Η πανδημία άλλαξε τον κλάδο ψυχαγωγίας

Η πανδημία άλλαξε τον κλάδο ψυχαγωγίας

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δραστικές αλλαγές παρατηρούνται, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας λογιστικών ελέγχων και συμβούλων επιχειρήσεων PricewaterhouseCoopers στο πεδίο της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ εξαιτίας της πανδημίας, η οποία μετέβαλε άρδην τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Στην έρευνα αυτή για τις παγκόσμιες προοπτικές του κλάδου έως το 2024, η εταιρεία αναφέρει πως η ψηφιοποίηση λόγω της καραντίνας επιτάθηκε, με αποτέλεσμα η ψυχαγωγία να γίνει πιο απομακρυσμένη, εικονική και ατομική, τουλάχιστον προς το παρόν, και πιο επικεντρωμένη στο σπίτι σε σχέση με τις προβλέψεις στην αρχή του 2020. Επιπλέον, η ασθένεια διέκοψε αιφνιδιαστικά την ανάπτυξη των εν λόγω δραστηριοτήτων, εξ ου και το 2020, όπως ανέφερε η PwC, θα δούμε την πιο απότομη συρρίκνωση των εσόδων του κλάδου ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στα 21 χρόνια της έρευνας. Προβλέπεται η πτώση να είναι άνω των 120 δισ. δολαρίων και σε ποσοστό 5,6%. 

Το 2009, που ήταν και η τελευταία χρονιά κατά την οποία η παγκόσμια οικονομία συρρικνώθηκε, οι συνολικές δαπάνες για ψυχαγωγία και ενημέρωση μειώθηκαν κατά μόλις 3,0%. Τα τελευταία χρόνια, αυτά που προσφέρουν ως εμπειρία η ψυχαγωγία και η ενημέρωση καταλαμβάνουν κεντρικότερο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων και οι δραστηριότητες αυτές έχουν στην ουσία ξεπεράσει διεθνώς τον ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ. Εφόσον αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του 2020, αναμένεται ότι ο κλάδος θα ανακτήσει την εξαιρετική του επίδοση. Το 2021, συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι οι δαπάνες για ψυχαγωγία και ενημέρωση θα αυξηθούν κατά 6,4%. 

Οπως συμβαίνει και στην οικονομία γενικότερα, τα υφιστάμενα προβλήματα γίνονται εμφανέστερα όπου το πλήγμα της πανδημίας είναι δραστικότερο, δηλαδή στη ζωντανή μουσική, στον κινηματογράφο και στις εμπορικές εκθέσεις. Παρομοίως η διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να μειωθεί κατά 13,4%, κάτι που προβληματίζει ειδικά εφημερίδες και έντυπα. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, κάποιοι βραχίονες του κλάδου μετασχηματίζονται πολύ νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Παράδειγμα αποτελούν οι εισπράξεις των κινηματογράφων έναντι των συνδρομητικών πλατφορμών ζωντανής μετάδοσης/streaming. Μόλις το 2015, οι εισπράξεις από τα εισιτήρια των κινηματογράφων ήταν τριπλάσιες σε σύγκριση με τα έσοδα των πλατφορμών. Φέτος τα έσοδα από τις πλατφόρμες θα ξεπεράσουν τις εισπράξεις των κινηματογράφων και προβλέπεται να εκτιναχθούν την επόμενη πενταετία, φτάνοντας έως και το διπλάσιο των εισιτηρίων το 2024. Καθώς ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι, το βίντεο OTT (over-the-top) είδε τα παγκόσμια έσοδά του να διογκώνονται κατά 26% το 2020. Η έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας streaming Disney+ στα τέλη του 2019, με πρόβλεψη για 60 έως 90 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2024, έφτασε τα 60,5 εκατομμύρια στις αρχές Αυγούστου 2020.

Δεδομένης της ανόδου της υπηρεσίας ζωντανής μετάδοσης, η παγκόσμια κατανάλωση δεδομένων ωφελήθηκε ιδιαίτερα. Συγκεκριμένα, αναμένεται αύξησή της κατά 33,8% το 2020, ενώ θα υπερδιπλασιαστεί από τα 1,9 τετράκις εκατομμύρια μεγκαμπάιτ (MB) το 2019 στα 4,9 τετράκις εκατομμύρια MB το 2024.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι τομείς που επλήγησαν περισσότερο, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της PwC. Με πολλά κλειστά σινεμά και τις πρεμιέρες μεγάλων ταινιών να αναβάλλονται, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι τα συνολικά έσοδα του παγκόσμιου κινηματογράφου θα μειωθούν σχεδόν 66%. Πάντως, κάποια παραδοσιακά μέσα, όπως τα βιβλία, φαίνεται πως δεν κλονίστηκαν παρά την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης. Τα συνολικά έσοδά τους παγκοσμίως προβλέπεται να συνεχίσουν την ανοδική πορεία τους, με αύξηση 1,4% ετησίως μεταξύ του 2019 και του 2024, φτάνοντας στα 64,7 δισ. δολάρια. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή