ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Είδαν τον τελικό, αλλά κυρίως την Εθνική

Είδαν τον τελικό, αλλά κυρίως την Εθνική

Επιφύλαξε θέαμα, γκολ και ανατροπές το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στα γήπεδα της Βραζιλίας από τις 12/6 έως και τις 13/7 και γι’ αυτό καθήλωσε στη μικρή οθόνη φιλάθλους και μη. Ενδεικτικά της απήχησης που είχε το φετινό Μουντιάλ στην Ελλάδα είναι τα στοιχεία της Nielsen που αφορούν τα δημοφιλέστερα προγράμματα την περίοδο διεξαγωγής της διοργάνωσης, αλλά και τα αθροιστικά μερίδια της ΝΕΡΙΤ και της ΝΕΡΙΤ sports για το ίδιο διάστημα που προηγήθηκαν του ανταγωνισμού.

Την περίοδο διεξαγωγής του Μουντιάλ, η πλειονότητα του κοινού έβλεπε αγώνες, και δη την Εθνική Ελλάδας, η οποία σε δύο από τις αναμετρήσεις της ξεπέρασε σε δημοφιλία ακόμη και την πρωταθλήτρια -πλέον- κόσμου Γερμανία, καθώς την αναμέτρησή της με την Κόστα Ρίκα (30/6) είδαν 2.897.000 τηλεθεατές (74,8%, στους άνδρες 15-44 ετών άγγιξε το 84,6%) και με την Ακτή Ελεφαντοστού (24/6) 2.496.000 (61,5%), έναντι 2.390.000 ατόμων (66,1%, που έφτασε στους άνδρες 15-44 ετών το 76,4%), που παρακολούθησαν τον μεγάλο τελικό της διοργάνωσης Γερμανία – Αργεντινή (13/7). Η Εθνική Ελλάδας με τις αναμετρήσεις της στο Μουντιάλ καταλαμβάνει δύο ακόμη θέσεις του top 10: την τέταρτη στον αγώνα της με την Κολομβία (14/6, 1.933.000 και 66,2%) και τη δέκατη στην αναμέτρησή της με την Ιαπωνία (20/6, 1.603.000 και 66,1%). Στην πέμπτη θέση εμφανίζεται το μοναδικό εξω-μουντιαλικό πρόγραμμα, που δεν είναι άλλο από το «Κάτω Παρτάλι» (Mega), του οποίου το φινάλε για φέτος στις 16/6 παρακολούθησαν 1.908.000 τηλεθεατές (44,3%). Τις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνουν ο αγώνας Βραζιλία – Κροατία (12/6, 1.785.000 και 46,4%), οι ημιτελικοί Ολλανδία – Αργεντινή (9/7, 1.761.000 και 56,2%) και Βραζιλία – Γερμανία (8/7, 1.750.000 και 49,7%) και η απονομή του Κυπέλλου στη Γερμανία (13/7, 1.690.000 και 61,2%). Να σημειωθεί ότι το β΄ ημίχρονο του αγώνα της Εθνικής μας με την Κόστα Ρίκα παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 3.302.000 άτομα (ή 32,6% του πληθυσμού), σημειώνοντας ρεκόρ για τη φετινή σεζόν. Το ποσοστό αυτό απέχει βέβαια από το ρεκόρ όλων των εποχών του τελικού του Euro 2004 Πορτογαλία – Ελλάδα (β΄ ημίχρονο 36,4% του πληθυσμού).

Η ΝΕΡΙΤ και η ΝΕΡΙΤ sports συγκέντρωσαν αθροιστικά μέσο μερίδιο 18,6% (11,1% και 7,5%) έναντι 14% του ΑΝΤ1, 13,8% του Mega και 13,5% του Alpha και 10,3% του Star.