ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε κοινοπραξίες στην τελική ευθεία για τα έργα στον ΟΛΘ

pente-koinopraxies-stin-teliki-eytheia-gia-ta-erga-ston-olth0

Αρχισε  η αντίστροφη μέτρηση έως τα τέλη Οκτωβρίου για την ανάθεση ενός από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα του 2020. Πρόκειται για το έργο προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο διεκδικούν έξι σχήματα στα οποία συμμετέχουν μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι.

Αφορά την επέκταση του προβλήτα έξι, προκειμένου αυτός να λάβει ανταγωνιστικές διαστάσεις και προδιαγραφές ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο ελλιμενισμός των οποίων θα επιτρέψει τη δυναμική ανάκαμψη των εισαγωγών και εξαγωγών της βορείου Ελλάδος αλλά και την εξυπηρέτηση της βαλκανικής αγοράς.

Στον αγώνα της διεκδίκησης έχουν προκριθεί το σχήμα υπό την ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία της «Μυτιληναίος» με τη Rover Maritime και την HDK, η Archirodon Group μόνη της, κοινοπραξία της Intrakat με την Intercantieri Vittadello και τη Sales, και κοινοπραξία της Αβαξ με τις Etermar, NV Besix και Acciona-Dredging.

Η αντίστροφη μέτρηση θα διαρκέσει 45 ημέρες από τη στιγμή που θα παραδοθούν τα τεύχη του διαγωνισμού στους προκριθέντες στην τελική φάση της διαδικασίας ομίλους, που είναι αυτοί που προαναφέρθηκαν. Τα τεύχη και η πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη συμμετοχή στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου του έργου «6ος Προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» εγκρίθηκαν την Τρίτη από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε. και εντός των επόμενων ημερών θα δοθούν στους διαγωνιζομένους. Σύμφωνα με τη διαδικασία, στο δεύτερο και τελικό στάδιο, τα έξι σχήματα που επιλέχθηκαν μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της πρόσκλησης υποβολής προσφορών.

Το έργο αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ Α.Ε. στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 17,7 μέτρων, την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Ο επικεφαλής της εισηγμένης, Αθανάσιος Λιάγκος, σημειώνει πως ο ΟΛΘ «προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς τις διαδικασίες για την επέκταση του προβλήτα ώστε να μπορέσει το λιμάνι να αξιοποιήσει το συγκριτικό του πλεονέκτημα ως θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να καταστεί κόμβος συνδυασμένων μεταφορών για την ευρύτερη περιοχή».

Στις ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν εγκριθεί και προωθούνται, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, εκτός από το παραπάνω έργο περιλαμβάνονται και η αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 για το χύδην φορτίο και η ενοποίηση των προβλητών 4 και 5. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης της South East Gateway Thessaloniki (SEGT), του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ (67%), και του ελληνικού Δημοσίου ανέρχονται στα 180 εκατομμύρια ενώ οι πρόσθετες επενδύσεις που ενέταξε η νέα ιδιοκτησία στο σχέδιο ανάπτυξης ανέρχονται σε επιπλέον 90 εκατ. και η δαπάνη για μηχανολογικό εξοπλισμό σε ακόμη 30 εκατ. Ενα μέρος αυτών έχει ήδη εκτελεστεί.