Ενίσχυση μεγεθών για τον όμιλο Σκλαβενίτη

Ενίσχυση μεγεθών για τον όμιλο Σκλαβενίτη

3' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η περαιτέρω αύξηση του τζίρου της, αλλά και η εμφάνιση κερδών –σε συγκρίσιμη βάση– για πρώτη χρονιά μετά την απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2017 χαρακτήρισαν την περυσινή οικονομική χρήση του ομίλου Σκλαβενίτη. 

Από την άλλη, η φετινή χρονιά, η οποία ξεκίνησε με την είσοδο του ομίλου στο ηλεκτρονικό εμπόριο –κίνηση που έγινε πριν να φτάσει η πανδημία του κορωνοϊού στην Ελλάδα– εξακολουθεί να έχει αυτό ως πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του 2020, καθώς έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρωθεί η μετάβαση από το caremarket.gr στο sklavenitis.gr. 

Στόχος που εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική του ομίλου για τη μετεξέλιξή του από μία παραδοσιακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, σε σύγχρονο λιανέμπορο που θα παρέχει περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες του και θα διατηρεί το υψηλότερο μερίδιο στην αγορά. Σήμερα κατέχει το 31%.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2019 που δημοσίευσε χθες ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ)», ο κύκλος εργασιών του σε ενοποιημένο επίπεδο (περιλαμβάνει δηλαδή και τη δραστηριότητα στην Κύπρο, καθώς και αυτή των χονδρικών πωλήσεων που ασκείται μέσω των καταστημάτων The Mart, αλλά και των καταστημάτων σούπερ μάρκετ «Χαλκιαδάκης» όπου η ΕΥΣ κατέχει το 60%) ανήλθε το 2019 σε 3,28 δισ. ευρώ έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 9%. Οι πωλήσεις σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2019 σε 2,63 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 11% σε σύγκριση με το 2018 (2,37 δισ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν το 2019 σε 174,4 εκατ. ευρώ έναντι 17,7 εκατ. ευρώ το 2018. Χωρίς την εφαρμογή του νέου Διεθνούς Προτύπου Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ 16), τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων σε ενοποιημένο επίπεδο ήταν το 2019 82,33 εκατ. ευρώ. 

Σε επίπεδο εταιρείας τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν το 2019 σε 151,32 εκατ. ευρώ έναντι 13,34 εκατ. ευρώ το 2018. Εάν δεν εφαρμοσθεί το ΔΠΧΠ 16, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ήταν το 2019 σε επίπεδο εταιρείας 72,90 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16, ο όμιλος εμφανίζει για πρώτη φορά μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 4,18 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρώ το 2018. Με την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16, η οικονομική χρήση του 2019 ήταν ζημιογόνος, αλλά με σημαντική συρρίκνωση των ζημιών, στα 6,84 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον όμιλο, στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της αλυσίδας «Κρόνος»  στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα «Σκλαβενίτης».

Οι επενδύσεις του ομίλου το 2019 ανήλθαν σε 53 εκατ. ευρώ, ενώ προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας. Φέτος έχει ήδη προχωρήσει σε 1.500 προσλήψεις.

Σήμερα το δίκτυο του ομίλου αποτελείται συνολικά από 497 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (εκ των οποίων 445 με το σήμα «Σκλαβενίτης», 13 με το σήμα «The Mart» και 39 με το σήμα «Χαλκιαδάκης»). Απασχολεί 30.016 εργαζομένους, ενώ ο μέσος όρος των καθημερινών επισκεπτών του είναι 504.850 άτομα (με βάση τα στοιχεία του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου 2020).

Η πλήρης μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι το μεγάλο στοίχημα του ομίλου για το 2020, ειδικά καθώς τα δειλά βήματα που έγιναν με την εξαγορά του caremarket.gr τον περασμένο Ιανουάριο επιταχύνθηκαν υπό την υπέρμετρη πίεση που άσκησε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού. 

Ηλεκτρονικές πωλήσεις

Η συνεργασία της εταιρείας με την πλατφόρμα ηλεκτρονικών παραγγελιών efood, συνεργασία που έγινε εν μέσω lockdown, ενίσχυσε σημαντικά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΕΥΣ, καθώς παρείχε τη δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης των παραγγελιών, αλλά φυσικά πρόκειται για κίνηση που δεν αρκεί.

Αλλωστε, ο όμιλος προχώρησε στη δημιουργία δεύτερου e-hub (στην Πέτρου Ράλλη) για να εξυπηρετεί τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Καθοριστικό ρόλο επίσης θα έχει το γεγονός της αλλαγής της επωνυμίας του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ του ομίλου σε sklavenitis.gr, καθώς αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους πελάτες.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι αν και η αλυσίδα σημειώνει για το 2020 διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, ευνοημένη φυσικά και από τη μεγάλη αύξηση της ζήτησης σε είδη σούπερ μάρκετ που προκάλεσε η COVID-19, η διοίκησή της εμφανίζεται αρκετά επιφυλακτική για τον τελικό λογαριασμό. Κατ’ αρχάς, διότι η μεγάλη αύξηση της ζήτησης προκάλεσε αύξηση του λειτουργικού κόστους και δεύτερον, διότι η ύφεση που ήδη αποτυπώνεται στα στοιχεία για το ΑΕΠ επηρεάζει συνολικά την κατανάλωση.

«Ακόμη και αν η οικονομική κρίση λόγω του ιού διαρκέσει λίγους μήνες, όπως είναι το βασικό σενάριο των διεθνών οικονομικών οργανισμών και των οίκων πιστοληπτικής αξιολόγησης, και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους αρχίσει να βελτιώνεται η κατάσταση, οι συνέπειες όσον αφορά τους ρυθμούς ανάπτυξης θα είναι σημαντικές. Το πλήγμα που δέχεται το σύνολο των κλάδων από τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων είναι βαρύ, η παραγωγή επηρεάζεται αρνητικά και η συνολική ζήτηση στην οικονομία μειώνεται», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση του ομίλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή