Αύξηση τζίρου και κερδών για ΜΕΒΓΑΛ το 2019

Αύξηση τζίρου και κερδών για ΜΕΒΓΑΛ το 2019

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις αλλά και τα καθαρά κέρδη της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ για το 2019, ενώ με θετικό πρόσημο εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας ότι θα κλείσει η χρήση του 2020, παρά την πανδημική κρίση. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει νέο επενδυτικό πλάνο σε ορίζοντα πενταετίας το οποίο, κατά πληροφορίες, αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ και θα αφορά, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση της διαδικασίας παραγωγής (αύξηση δυναμικότητας, αυτοματισμοί κ.λπ.) σε τρεις κατηγορίες προϊόντων (γάλα, γιαούρτι, τυροκομικά), ενώ προς το τέλος της πενταετίας αναμένεται και η ενίσχυση των αποθηκευτικών χώρων, με τη δημιουργία ενός νέου ψυγείου μέσα στο οποίο θα διατηρούνται τα προϊόντα της. 

Παρά την επέλαση της πανδημίας, η διοίκηση της ΜΕΒΓΑΛ παραμένει θετική όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη για το 2020. Ενώ το πρώτο τρίμηνο άρχισε με διψήφια αύξηση πωλήσεων, αυτή εν συνεχεία περιορίστηκε, λόγω του κορωνοϊού και του πλήγματος που δέχθηκε ο κλάδος της horeca (κλάδος φιλοξενίας και εστίασης). Η απόφαση πολλών ξενοδοχειακών μονάδων να μη λειτουργήσουν φέτος, είχε αρνητική επίδραση στις πωλήσεις της ΜΕΒΓΑΛ κατά το πρώτο εξάμηνο, κυρίως επειδή στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει εξειδικευμένα προϊόντα, τα οποία προορίζονται για τον κλάδο της horeca.

Οι απώλειες ωστόσο από τον συγκεκριμένο κλάδο, όπως αναφέρουν πηγές της διοίκησης στην «Κ», αναμένεται να αντισταθμιστούν λόγω της ισχυρής ζήτησης που είχαν τα προϊόντα της στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, ιδίως την περίοδο του lockdown. Οσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της ΜΕΒΓΑΛ για το 2019, αυτά παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται στα 113,6 εκατ. ευρώ από 111,8 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 1,68%. Ανοδικά κινήθηκαν και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), τα οποία σημείωσαν αύξηση 6,2% και ανήλθαν στα 9,6 εκατ. ευρώ από 9 εκατ., ενώ, σύμφωνα με πηγές της διοίκησης, ανοδική ήταν και η καθαρή κερδοφορία, η οποία φέτος ανήλθε στα περίπου 3 εκατ. καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 7% σε σύγκριση με το 2018. Επίσης, τη διετία 2017-2019, η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδυτικό πλάνο ύψους 9 εκατ. ευρώ.

Σημαντική είναι η παρουσία της γαλακτοβιομηχανίας και στο εξωτερικό, καθώς ήδη τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε 35 χώρες. Οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν περίπου το 32% του κύκλου εργασιών της, ενώ, πρόσφατα, η εταιρεία έκλεισε μία νέα συνεργασία με αλυσίδα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ για την προώθηση φέτας. 

Παράλληλα, προχώρησε στην επανατοποθέτηση προϊόντων στην αγορά της Αυστραλίας, όπου η εταιρεία είχε αποχωρήσει εδώ και κάποια χρόνια, δίνοντας έμφαση αρχικά στο λανσάρισμα φέτας και έπειτα στο γιαούρτι. Τέλος, από την ερχόμενη χρονιά, η γαλακτοβιομηχανία δρομολογεί τον εμπλουτισμό της κατηγορίας του κεφίρ και το λανσάρισμα νέων κωδικών στην κατηγορία των κατσικίσιων προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή