ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η αληθινή ιστορία του λόχου των «ανυπάκουων»

Η αληθινή ιστορία του λόχου των «ανυπάκουων»

The Liberator
ANIMATION (2020)
Δημιουργός: Αλεξ Κέρσο, 
Τζεμπ Στούαρτ
Ακούγονται: Μπράντλεϊ Τζέιμς, Μάρτιν 
Σενσμάγερ, Χοσέ Μιγκέλ Βάσκεζ 
 
Αν το εμβληματικό «Band of Brothers» ήταν κινούμενο σχέδιο σίγουρα θα έμοιαζε πολύ με τη μίνι σειρά τεσσάρων επεισοδίων του Netflix, η οποία μας ταξιδεύει στα πεδία των μαχών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Με ενήλικο χαρακτήρα και καλοσχεδιασμένο animation, το «Liberator» αφηγείται την αληθινή ιστορία ενός πολύ ξεχωριστού λόχου του αμερικανικού στρατού, ο οποίος αποβιβάζεται στη Σικελία και μέσα από σκληρές μάχες πορεύεται προς την κεντρική Ευρώπη, κατά τον τελευταίο χρόνο του πολέμου. Τον στελεχώνει ένα ετερόκλητο μείγμα στρατιωτών: Μεξικανοί από τη Φλόριντα, καουμπόηδες από το Τέξας και Ινδιάνοι από τις μεγάλες πεδιάδες στα μεσοδυτικά, οι οποίοι έφτασαν να συνυπάρχουν ως «ανυπάκουοι» του κέντρου εκπαίδευσης.
Η ιστορία ξεκινά ουσιαστικά από τη στιγμή –εμείς τη βλέπουμε με συνεχόμενα φλας μπακ– που ο νέος λοχαγός Φίλιξ Σπαρκς αναλαμβάνει την εκπαίδευσή τους, καταφέρνοντας να τους μετατρέψει σε ένα σκληροτράχηλο σύνολο. Με τη δράση να μεταφέρεται πια στην πρώτη γραμμή της μάχης, ο λόχος του Σπαρκς διακρίνεται για την αποφασιστικότητά του, σε ένα από τα πιο αιματηρά επεισόδια του πολέμου. Ολα αυτά τα παρακολουθούμε φυσικά εκ του σύνεγγυς· μπορεί το κινούμενο σχέδιο να μην κατορθώνει να φτάσει τον ρεαλισμό ενός «ζωντανού» φιλμ, έχει ωστόσο άλλες αρετές και σίγουρα τη δική του εντυπωσιακή ατμόσφαιρα.

i-alithini-istoria-toy-lochoy-ton-anypakoyon0
Η Νταϊάν Κρούγκερ στην ταινία του Φατίχ Ακίν «Μαζί ή τίποτα», που προβάλλεται από το Cinobo.

 Μαζί ή τίποτα ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2017)
Σκηνοθεσία: Φατίχ Ακίν
Ερμηνείες: Νταϊάν Κρούγκερ, 
Ντένις Μοσίτο, Νουμάν Ακάρ 

Από την πλατφόρμα του Cinobo, αυτή την εβδομάδα επιλέγουμε την καλύτερη από τις τελευταίες ταινίες του Φατίχ Ακίν. Πρωταγωνίστρια εδώ είναι η Νταϊάν Κρούγκερ, η οποία υποδύεται μια γυναίκα που χάνει σε βομβιστική επίθεση τον σύζυγο και τον γιο της. Διαλυμένη από την απώλεια και αδικημένη στο σχετικό δικαστήριο, η Κάτια αποφασίζει να πάρει τον νόμο στα χέρια της·καθώς το νεαρό ζευγάρι των υπόπτων, το οποίο συνδέεται με νεοναζί κύκλους, βρίσκει καταφύγιο στην Ελλάδα, εκείνη τους ακολουθεί αναζητώντας εκδίκηση.
Η Κρούγκερ δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας, όσο ο Τούρκος σκηνοθέτης στήνει την ψυχολογική ζυγαριά όπου θα τοποθετήσει την ηρωίδα του. Ως μοναδικός κυρίαρχος του παιχνιδιού, ο Ακίν μάς οδηγεί σχεδόν βίαια στην κλιμάκωση που επιθυμεί, αφήνοντας όμως σοφά στον δρόμο και αρκετά ερωτήματα σχετικά με τη ρατσιστική τρομοκρατία, τη σημασία της πολιτικής και την κοινωνική προστασία, που η προηγμένη Δύση είναι πραγματικά σε θέση να παρέχει στους πολίτες της. Επιπλέον, με μια τολμηρή κίνηση περιορίζει τρομερά την εστίασή του στο τελευταίο κομμάτι της ταινίας, εστιάζοντας μόνο στην πρωταγωνίστριά του, η οποία καταφθάνει ως εκδικήτρια σκοτεινού κόμικς σε ένα χειμωνιάτικο παραθαλάσσιο ελληνικό τοπίο, προκειμένου να βρει δικαίωση.