Απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών κόστους 84 εκατ. στην Ολυμπία Οδό

Απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών κόστους 84 εκατ. στην Ολυμπία Οδό

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών έργων κόστους 84 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για έργα κοντά στην εθνική οδό Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας ή στην ευρύτερη περιοχή τους. Προηγήθηκαν ανάλογες αναθέσεις στη Νέα Οδό, την Κεντρική Οδό και στον Μορέα, ενώ απομένει ανάλογη απόφαση για τον Aυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Η αιτιολόγηση και οι όροι της απόφασης είναι οι ίδια με αυτά που έχουν τεθεί στις υπόλοιπες κοινοπραξίες (στις οποίες έχει παραχωρηθεί το εθνικό οδικό δίκτυο):

• Οπως αναφέρεται, οι τυχόν επιπτώσεις από πλημμύρες σε περιοχές εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου δεν έχουν σχέση με το έργο αλλά με την πλημμελή αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών αυτών.

• Η μη αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα (και) στη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, κάτι για το οποίο φέρει την ευθύνη το Δημόσιο.

• Το Δημόσιο υποστηρίζει ότι τα έργα δεν μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο χωριστής σύμβασης με άλλο ανάδοχο καθώς τόσο η κατασκευή (κίνηση οχημάτων, διακίνηση υλικών, οργάνωση εργοταξιακών χώρων) όσο και η συντήρηση και λειτουργία τους συναρτώνται και υποστηρίζονται από τον αυτοκινητόδρομο.

• Οι δήμοι των περιοχών από τις οποίες διέρχεται ο οδικός άξονας κλήθηκαν προ τριετίας να υποβάλουν τις προτάσεις τους. Το υπουργείο κατόπιν ανέθεσε στην Ολυμπία Οδό την εκπόνηση μελετών μέσα από τις οποίες επέλεξε τα πιο επείγοντα έργα, προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ.

• Η Ολυμπία Οδός οφείλει να αναθέσει το 30% των εργασιών σε υπεργολάβους, ενώ πρέπει να εκπονήσει δωρεάν και να καταθέσει στο Δημόσιο τις πλήρεις αντιπλημμυρικές μελέτες και για τα έργα που δεν έχουν επιλεγεί, ώστε να διευκολυνθούν δήμοι και περιφέρειες να τα εκτελέσουν.

• Η αδειοδότηση των έργων θα γίνει με τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής έχουν ανατεθεί αντιπλημμυρικά έργα στη Νέα Οδό (για την Ιόνια Οδό και το τμήμα της ΠΑΘΕ που διαχειρίζεται), κόστους 105 εκατ. ευρώ, στην Κεντρική Οδό (για τμήμα της ΠΑΘΕ και του Ε65) αξίας 70 εκατ. ευρώ και στον Μορέα (Κόρινθος – Καλαμάτα – Σπάρτη) κόστους 79 εκατ. ευρώ. Απομένει η ανάθεση ανάλογων έργων στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (Ράχες – Κλειδί). Το σύνολο του κόστους έχει υπολογιστεί σε 350 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή