Ελληνες και τηλεόραση, μια σχέση αγάπης και μίσους

Ελληνες και τηλεόραση, μια σχέση αγάπης και μίσους

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόση  τηλεόραση είδαμε; Ποιοι ήταν οι κερδισμένοι και ποιοι οι χαμένοι της σεζόν; Και κυρίως: ποιοι βλέπουν τηλεόραση; Οι άνδρες; Οι γυναίκες; Οι μικροί; Οι μεγάλοι; Οπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Σημάδια ανάκαμψης από το «χαμηλό» που κατέγραψαν προ τριετίας καταγράφουν τα ελληνικά κανάλια, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της Nielsen για τη σεζόν 2014-15. Eίναι η δεύτερη συνεχής τηλεοπτική χρονιά με σχετικά θετικό πρόσημο, όπως αυτό αποτυπώθηκε στα «μηχανάκια» της εταιρείας. Οι κρίσιμες πολιτικές εξελίξεις, τα σόου, ορισμένες ελληνικές σειρές αλλά και οι δημοφιλείς αθλητικές διοργανώσεις και τα events αποδείχτηκαν ιδιαίτερα δελεαστικά για το 74,6% του πληθυσμού. Eurovision, Eurogroup, εκλογές, δημοψήφισμα, Champions League, «Αλ Τσαντίρι νιουζ», «Mην αρχίζεις τη μουρμούρα», «The voice» αλλά και «Εθνική Ελλάδος», «Κάτω Παρτάλι» και η παρέλαση της 25ης Μαρτίου συγκαταλέγονται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα προγράμματα της σεζόν.

Πόση τηλεόραση βλέπουμε;

Σχεδόν τεσσερισήμισι ώρες την ημέρα (268 λεπτά) αφιέρωσαν οι Ελληνες στην πάλαι ποτέ μικρή οθόνη το εννεάμηνο Σεπτεμβρίου 2014-Αυγούστου 2015 (το αντίστοιχο διάστημα το 2012-2013 ήταν 252 λεπτά και το 2013-2014 ήταν 256 λεπτά). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που δημοσιεύονται στο ετήσιο Yearbook, «πρωταθλήτριες» στην τηλεθέαση αναδείχθηκαν οι γυναίκες άνω των 65 ετών, που παρακολουθούν τηλεόραση 419 λεπτά την ημέρα (περίπου 7 ώρες!), ενώ το «αργυρό μετάλλιο» παίρνουν οι συνομήλικοί τους άνδρες με 410 λεπτά ημερησίως. Στον αντίποδα, λιγότερο φανατικοί του μέσου αποδεικνύονται οι άνδρες ηλικίας 15 έως 24 ετών, που αφιερώνουν στην τηλεόραση 107 λεπτά την ημέρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα παιδιά 4 έως 14 ετών απορροφώνται από την οθόνη για 210 λεπτά την ημέρα (σχεδόν δυόμισι ώρες). Αναμενόμενη είναι η διαπίστωση ότι το κοινό υψηλής μόρφωσης άνω των 15 ετών βλέπει λιγότερη τηλεόραση (210 λεπτά/ημέρα), ενώ οι τηλεθεατές με χαμηλή μόρφωση μετρούν 389 λεπτά ημερησίως μπροστά στην οθόνη.

Πότε είδαμε περισσότερη τηλεόραση;

«Χρυσό τρίμηνο» της τηλεθέασης ήταν το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2015, οπότε κατεγράφη και μεγαλύτερη ημερήσια παρακολούθηση. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο οι κάτοικοι της χώρας είδαν τηλεόραση για 313 λεπτά την ημέρα, τον Φεβρουάριο για 315 λεπτά (αναδείχθηκε ο μήνας με τον υψηλότερο ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης) και τον Μάρτιο για 307 λεπτά. Αναμενόμενα αυξημένος (σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2013-2014) ήταν και ο χρόνος που πέρασε το σύνολο του κοινού μπροστά στην οθόνη τους μήνες Ιούνιο (264 λεπτά), Ιούλιο (232) και Αύγουστο (189), λόγω φυσικά των πολιτικών εξελίξεων ή της αναμονής τους.

Στη διάρκεια της ημέρας (από ∆ευτέρα έως Παρασκευή) το δεκαπεντάλεπτο μεταξύ 22.15 και 22.29 αποδεικνύεται το δημοφιλέστερο όλων, καθώς τότε συντονίζεται στους δέκτες του το 41,1% του πληθυσμού. Τα Σαββατοκύριακα το μεγαλύτερο μέρος του κοινού (39,3%) δείχνει να προτιμά το διάστημα 22.30-22.44.

Κερδισμένοι και χαμένοι

Ο ΑΝΤ1, ο ALPHA και ο ΣΚΑΪ φαίνεται ότι αποκόμισαν τα περισσότερα οφέλη από αυτή την τηλεοπτική σεζόν του πολιτικού «πυρετού» και της επιστροφής της ελληνικής μυθοπλασίας. Το κανάλι του Αμαρουσίου κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των σταθμών με μέσο μερίδιο 16,5%, παρά τη θεαματική του πτώση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ο ALPHA τον ακολούθησε στη δεύτερη θέση με 16,1%. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος του ΣΚΑΪ το καλοκαίρι των καυτών πολιτικών εξελίξεων, με το κανάλι να σημειώνει «άλμα» 3,7 % από τον Ιούνιο έως τον Ιούλιο, οπότε βρέθηκε στη δεύτερη θέση, πίσω από το MEGA, με ποσοστό 12,7%, «εξαργυρώνοντας» την απόφαση των επιτελών του να επιμείνουν ενημερωτικά εν μέσω θέρους. Τέλος, το MEGA μοιάζει να είναι ο μεγάλος χαμένος της σεζόν, καθώς, παρότι εξασφάλισε την τρίτη θέση (με 15,5%), είχε μια κατά βάση πτωτική πορεία στο εννεάμηνο, με αποτέλεσμα να χάσει 5,7% από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Αύγουστο του 2015.

Οσο για τις προτιμήσεις του κοινού, ο ALPHA αποδεικνύεται το κανάλι που προτιμούν οι γυναίκες 25 έως 44 ετών, αλλά και τα δύο φύλα ηλικίας 45 – 64 ετών. Ο ΣΚΑΪ καταγράφει τα υψηλότερα ποσοστά του στο κοινό υψηλής μόρφωσης και στους άνδρες άνω των 65 ετών, ενώ τα παιδιά «ψηφίζουν» STAR.

Ποιοι είναι οι… πρωταθλητές;

Τη «μάχη του τηλεκοντρόλ» φαίνεται ότι κερδίζουν οι άνδρες ηλικίας άνω των 65 ετών, που παρακολουθούν τηλεόραση σε ποσοστό 88%, ενώ λάτρεις του μέσου αποδεικνύονται και το 84,8% των συνομήλικών τους γυναικών. Εκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι τηλεόραση παρακολουθεί και το 64,6% των παιδιών άνω των 4 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή