Βραβεία Emmy: Γιατί η μεγάλη γιορτή της τηλεόρασης έχει πεθάνει

Βραβεία Emmy: Γιατί η μεγάλη γιορτή της τηλεόρασης έχει πεθάνει

Οι διοργανωτές ετοίμαζαν μια μεγαλειώδη τελετή μετά από δυο χρόνια περιορισμών λόγω πανδημίας, ωστόσο το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό

4' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα βραβεία Emmy, η μεγαλύτερη γιορτή της τηλεόρασης, επέστρεψαν το βράδυ της Δευτέρας με μια εκδήλωση που εκ πρώτης όψεως θύμιζε εκείνες παλαιότερων χρόνων όσον αφορά στη δομή, το κόκκινο χαλί και τη λάμψη γενικότερα. 

Ωστόσο, όσο περνούσε η ώρα, υπήρχε ένα αίσθημα αμηχανίας. Παρόλο που οι διοργανωτές ετοίμαζαν μια μεγαλειώδη τελετή μετά από δυο χρόνια περιορισμών λόγω πανδημίας, το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό.

Οι προσπάθειες για να μην καταλήξει ανιαρή η βραδιά, απέτυχαν ακόμα και με οικοδεσπότη τον δημοφιλή Αμερικανό ηθοποιό και κωμικό Κέναν Τόμσον, στον οποίο οι συντελεστές του σόου βασίστηκαν στοχεύοντας σε υψηλά νούμερα τηλεθέασης. 

Εκτός από το διαγωνιστικό μέρος, μια βραδιά απονομής αξίζει και για την παρουσίαση, τα σχόλια του οικοδεσπότη, τις αυθόρμητες στιγμές που είναι θέμα τύχης.

Ο Τόμσον δεν τα κατάφερε, πέραν από μερικές έξυπνες ατάκες που είπε κάπου στα μέσα της τελετής.

Έλαβε, μάλιστα, ανάμεικτες κριτικές για τον τρόπο παρουσίασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που είχαν περισσότερο ενδιαφέρον από την ίδια την εκδήλωση. 

Γιατί χάθηκε το ενδιαφέρον

Πριν από χρόνια, οι βραβεύσεις της βιομηχανίας ψυχαγωγίας ήταν σαν ανεπίσημες διακοπές για ανθρώπους που αγαπούσαν τα φαντασμαγορικά σόου, τη μόδα και τη χολιγουντιανή αίγλη.

Τα Όσκαρ, τα Emmy και οι Χρυσές Σφαίρες αφορούν πλέον αποκλειστικά τους επαγγελματίες του κλάδου. Επίσης, ελάχιστοι είναι εκείνοι που ανέχονται στημένα σκετς και χειροκροτήματα. 

Είναι γεγονός ότι την τελευταία πενταετία το τηλεοπτικό τοπίο έχει αλλάξει πολύ και ο εγκλεισμός στο σπίτι είχε ως συνέπεια την άνοδο της θέασης σειρών. Τελικά, αυτή η επιτυχία της μικρής οθόνης δεν μεταφράστηκε στις ζωντανές μεταδόσεις βραβείων και προκάλεσε ανησυχία στη βιομηχανία.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Deadline, εφέτος την απονομή παρακολούθησαν μόνο 5,9 εκατομμύρια άνθρωποι. 

Ποιο είναι το πρόβλημα;

Με τον μεγάλο όγκο τηλεοπτικού περιεχομένου που υπάρχει πια, το κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο να παρακολουθήσει μια σειρά παρά την απονομή βραβείων στην οποία μπορεί να μην συμμετέχει καθόλου το αγαπημένο του τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Σημαντικό ρόλο παίζουν βέβαια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πλατφόρμες, όπως το Instagram και το TikTok, να εστιάζουν στις στιλιστικές επιλογές των ηθοποιών, παρά στην πορεία και τα επιτεύγματά τους στην υποκριτική.

Έτσι, χάνεται το ενδιαφέρον για την παραγωγή της τελετής.  

Δεύτερον, σε αυτού του είδους οι διοργανώσεις σπάνια υπάρχουν εκπλήξεις που θα διατηρήσουν το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι τους τίτλους τέλους. Τις περισσότερες φορές, οι νικητές είναι αναμενόμενοι και αγωνία δεν υπάρχει πια. 

