Γκέι στην ελληνική τηλεόραση: πέρα από την καρικατούρα

Γκέι στην ελληνική τηλεόραση: πέρα από την καρικατούρα

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ​​συνδυασμός δύο καταξιωμένων κωμικών όπως είναι ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης, καθώς και το θέμα της νέας τηλεοπτικής σειράς, ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων που συζούν εδώ και 30 χρόνια, ήταν αρκετά για να σε κάνουν να παρακολουθήσεις αργά το βράδυ το πρώτο επεισόδιο του «Μη με σκας».

Η «ανατρεπτική» σειρά, όπως τουλάχιστον τη συστήνει ο Alpha, αποτελεί μεταφορά της βρετανικής κωμωδίας «Vicious» του δικτύου ITV που ασχολείται με δύο ηλικιωμένους γκέι. Το ελληνικό σενάριο υπογράφουν οι Βασίλης Ρίσβας και Δήμητρα Σακαλή – από τα ικανά συγγραφικά δίδυμα της τηλεόρασης, που έδωσε καλά δείγματα στα «Μαύρα μεσάνυχτα» και πέρυσι στο «Ταμάμ».

Ενα ζευγάρι που συμπλήρωσε τρεις δεκαετίες συμβίωσης, η οικονόμος που τους φροντίζει, οι γείτονες που μπλέκονται στην καθημερινότητά τους. Είναι βιαστικό να κρίνει κανείς από το πρώτο επεισόδιο, όμως, τουλάχιστον σ’ αυτό, είδαμε περισσότερο στιγμιότυπα της καθημερινότητας των δύο ηρώων παρά το ξεδίπλωμα των χαρακτήρων τους. Μακάρι στη συνέχεια η σειρά να ξεπεράσει τον δισταγμό της ελληνικής τηλεόρασης με τους γκέι: συνήθως δείχνει ομοφυλοφίλους που… τυγχάνει να είναι και άνθρωποι. Ομως, το αληθινό στοίχημα είναι να δείξεις ανθρώπους που τυγχάνει να είναι και ομοφυλόφιλοι!

Εχει ενδιαφέρον ότι ο Μπέζος υπήρξε το 1991 ο πρώτος στην ελληνική τηλεόραση που, σε μέινστριμ σίριαλ, στους «Απαράδεκτους», έδωσε έναν τέτοιο ανθρώπινο ρόλο, ισότιμο με τους υπόλοιπους τρεις, που υποδύονταν τότε ο Σπύρος Παπαδόπουλος, η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Βλάσης Μπονάτσος. Επιτέλους, δεν ήταν το αλατοπίπερο της σειράς. Γιατί, έως τότε, η ελληνική τηλεόραση παρουσίαζε τους ομοφυλοφίλους σαν καρικατούρες, ξεσηκωμένες από τα στερεότυπα του παλιού σινεμά με τον μόδιστρο Τάκη Μηλιάδη ή τον Σταύρο Παράβα να ξεφωνίζουν κολακεύοντας τις προκαταλήψεις της πιο συντηρητικής πλευράς της ελληνικής κοινωνίας. Είναι ακόμη η εποχή που λίγοι, όπως ο Γιώργος Μαρίνος, είχαν το θάρρος της ζωής τους, που δεν έκρυψαν την ταυτότητά τους.

Το λάιφσταϊλ έφερε μια περίεργη αντιστροφή: η ομοφυλόφιλη εικόνα άρχισε να επιδεικνύεται στην τηλεόραση, μέσω της μόδας, της διασκέδασης,  σαν  να ήταν μέρος  ενός λαμπρού σόου και όχι μέρος της αληθινής ζωής. Ο μικροαστισμός ήταν και πάλι  παρών, αλλά αντεστραμμένος.

Ευτυχώς, παράλληλα μπορέσαμε να δούμε και τον Γιώργο Πυρπασόπουλο στο «Υπέροχα πλάσματα», αλλά και τον Γιώργο Καπουτζίδη πέρυσι στην «Εθνική Ελλάδος», σε ρόλους και σε ερμηνείες ουσιαστικές, που δεν στηρίζονταν στα εύκολα εξωτερικά στοιχεία.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο θέμα σε ένα μέσο μαζικό, που όσο κι αν ξιπάζεται ότι σέβεται τις επιλογές των ανθρώπων, συχνά αποδεικνύει ότι παραμένει δέσμιο των προκαταλήψεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή