Νέα σύμβαση στη Ρουμανία για «Ακτωρ»

Νέα σύμβαση στη Ρουμανία για «Ακτωρ»

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία σημαντική «ένεση» στο ανεκτέλεστο υπόλοιπό της εξασφάλισε η «Ακτωρ» του ομίλου «Ελλάκτωρ», καθώς, όπως έγινε γνωστό, υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή σιδηροδρομικού έργου προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η «Ακτωρ» είναι επικεφαλής κοινοπραξίας ελέγχοντας ποσοστό 60%, ενώ τα άλλα δύο μέλη αυτής είναι η Alstom και η Arcada, αμφότερες με ποσοστό 20%. Ως εκ τούτου, η συνεισφορά της νέας αυτής σύμβασης στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο της «Ακτωρ» θα είναι ύψους 343,8 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της εταιρείας διαμορφωνόταν σε 1,3 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα έχουν εξασφαλιστεί νέες συμβάσεις 587 εκατ. ευρώ, των οποίων εκκρεμεί η υπογραφή (μεταξύ αυτών και η υφιστάμενη στη Ρουμανία).

Πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η «Ακτωρ», καθώς τον Ιούνιο του 2019 είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων Brasov – Apata και Cata – Sighisoara, με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η εξασφάλιση νέων έργων και ρευστότητας αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τη βιωσιμότητα της εταιρείας σε βάθος χρόνου, καθώς αντιμετωπίζει ταμειακό κενό άνω των 100 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Ελλάκτωρ».

Στο πλαίσιο αυτό, η αγορά της Ρουμανίας, όπου έχει επικεντρωθεί την τελευταία διετία, μαζί φυσικά με την Ελλάδα, δύναται να προσφέρει σημαντικές ανάσες. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η «Ακτωρ» αποτελεί τον δεύτερο ισχυρότερο κατασκευαστικό όμιλο της Ρουμανίας, γεγονός που προσφέρει σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες, ιδίως από τη στιγμή που έχει πλέον αποκατασταθεί πλήρως η σχέση με τις τοπικές αρχές, κάτι που έχει ενισχύσει και τη συνολική θέση της εταιρείας στη χώρα. Υπενθυμίζεται πως το 2018 η «Ακτωρ» βρέθηκε πολύ κοντά στην πλήρη αποχώρηση από τη Ρουμανία, έχοντας εγκαταλείψει μια σειρά εργοταξίων, με τις τοπικές αρχές να διεκδικούν αποζημιώσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Εντέλει, μετά την ανάληψη της νέας διοίκησης, το καλοκαίρι του ίδιου έτους, πραγματοποιήθηκε μια σοβαρή προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθούν όλα τα έργα εντός χρονοδιαγράμματος.

Το νέο έργο αφορά την αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος Apata – Cata της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου – Δούναβη. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέος φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών. Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και 160 χλμ./ώρα αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή