ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Κωμικές προσεγγίσεις Αμερικής και… Κυπριακού

komikes-proseggiseis-amerikis-kai-kypriakoy-561396331

Bo Burnham: Inside ★★★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Μπο Μπέρναμ
Ερμηνεία: Μπο Μπέρναμ 

Ενα από τα πιο σπουδαία προγράμματα που μας φέρνει σε σταθερή βάση το Netflix είναι τα λεγόμενα «Special», από αυτοσχεδιαστικούς κωμικούς, μερικοί από τους οποίους είναι πραγματικά απίθανοι. Στους κορυφαίους ανάμεσά τους συγκαταλέγεται ο Μπο Μπέρναμ, ο οποίος μέσα στον περασμένο χρόνο και με τους περιορισμούς της πανδημίας δημιούργησε μόνος ένα εκπληκτικό επεισόδιο, όπου η μουσική, οι χιουμοριστικοί στίχοι, η ευφάνταστη σκηνοθεσία και το μοντάζ μπλέκονται μοναδικά. Σε όλο το διάρκειας μιάμισης ώρας σόου βλέπουμε μόνον εκείνον, κλεισμένο σε ένα σπίτι δύο-τριών δωματίων με τον μουσικό και τον υπόλοιπο εξοπλισμό του, να γράφει, να σβήνει και τελικά να μας παρουσιάζει το αποτέλεσμα.
Τα θέματά του ποικίλα: από την ίδια την καραντίνα μέχρι τη θέση του ως λευκού άνδρα προερχομένου από ένα μεσοαστικό περιβάλλον, που είδε τη χώρα του, την Αμερική, να βρίσκεται τον τελευταίο χρόνο σε έντονο κοινωνικό αναβρασμό. Δεν μένει όμως εκεί. Αντιθέτως, επιστρατεύει επίσης τον αυτοσαρκασμό και το μαύρο χιούμορ προκειμένου να μιλήσει για τα καλά και τα στραβά της γενιάς του (των σημερινών τριαντάρηδων) και να γυμνώσει τους προσωπικούς του φόβους. Ολα αυτά συμβαίνουν είτε μέσω αυτοσχέδιων σκετς είτε –συχνότερα– μέσα από τραγουδάκια, η δομή των οποίων μοιάζει ελαφρώς σαχλή στο πρώτο άκουσμα, ωστόσο η στιχουργική τους είναι απλώς ιδιοφυής.

komikes-proseggiseis-amerikis-kai-kypriakoy0
Ο Αδάμ Μπουσδούκος πρωταγωνιστεί στην ταινία «Αναζητώντας τον Χέντριξ» (διαθέσιμη στο Cinobo).

 

Αναζητώντας τον Χέντριξ ★★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης
Ερμηνείες: Αδάμ Μπουσδούκος,
Βίκυ Παπαδοπούλου, Φατίχ Αλ 

Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε το φιλμ του Μάριου Πιπερίδη, το οποίο προσεγγίζει με εναλλακτικό, ανάλαφρο τρόπο το μεγάλο ζήτημα του Κυπριακού. Πρωταγωνιστής του είναι ο Γιάννης (Αδάμ Μπουσδούκος), ένας μποέμ μουσικός, ο οποίος, με τη ζωή του ναυαγισμένη και καταχρεωμένος, ετοιμάζεται να δραπετεύσει στο εξωτερικό. Την τελευταία στιγμή ωστόσο ο σκύλος του, ο Τζίμι, εξαφανίζεται και εκείνος θα ακολουθήσει τα ίχνη του, που τον οδηγούν στην άλλη πλευρά της Πράσινης Γραμμής στη Λευκωσία.

Το φιλμ του Πιπερίδη επιλέγει τον κωμικό δρόμο έτσι ώστε να αναδείξει τη σύγχρονη τραγικότητα μιας χώρας και μιας πόλης χωρισμένης στα δύο, εκεί όπου ένας δρόμος κόβεται ξαφνικά στη μέση από τον συνοριοφύλακα.

Οι περιπέτειες του Γιάννη στα Κατεχόμενα αναδεικνύουν, βέβαια, όσα έχουν περάσει οι Ελληνοκύπριοι όλα αυτά τα χρόνια, δείχνουν όμως και την άλλη πλευρά, ακόμη κι εκείνη των Τούρκων εποίκων που σπάνια αναφέρονται σε οποιοδήποτε κινηματογραφικό έργο. Ο Μπουσδούκος, όπως και στο «Soul Kitchen» του Φατίχ Ακίν, υποδύεται περίπου τον εαυτό του και καταφέρνει να αποδώσει ζωντανά τόσο τη σοβαρή διάσταση όσο και τον σουρεαλισμό του πράγματος.