαριτωμένα οπίσθια. Η όψιμη σεμνοτυφία θα ήταν απλώς κωμική αν δεν συνοδευόταν και από την άνετη διάθεση να αλλάξουμε, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ένα κομμάτι του παρελθόντος, διότι δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις μας.