ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι εξελίξεις απογείωσαν την τηλεθέαση

oi-exelixeis-apogeiosan-tin-tiletheasi-2092678

Μπορεί τις τελευταίες ημέρες αρκετοί να συνειδητοποιήσαμε τη σημασία του τουίτερ στη ζωή μας, καθώς ενημερωνόμαστε σε πραγματικό χρόνο για τις ραγδαίες εξελίξεις, και τις δηλώσεις ανθρώπων που τις επηρέαζαν. Ωστόσο η τηλεόραση παραμένει η βασικότερη πηγή ενημέρωσης για μια σημαντική μερίδα πολιτών, όπως μπορεί να διαπιστώσει κάποιος βλέποντας και τα στοιχεία της Nielsen για το 15νθήμερο που προηγήθηκε. Μάλιστα, οι τηλεθεατές ανέτρεψαν τις συνήθειες θέασης ολόκληρης της τηλεοπτικής χρονιάς, προκειμένου να ενημερωθούν για τα νεότερα, συντονισμένοι στα κανάλια που ανέτρεψαν τα προγράμματά τους λόγω της επικαιρότητας και φιλοξένησαν ενημερωτικούς μαραθωνίους και έκτακτες βραδινές εκπομπές.

Η υψηλή για την περίοδο λόγω των εξελίξεων μέση ημερήσια τηλεθέαση αυξήθηκε κι άλλο μετά την ανακοίνωση διενέργειας δημοψηφίσματος. Από τα 253 λεπτά την Παρασκευή 26/6 απογειώθηκε στα 303 λεπτά το Σάββατο 27/6, δηλαδή ανέβηκε κατά 50 λεπτά, στις 5 ώρες κατά μέσον όρο, ξεπερνώντας τον μέσον όρο της χρονιάς (282 λεπτά), καθώς όσοι δεν πήραν θέση στις ουρές μπροστά από τα ΑΤΜ, κόλλησαν στον καναπέ για τα νεότερα. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και τις δύο επόμενες ημέρες. Αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον της πλειονότητας του τηλεοπτικού κοινού καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας 29/6-5/7, οπότε τα κανάλια ανέτρεψαν πλήρως το πρόγραμμά τους, και οι τηλεθεατές συντονίζονταν όπου έβρισκαν ενημερωτικές εκπομπές. Την επίμαχη εβδομάδα προηγήθηκε το Mega με 16,6% αφήνοντας αρκετά πιο πίσω τον ΑΝΤ1 που προπορεύονταν μέχρι πρόσφατα, με 12,4%, τον οποίο έφτασε ο ΣΚΑΪ, που αύξησε τη δύναμή του, και πιο πίσω τον Alpha, που ήταν ο έτερος πρωταγωνιστής της σεζόν, με 11,8%. Το Star που έπιασε μερίδιο 10,1% έφτασε η ΕΡΤ1 που επίσης αύξησε τη δύναμή της, στο 10%, στην οποία πιστώνεται και το 1,9% της ΕΡΤ2. Την ημέρα του δημοψηφίσματος η μέση ημερήσια τηλεθέαση ήταν 280 λεπτά, ενώ τα αποτελέσματα είδε η πλειονότητα, ήτοι 621.000 τηλεθεατές (19,7% μερίδιο επί των ανοικτών δεκτών), στο Star, έναντι 476.000 (15%) που προσείλκυσε το Mega και 422.000 (13,3%) η ΕΡΤ1.

Δημοφιλέστερη από τις εκπομπές ήταν η συνέντευξη του πρωθυπουργού στην ΕΡΤ1 (29/6: 1.031.000 τηλεθεατές και 24,4%), ενώ την ομιλία του κ. Τσίπρα στο Ευρωκοινοβούλιο είδαν απευθείας σε 5 κανάλια τουλάχιστον 1,2 εκατ. τηλεθεατές.