Η δεύτερη ευκαιρία της ναυπηγοεπισκευής

Η δεύτερη ευκαιρία της ναυπηγοεπισκευής

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά για το μέλλον της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα είναι αφενός τα στοιχεία από τις επιδόσεις των Ναυπηγείων Σύρου και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του λιμανιού του Πειραιά και αφετέρου το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται, ως αποτέλεσμα της συζήτησης, για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με στοιχεία που έγιναν χθες γνωστά από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, την τελευταία τριετία τα πλοία που δεξαμενίστηκαν σε χώρους του αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 108 το 2019 και αναμένεται να φτάσουν τα 130 το 2020. Παράλληλα, τα πλοία που προσήλθαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος για επισκευές αλλά δεν χρειάστηκαν δεξαμενισμό αυξήθηκαν σε 233.

Την ίδια ώρα, στο Νεώριο Σύρου, τους τελευταίους 20 μήνες έχουν εξυπηρετηθεί 200 πλοία, από πρακτικά κανένα τα προηγούμενα έτη, καθώς πριν από τη συμφωνία εξυγίανσης η μονάδα παρέμενε εκτός πλήρους λειτουργίας. Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης του Νεωρίου Σύρου, για κάθε ένα πλοίο, την επισκευή του οποίου αναλαμβάνει η μονάδα, αλλά 7,7 παραμένουν σε αναμονή. Το τελευταίο αυτό στοιχείο μάρτυρα και τη δυναμική που φέρεται να έχει αποκτήσει ύστερα από δεκαετίες απαξίωσης η ελληνική ναυπηγοεπισκευα-στική βιομηχανία. 

Πρόκειται, όπως σημειώνουν στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην «Κ», για κλασικό παράδειγμα ανάκτησης αξιοπιστίας. Καθώς η ποιότητα της δουλειάς και οι χρόνοι παράδοσης θεωρούνται ιδιαιτέρως ανταγωνιστικοί σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν αρχίσει να επιλέγονται από σειρά ναυτιλιακών διαχειριστριών εταιρειών, παρά το γεγονός ότι ενδεχομένως να υπάρχουν καλύτερες τιμές στα τούρκικα ναυπηγεία ή και σε αυτά της Μάλτας.

Η ανάκαμψη αυτή της ζήτηση για ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης και επιχειρησιακών μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού, εκτιμάται ότι βρίσκεται πίσω από το ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Στην Ελευσίνα η ONEX, που ήδη ελέγχει το Νεώριο Σύρου, έχει αποκτήσει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου και οριστικοποιεί συμφωνία εξυγίανσης με τους πιστωτές. Στον δε Σκαραμαγκά αναμένεται άμεσα η προκήρυξη διαγωνισμού από την ειδική διαχείριση για την πώληση του κυρίως ναυπηγείου, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένεται να προχωρήσει και ο διαγωνισμός της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου για τη γειτονική έκταση που φιλοξενεί τη σταθερή δεξαμενή 5. Τόσο η Ελευσίνα όσο και ο Σκαραμαγκάς χρειάζονται επενδύσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο εξοπλισμός τους, σημειώνουν πηγές της αγοράς και παραπέμπουν στις επενδύσεις που αντίστοιχα έχει ήδη εκτελέσει ή έχει δρομολογήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στην περιοχή ευθύνης του.

Ο ΟΛΠ έχει ήδη επενδύσει ή δεσμεύσει 52 εκατ. ευρώ για επενδύσεις στη δραστηριότητα, με 32 εκατ. ευρώ να έχουν δαπανηθεί στην αποκατάσταση δύο πλωτών δεξαμενών και στην αγορά ακόμη μιας μεγάλης πλωτής δεξαμενής (Πειραιάς ΙΙΙ, χωρητικότητας 80.000 τόνων). Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός έργου με προϋπολογισμό άνω των 20 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων. 

Η διοίκηση του ΟΛΠ τονίζει πως επιδιώκει τη συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως επαγγελματικές ενώσεις, συνδικάτα εργαζομένων και όλους τους σχετικούς φορείς, για την αναβίωση της βιομηχανίας επισκευής πλοίων στο λιμάνι, με στόχο ο Πειραιάς να γίνει σταδιακά ένα από τα κύρια ναυπηγοεπισκευαστικά κέντρα της Μεσογείου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή