ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η αμερικανική δεκατία του ’60 ξεπηδά από την οθόνη

dekaetia1

Μ​​ε τις αμερικανικές σειρές να παράγονται πλέον σε ρυθμούς… εργοστασίου, είναι φανερό πως η διαρκής ανάγκη για νέα σενάρια θα ωθήσει τους συντελεστές της βιομηχανίας στο πρόσφορο πεδίο της λογοτεχνίας.

Συγκεκριμένα τη λογοτεχνία του φανταστικού, η οποία κατά καιρούς έχει τροφοδοτήσει και τον κινηματογράφο με εξαιρετικά θρίλερ που βοήθησαν με τη σειρά τους να δημιουργηθούν αξέχαστες ταινίες όπως τα «Blade Runner», «Solaris», «Κουρδιστό Πορτοκάλι» κ.ο.κ. Προ λίγων μηνών είχαμε το «Man in the Castle», βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φίλιπ Ντικ, το οποίο μεταφέρθηκε εξαιρετικά στην οθόνη από το δίκτυο του Amazon, αποδεικνύοντας πως η τηλεόραση αποτελεί ιδανικό μέσο για την ανάδειξη, ακόμα και τον εμπλουτισμό τέτοιων ιστοριών. Τα καλύτερα ωστόσο έρχονται…

Το «11.22.63» που έχει ξεκινήσει εδώ και δύο εβδομάδες είναι υπόδειγμα μίνι σειράς. Προερχόμενο από μυθιστόρημα του «γκουρού» Στίβεν Κινγκ, το σόου του Hulu αφηγείται την ιστορία ενός τριαντάρη καθηγητή Αγγλικών ο οποίος ταξιδεύει -μέσω μιας μυστηριώδους ντουλάπας- πίσω στη δεκαετία του 1960, προκειμένου να αποτρέψει τη δολοφονία του Τζ. Φ. Κένεντι. Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, η πληθώρα των στοιχείων, το παρασκήνιο αλλά και οι θεωρίες συνωμοσίας που σχετίζονται με το συγκεκριμένο, ιστορικής σημασίας γεγονός, αποτελούν υλικό που τροφοδοτεί αδιάκοπα τη σειρά. Ο δε Τζέιμς Φράνκο στον πρωταγωνιστικό ρόλο γίνεται άλλος ένας σταρ του Χόλιγουντ που περνά με επιτυχία στη μικρή οθόνη. Οχι τυχαία πάντως· με τον ίδιο τον Στίβεν Κινγκ να συνεργάζεται στην παραγωγή με τον Τζ. Τζ. Αμπραμς του πρόσφατου «Πολέμου των Αστρων», το «11.22.63» περιλαμβάνει μια από τις καλύτερες μεταφορές της αμερικανικής δεκαετίας του ’60 που έχουμε δει ποτέ… Είναι τέτοια η ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια, που στο πρώτο επεισόδιο, αρχικά μένει κανείς να χαζεύει τις γειτονιές της εποχής, τα υπέροχα αυτοκίνητα-αντίκες, τα ρούχα κ.ο.κ. Η σύγχρονη τηλεόραση στα καλύτερά της!