Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά την πρώτη έκπληξη ή, μάλλον, την κατάπληξη, τα πληκτρολόγια των απανταχού blogs και sites του κουτσομπολιού πήραν φωτιά. Ο Πέτρος Κωστόπουλος και η Τζένη Μπαλατσινού είχαν κατορθώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή να κρύψουν τους κλυδωνισμούς του γάμου τους, αλλά τώρα πια έπρεπε να περιμένουν ότι η προσωπική τους ζωή θα αποτελούσε για λίγο το λαχταριστό πιάτο ημέρας στο μενού της τηλεοπτικής και διαδικτυακής, ιδίως, ανθρωποφαγίας.

Τι κι αν η κοινή τους ανακοίνωση χωρισμού αποζητούσε σεβασμό και συμπαράσταση; Εγινε και η ίδια αντικείμενο κουτσομπολιού, μιας τέχνης, το μεταμοντέρνο σχήμα της οποίας σμίλεψε, εξάλλου, παλαιότερα ο ίδιος ο Κωστόπουλος με τα περιοδικά του. Ομως, το προσφερόμενο υλικό ξεπερνάει σήμερα κάθε φαντασία εκείνου του καιρού: παλαιές δηλώσεις όχι μόνο σε έντυπα, αλλά και σε τηλεοπτικές εκπομπές, «γκουγκλάρονται» ταχύτατα, αποδεικνύοντας ότι, στην εποχή του Ιντερνετ, όχι μόνο scripta, αλλά και verba manent, και μάλιστα τα verba τα πιο επιπόλαια, τα βερμπαλιστικά.

Πόσα τέτοια λόγια συνεχίζουμε, εξάλλου, ν’ ακούμε κάθε μέρα από τους νέους πρωταγωνιστές των πρωινάδικων και μεσημεριανάδικων… Βαυκαλιζόμασταν ότι «το λάιφσταϊλ τέλειωσε». Αμ δε! Μετά μια πρόσκαιρη αμηχανία, ξανά προς τη λόξα τραβά.

Ανθυποριάνες και δήθεν Μπιγιονσέ με εντυπωσιακά σκηνικά, πολυμελή μπαλέτα και πιστό μετεφηβικό κοινό παρελαύνουν όχι μόνο στην πασαρέλα των βραβείων Mad, αλλά, μέρες μετά, ξανά και ξανά, σε όλες τις εκπομπές που συντηρούνται χάρη στα ίδια πλάνα. Εκεί, εξάλλου, παρελαύνουν αυτάρεσκα και οι δήθεν celebrities που πήγαν να τους δουν ή, σωστότερα, για να τους δουν οι άλλοι. Βάλτε και τα βίντεο κλιπ που αντιγράφουν με ανενδοίαστο επαγγελματισμό τα αμερικάνικα, και θα δείτε ότι η βιομηχανία του αισθητικού επαρχιωτισμού όχι μόνο δεν έκλεισε, αλλά, χάρη στους περισσότερο αποφασισμένους και λιγότερο ταλαντούχους επιγόνους του Κωστόπουλου, ανοίγει νέα παραρτήματα στη «νέα Ελλάδα».

Υπάρχουν, εξάλλου, και πολλές δραστηριότητες που δεν είναι φανερές: τηλεοπτικές «περσόνες» που παριστάνουν τους dj ή απλώς πληρώνονται άμα τη εμφανίσει σε συνοικιακά κλαμπ κ.λπ. Οσο κι αν πολλοί υπήκοοι του ηλεκτρονικού βασιλείου της ανωνυμίας λατρεύουν να τους φθονούν, εκείνοι που λατρεύουν να τους πληρώνουν είναι, φαίνεται, περισσότεροι.

Ο αφελής θα ρωτούσε: Αραγε, πόσο βαθιά έχει φωλιάσει μέσα μας ο νεοπλουτισμός, για να αντέχει ακόμα και όταν χάνεται ο πλούτος; Και ο ρεαλιστής θα απαντούσε: Μη συγχέεις τον πλούτο που χάθηκε με εκείνον που δεν φορολογείται…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή