Ακτωρ: απέσυρε προσφυγή για τη γραμμή 4

Ακτωρ: απέσυρε προσφυγή για τη γραμμή 4

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην απόσυρση της προσφυγής της στο Συμβούλιο Επικρατείας για τη γραμμή 4 του μετρό προχώρησε πριν από λίγες ημέρες η «Ακτωρ». Ανάλογη κίνηση εξετάζει και η «Αβαξ», επικεφαλής της έτερης κοινοπραξίας που διεκδικεί το έργο του 1,8 δισ. ευρώ. Στην περίπτωση που και οι δύο προσφυγές αποσυρθούν, η «Αττικό Μετρό» μπορεί με ασφάλεια να προχωρήσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν δύναται σε εκείνη τη φάση να υπάρξει νέος γύρος δικαστικής διαμάχης.

Στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, η «Ακτωρ» (επικεφαλής κοινοπραξίας με την Ansaldo και τη Hitachi) προχώρησε στην απόσυρση της αίτησης ακύρωσης που είχε καταθέσει και η οποία επρόκειτο να συνεκδικαστεί μαζί με την αντίστοιχη της κοινοπραξίας Αβαξ – Ghella – Alstom Transport τον Ιανουάριο. Η απόφαση δεν έχει ακόμα κοινοποιηθεί στην «Αττικό Μετρό», ωστόσο στελέχη της «Ακτωρ» επιβεβαίωσαν στην «Κ» το γεγονός. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμήθηκε ότι η προσφυγή στερούνταν πλέον αντικειμένου, αφού η επιτροπή διαγωνισμού της «Αττικό Μετρό» έλαβε νέα απόφαση. Το επιχείρημα αυτό, το οποίο τη στιγμή αυτή δεν μπορεί να αποδοθεί στην εταιρεία, δεν ακούγεται ιδιαίτερα ισχυρό, καθώς η νέα απόφαση της «Αττικό Μετρό» ουσιαστικά αιτιολόγησε επαρκέστερα την προηγούμενη, με βάση την οποία και οι δύο ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. 

Στο έτερο επιτελείο, της εταιρείας «Αβαξ», επικρατεί προβληματισμός σχετικά με τις επόμενες κινήσεις. Η απόσυρση της προσφυγής στο ΣτΕ θα εξεταστεί μέσα στην εβδομάδα από την εταιρεία και, παρά το θετικό κλίμα, το αποτέλεσμα δεν μπορεί να προαλειφθεί, καθώς αρκετοί μέσα στην «Αβαξ» πιστεύουν ότι η αντίπαλος κοινοπραξία έτυχε ευνοϊκής αντιμετώπισης. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι κατά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών η κοινοπραξία υπό την «Αβαξ» συγκέντρωσε οριακά υψηλότερη βαθμολογία (88) έναντι εκείνης της αντιπάλου της (85,71). Αν η προσφυγή της «Αβαξ» αποσυρθεί, τότε αυτό θα είναι μια σημαντική εξέλιξη, καθώς θα πάψει να υφίσταται ως δαμόκλειος σπάθη το ενδεχόμενο ακύρωσης του αποτελέσματος της τεχνικής αξιολόγησης. 

Στην «Αττικό Μετρό» επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία. Παρότι τυπικά η εταιρεία δεν κωλύεται να προχωρήσει στη συνέχιση του διαγωνισμού με την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, είναι σίγουρο ότι η απουσία προσφυγών δημιουργεί μεγαλύτερη ασφάλεια. Αν το τοπίο ξεκαθαρίσει, η «Αττικό Μετρό» θα μπορεί άμεσα να δρομολογήσει την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή των πρόδρομων εργασιών (με την ΕΡΕΤΒΟ), καθώς η προετοιμασία του εδάφους για το κυρίως έργο έχει συμβατικό χρόνο 30 μηνών. Πάντως, όπως επισήμαιναν χθες στελέχη της εταιρείας, ακόμα και αν οι δύο κοινοπραξίες αποσύρουν τις αιτήσεις ακύρωσης που κατέθεσαν ενώπιον του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να κατατεθούν και πάλι ασφαλιστικά μέτρα και αιτήσεις ακύρωσης στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Στο υπουργείο, τέλος, φαίνεται πως υπάρχει ανακούφιση, καθώς οι χειρισμοί της ηγεσίας του (άσκηση πίεσης στους συμμετέχοντες αντί της ακύρωσης του διαγωνισμού) έχουν προς το παρόν αποδώσει. «Ελπίζω ότι θα αποφύγουμε τις διαδοχικές προσφυγές “για ψύλλου πήδημα”. Είμαστε έτοιμοι να αναθέσουμε τις πρόδρομες εργασίες του έργου, ωστόσο πρέπει να είμαστε πρώτα σίγουροι ότι δεν θα υπάρξουν νομικές επιπλοκές στο κυρίως έργο», ανέφερε προ μηνός ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή