ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέσυρε την προσφυγή για τη γραμμή 4 του μετρό και η «Αβαξ»

Η κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό είναι το πιο μεγάλο, από πλευράς οικονομικού αντικειμένου, δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας (φωτ. INTIME).

Στην απόσυρση της προσφυγής της στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη γραμμή 4 προχώρησε και η κοινοπραξία υπό την εταιρεία «Αβαξ». Μετά την εξέλιξη αυτή, πλέον ο δρόμος είναι ανοιχτός ώστε η «Αττικό Μετρό» να προχωρήσει με ασφάλεια στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, κάτι που πρόκειται να συμβεί ακόμα και μέσα στο επόμενο δεκαήμερο.

Χθες, λοιπόν, έπειτα από αρκετή συζήτηση στα διοικητικά όργανα της «Αβαξ», αποφασίστηκε τελικώς να αποσυρθεί η αίτηση ακύρωσης που είχε υποβληθεί ενώπιον του ΣτΕ για τη γραμμή 4 και επρόκειτο να εκδικαστεί τον Ιανουάριο. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση έπαιξε βεβαίως και η απόσυρση, δύο εβδομάδες νωρίτερα, της αίτησης ακύρωσης της «Ακτωρ» (επικεφαλής κοινοπραξίας με την Ansaldo και τη Hitachi), ωστόσο εξετάστηκαν και νομικής φύσεως ζητήματα πριν ληφθεί η απόφαση.

Οι δύο ενδιαφερόμενοι για το έργο του 1,8 δισ. ευρώ είχαν προσφύγει ενάντια στην απόφαση της «Αττικό Μετρό» να δεχθεί τις τεχνικές προσφορές και των δύο κοινοπραξιών. Σε πρώτη φάση το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο είχε κάνει δεκτές τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και είχε «παγώσει» τη συνέχιση του διαγωνισμού μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης, που μετατέθηκε για τον Ιανουάριο. Με την απόσυρση των δύο προσφυγών, οι κοινοπραξίες που έχουν φθάσει στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού προχώρησαν σε μια εντυπωσιακή «κίνηση καλής θέλησης», όπως τους είχε ζητηθεί από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή ενόψει της συνέχισης του έργου. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να γνωρίζει αν τελικά αυτή θα είναι η τελευταία φορά που οι δύο κοινοπραξίες θα «κονταροχτυπηθούν» νομικά στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Σε κάθε περίπτωση, τώρα που το τοπίο ξεκαθαρίζει, στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών μπορεί να γίνει μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Στο υπουργείο έχουν κάθε λόγο να βιάζονται, καθώς η κατασκευή της γραμμής 4 είναι το πιο μεγάλο, από πλευράς οικονομικού αντικειμένου, δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας και, παρότι το τρέχον ΕΣΠΑ πέρασε σχεδόν άπρακτο, θα φέρει κάποιες απορροφήσεις. Η δε εκκίνηση των εργασιών θα είναι άμεση: Εκτός από το κυρίως έργο, υπάρχει και εκείνο των πρόδρομων εργασιών, για το οποίο υπάρχει ήδη ανάδοχος (ΕΡΕΤΒΟ), αλλά δεν έχει υπογραφεί σύμβαση.

Πάντως, το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχει προηγηθεί και αρκετό παρασκήνιο: Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης επρόκειτο να καταθέσει μια τροπολογία, με την οποία θα όριζε ότι όσες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε διευθέτηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων τους θα μπορούν να είναι ασφαλιστικά ενήμερες με κάποια αναδρομική ισχύ. Τελικώς η τροπολογία αυτή δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή, γιατί θεωρήθηκε ότι «φωτογράφιζε» την «Ακτωρ». Σε κάθε περίπτωση, συμφέρον της πολιτείας είναι τόσο η ΕΡΕΤΒΟ όσο και ο ανάδοχος της γραμμής 4 να φέρουν εις πέρας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο που θα αναλάβουν για την επόμενη δεκαετία. Οχι μόνο γιατί η εκκίνηση του έργου θα προσφέρει μια σημαντική ανάσα στην αγορά, αλλά και γιατί μεγάλο μέρος της πρωτεύουσας θα μετατραπεί για μία δεκαετία σε εργοτάξιο…