Tα πρώτα χρόνια της Ελισάβετ με το στέμμα

Tα πρώτα χρόνια της Ελισάβετ με το στέμμα

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αρχικά πήγε μέχρι το Μεντεγίν της Κολομβίας, για να διηγηθεί με στυλ την ιστορία του μεγαλοβαρώνου των ναρκωτικών Πάμπλο Εσκομπάρ («Narcos»). Στη συνέχεια ταξίδεψε στα βάθη της Ασίας, προκειμένου να βαδίσει στα ίχνη του Μάρκο Πόλο, με όχημα μία από τις ακριβότερες τηλεοπτικές παραγωγές όλων των εποχών («Marco Polo»). Οσο για το άνοιγμα στην Ευρώπη, η επιλογή ήταν μάλλον η αναμενόμενη και ίσως πιο «ασφαλής»: η παλιά, καλή Βρετανία. Και ακόμα περισσότερο το πιο βρετανικό από τα βρετανικά σύμβολα, η βασίλισσα Ελισάβετ. Ο λόγος φυσικά για τη νέα σειρά του Νetflix, «The Crown», η οποία αποτελεί και την πρώτη καθαρά ευρωπαϊκή παραγωγή του τηλεοπτικού δικτύου που βρίσκεται, τα τελευταία χρόνια, στην αιχμή της οικιακής ψυχαγωγίας.

Στην εναρκτήρια σκηνή του πρώτου από τα δέκα επεισόδια –είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα, ως συνήθως μαζεμένα– της σειράς, βλέπουμε έναν μεσήλικα άνδρα να κάνει αιμόπτυση στην τουαλέτα. Κακός οιωνός, και όπως αποδεικνύεται, o βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ΄ έχει λίγα χρόνια ζωής ακόμη προτού ο καρκίνος τον καταβάλει. Στη θέση του, το 1952, καθήκοντα αναλαμβάνει η μόλις 26χρονη τότε κόρη του Ελισάβετ, επικεφαλής της τελευταίας αληθινής αυτοκρατορίας που γνώρισε ο κόσμος. Και αυτό είναι το «The Crown»· η περιγραφή, επί της ουσίας, των πρώτων χρόνων της βασιλείας της νεαρής κοπέλας που έμελλε να γίνει μία εκ των μακριοβιότερων μοναρχών της Ιστορίας. Και ποιος ο λόγος να το δεις, θα πει κανείς. Ακούγεται ίσως και κάπως βαρετό – δεν είναι όμως καθόλου.

Πρώτα από όλα η ατμόσφαιρα: με προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια και μια τεράστια παραγωγή στη διάθεσή του (πάνω από 100 εκατ. δολ.), ο δεξιοτέχνης Στίβεν Ντάλτρι («Μπίλι Ελιοτ», «Οι ώρες») δημιουργεί μια σειρά από εξαιρετικά ιστορικά στιγμιότυπα των αρχών της δεκαετίας του ’50, ενώ ταυτόχρονα κοιτάζει από την κλειδαρότρυπα τα μικρά και καθημερινά του βασιλικού βίου. Η επιτυχία του βέβαια δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τους κατάλληλους ηθοποιούς. Από την πραγματική αποκάλυψη Κλερ Φόι στον ρόλο της Ελισάβετ μέχρι τον εκπληκτικό Ουίστον Τσώρτσιλ του βετεράνου Τζον Λίθγκοου, το σόου είναι γεμάτο από χαρακτήρες που υπηρετούνται στην εντέλεια από όσους τους έχουν αναλάβει. Για μια σειρά που δεν βασίζεται σε εντυπωσιακές μάχες ή μεγάλα μυστήρια, αυτό το προτέρημα, μαζί με το αρκούντως «βασιλικό» σενάριο του Πίτερ Μόργκαν («Η βασίλισσα»), είναι που κάνουν το «Τhe Crown» να ξεχωρίζει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή