Στη «Μυτιληναίος» ο οδικός άξονας Ακτίου – Αμβρακίας

Στη «Μυτιληναίος» ο οδικός άξονας Ακτίου – Αμβρακίας

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα τέλη Οκτωβρίου ή στις αρχές Νοεμβρίου τοποθετείται πλέον η υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας. Χθες το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε την υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία «Μυτιληναίος Α.Ε.» και έτσι η σύμβαση θα οδεύσει έπειτα από λίγες ημέρες στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η εταιρεία πάντως δεν θα έχει εύκολο έργο, καθώς μετά τη διετή καθυστέρηση στον διαγωνισμό απομένει λίγος χρόνος για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.

Μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που υποχρέωσαν το υπουργείο να πάρει πίσω την ακύρωση του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ανανεώσουν την προσφορά τους και την εγγυητική επιστολή συμμετοχής. Προσήλθε όμως μόνο ένας, η «Μυτιληναίος», η οποία προσέφερε έκπτωση 39,63%, ήτοι αναλάμβανε το έργο με 65 εκατ. ευρώ. Μετά τον έλεγχο η επιτροπή διαγωνισμού έδωσε το «πράσινο φως» και χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ενέκρινε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού.
Μεσολαβεί ένα διάστημα δέκα ημερών για ενστάσεις, ωστόσο όλα δείχνουν ότι μετά τη διετή δικαστική διαμάχη το ζήτημα θεωρείται λήξαν για τις υπόλοιπες κατασκευαστικές (ιδίως την GD Infrastrutture, που ήταν κανονικά η πρώτη επιλαχούσα) – άλλωστε δεν κατατέθηκαν ενστάσεις έναντι της ανακήρυξης της «Μυτιληναίος» ως προσωρινού αναδόχου. Στη συνέχεια η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά στη Βουλή και εκτιμάται ότι μπορεί να υπογραφεί στα τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου. Η εταιρεία (που έχει ενδιαφέρουσα παρουσία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ιδίως στον χώρο της ενέργειας, αλλά για πρώτη φορά αναλαμβάνει οδικό έργο από το Δημόσιο) δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει αμέσως την κατασκευή, στήνοντας τα πρώτα εργοτάξια πριν από το τέλος του χρόνου.

Η αποστολή του αναδόχου, πάντως, δεν είναι εύκολη. Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Ακτίου – Αμβρακίας, συνολικού μήκους 48,5 χλμ., που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία αλλά παραμένει ημιτελές. Το έργο χρηματοδοτείται ως «γέφυρα» από το τρέχον ΕΣΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 μηνών και σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει το υπουργείο, σε διάστημα 15 μηνών θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 18 χλμ. (παράκαμψη Αμφιλοχίας). Η σύμβαση πάντως έχει και ένα δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον 10,5 εκατ. ευρώ, για έργα που μπορεί το Δημόσιο να ζητήσει να γίνουν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή