ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Ελλάδα η ιταλική Kiko Milano

Στην Ελλάδα η ιταλική Kiko Milano

Πρεμιέρα έκανε πριν από περίπου μία εβδομάδα το πρώτο κατάστημα της ιταλικής φίρμας Kiko Milano στο The Mall Athens στο Μαρούσι, σηματοδοτώντας την είσοδο του ομίλου Φάις στον κλάδο των καλλυντικών αλλά και την ένταξη ενός νέου παίκτη σε μια αγορά που διαρκώς αναπροσαρμόζεται, ειδικά μετά το κενό που άφησε η Folli Follie Cosmetics. Το άνοιγμα του νέου καταστήματος έγινε με καθυστέρηση μηνών (το αρχικό πλάνο τοποθετούσε το άνοιγμα κοντά στον Μάρτιο), καθώς η επέλαση του ιού και το πλήγμα που υπέστη η Ιταλία από την εξάπλωσή του ανέτρεψαν τους αρχικούς σχεδιασμούς. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρχαν καθυστερήσεις στην παραλαβή των επίπλων και του απαραίτητου εξοπλισμού από την Ιταλία λόγω του κορωνοϊού, αλλά και ένεκα του lockdown, γεγονός που δεν επέτρεψε το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος σύμφωνα και με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μία εβδομάδα μετά το άνοιγμα του καταστήματος η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη, ενώ, για το επόμενο διάστημα, προβλέπεται το άνοιγμα καταστήματος στο Cosmos στη Θεσσαλονίκη όπως και στο Κολωνάκι. Παράλληλα, δρομολογείται και η δημιουργία του ελληνικού e-shop της ιταλικής φίρμας μέσα στους επόμενους μήνες. 

Οπως έχει γράψει η «Κ», ο όμιλος Φάις ήρθε σε συμφωνία με την ιταλική φίρμα, που παράγει και διανέμει προϊόντα καλλυντικών και μακιγιάζ, για την ανάληψη της αντιπροσωπείας του brand σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία. Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, πρόκειται να δημιουργηθεί ένα δίκτυο περίπου 40 monobrand καταστημάτων τα οποία θα πωλούν αποκλειστικά δικά της προϊόντα σε ορίζοντα 8-9 χρόνων. Τα 20 από αυτά αναμένεται να ανοίξουν στη χώρα μας, σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι η ιταλική φίρμα ιδρύθηκε από τον ιταλικό όμιλο Percassi το 1997, μετράει περίπου 912 καταστήματα σε 20 χώρες (2018), με τις πωλήσεις το 2017 να διαμορφώνονται περίπου στα 612 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα καταστήματα διατηρεί η φίρμα στην Ιταλία (340), ακολουθεί η Γαλλία με 189 και έπεται η Ισπανία με 161 καταστήματα. Η έλευσή της Kiko Milano, παρά τη δυσμενή συγκυρία, αναμένεται να αυξήσει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις αλυσίδες monobrand καταστημάτων που δραστηριοποιούνται ήδη στη χώρα μας, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, ιδίως τώρα που η αγορά αναδιαμορφώνεται μετά την πτώση της Folli Follie Cosmetics και την ισχυροποίηση άλλων παικτών της αγοράς, όπως ό όμιλος Σαράντη αλλά και η Notos Com. Εκτός από την Kiko Milano, άλλα monobrand καταστήματα είναι αυτά των Mac, Nyx αλλά και της ελληνικής Dust+Cream, η οποία διατηρεί ένα δίκτυο περίπου 75 καταστημάτων. Εκτός από την Kiko Milano, προς τα τέλη του 2021 με αρχές του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και οι εργασίες ανακαίνισης της παραδοσιακής αγοράς τροφίμων της Στοάς Μοδιάνο, την αξιοποίηση της οποίας έχει αναλάβει ο όμιλος Φάις, ο οποίος ελέγχει ποσοστό άνω του 50%. Εκεί αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να λειτουργήσουν περίπου 60-70 καταστήματα τροφίμων των 5-15 τ.μ.