Streaming υπηρεσίες και ανταγωνισμός

Ίσως όμως ο πιο σημαντικός λόγος είναι ότι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί και πολλές αξιόλογες σειρές δικτύων, μένουν εκτός κούρσας.

Φυσικά, αυτό προέκυψε από τότε που εμφανίστηκαν οι streaming υπηρεσίες. Κι ενώ τον πρώτο καιρό δεν συμμετείχαν στις κατηγορίες υποψηφιοτήτων, τώρα βρίσκονται ακόμα και στις μεγαλύτερες, όπως: «Καλύτερη Δραματική Σειρά», «Καλύτερη Κωμική Σειρά», «Α’ Γυναικείος Ρόλος» και «Α’ Ανδρικός Ρόλος».

Για παράδειγμα, η κωμική σειρά της Amazon «The Marvelous Mrs. Maisel» έλαβε φέτος 30 υποψηφιότητες Emmy, ενώ σε προηγούμενες διοργανώσεις έχει κερδίσει έναν μεγάλο αριθμό βραβείων. Το ίδιο συνέβη πρόσφατα και με το «Γκάμπι της βασίλισσας» του Netflix που σάρωσε στα Emmy όπως και το «The Crown» λίγα χρόνια νωρίτερα.  

Σε αυτές τις αποφάσεις τον λόγο δεν έχει μόνο η Αμερικανική Ακαδημία Τηλεόρασης αλλά και οι ιδιοκτήτες των streaming υπηρεσιών που ξοδεύουν μεγάλα χρηματικά ποσά για καμπάνιες προώθησης του περιεχομένου που προσφέρουν.

Άλλες χρονιές, υπηρεσίες όπως οι Hulu, Amazon, Netflix και Apple συγκέντρωναν έναν εντυπωσιακό αριθμό από χρυσά αγαλματίδια. Τώρα, το Netflix και το Disney+ είχαν λιγότερη παρουσία στις βραβεύσεις. 

Αυτή τη φορά, όμως, είδαμε μια μικρή αλλαγή. Το δημοφιλές αμερικανικό δίκτυο HBO αλλά και η υπηρεσία του HBO Max κατάφεραν να αποσπάσουν συνολικά 36 βραβεία Emmy – τόσα που κέρδισαν και οι πλατφόρμες Netflix, Hulu, Amazon Prime Video, FX και Apple TV+ μαζί. Κι αυτό σε μεγάλο βαθμό λόγω της επιτυχημένης σειράς «The White Lotus» που κέρδισε 10 Emmys στις μεγάλες κατηγορίες.

Το εφηβικό δράμα «Euphoria» αποχώρησε με έξι Emmy και τη Ζεντάγια να γράφει ιστορία ως η πρώτη μαύρη ηθοποιός που κερδίζει Emmy «Α’ Γυναικείου Ρόλου» – και η νεότερη που έχει διακριθεί δύο φορές με το ίδιο βραβείο.

Η νίκη της δραματικής σειράς «Succession» ήταν αναμενόμενη όπως και της κωμικής σειράς «Hacks» που προβάλλεται στο HBO. 

Αν υπάρχει ένας λόγος για να συνεχίσει το κοινό να παρακολουθεί τα Emmy, αυτός είναι η ευκαιρία να δει βραβεύσεις που θα μείνουν στα χρονικά του θεσμού.

Μετά από μια χρονιά στην οποία η Ακαδημία κατακρίθηκε για το ότι όλα τα βραβεία πήγαν σε λευκούς ηθοποιούς, η 74η τελετή ακολούθησε άλλο μονοπάτι τιμώντας (επιτέλους) και δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε ανθρώπους διαφορετικής εθνικότητας.  

Με τη μεγάλη προσπάθεια που πλέον καταβάλουν οι διοργανωτές για να επιτύχουν και την πληθώρα επιλογών για θέαση τηλεοπτικών σειρών, ίσως διοργανώσεις όπως τα Emmy να μην έχουν καμία αξία. 

Με πληροφορίες από τους Los Angeles Times

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή