ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ηλεκτροκίνητος στόλος 100 Tesla από την Beat στο Μεξικό

ilektrokinitos-stolos-100-tesla-apo-tin-beat-sto-mexiko-561112609

Μία διαδρομή 40 χιλιομέτρων με ένα μισθωμένο, μέσω της εφαρμογής Beat, ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο Tesla επιτρέπει την εξοικονόμηση 6.760 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Υπολογίζεται ακόμη ότι θα απαιτούνταν 423 μικρά δέντρα για να απορροφήσουν τις ημερήσιες εκπομπές CO2. Αυτά είναι τα οφέλη για το περιβάλλον που περιγράφει η εταιρεία παροχής μισθωμένων υπηρεσιών μετακίνησης Beat, λανσάροντας, πρόσφατα, την υπηρεσία Beat Tesla σε επιλεγμένες περιοχές της Πόλης του Μεξικού. 

Συνεργασία

Η Beat, που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα και εξαγοράστηκε το 2017 από τον γερμανικό όμιλο Daimler, διατηρεί τα κεντρικά γραφεία της στο υπερσύγχρονο κτίριο Orbit στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με την Πανόρμου στην Αθήνα. 

Γι’ αυτό η συνεργασία αυτή με την Tesla που θα εκσυγχρόνιζε τις εγχώριες υπηρεσίες μισθωμένης μετακίνησης, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, θα μπορούσε να ξεκινήσει από την ελληνική πρωτεύουσα, αρκεί να υπήρχε το απαιτούμενο θεσμικό πλαίσιο.

Πώς λειτουργεί όμως το Beat Tesla; Οπως περιγράφει στην «Κ» η γενική διευθύντρια Λειτουργιών (COO) της Beat Σάνια Ιλιτς (Sanja Illic), η εταιρεία, μέσω του εταίρου της στο Μεξικό, έχει αγοράσει έναν στόλο άνω των 100 αυτοκινήτων Tesla, τα οποία εξυπηρετούν, σε πρώτη φάση, ορισμένες περιοχές της Πόλης του Μεξικού. 

Μέσω της νέας αυτής υπηρεσίας, η εταιρεία επιδιώκει να προσελκύσει κατ’ αρχήν τους millennials, τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1981 έως και το 1996 και η τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο της καθημερινότητάς τους, και είναι ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.

«Η νέα αυτή επένδυση στη βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί την πρώτη υπηρεσία μετακίνησης της Beat που βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση», εξηγεί. Το Beat Tesla, το οποίο είναι διαθέσιμο σε εννέα ζώνες της Πόλης του Μεξικού, εγγυάται χρόνους παραλαβής του επιβάτη έως δύο λεπτών, ενώ παρέχεται δωρεάν ασύρματο δίκτυο Ιντερνετ (Wi-Fi) κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Επίσης, οι οδηγοί που έχουν παρακολουθήσει ειδική εκπαίδευση, υποβάλλονται σε έλεγχο για τον εντοπισμό συμπτωμάτων κορωνοϊού, τα οχήματα απολυμαίνονται ανά διαδρομή, ενώ στην καμπίνα έχουν τοποθετηθεί πλεξιγκλάς. 

Και με την ασφάλεια να βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα στο Μεξικό, τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με κάμερες κλειστού κυκλώματος, ενώ οι χρήστες του Beat Tesla έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με την εταιρεία μέσω live chat, για διάστημα 48 ωρών μετά το πέρας της κούρσας.

Οπως αναφέρει η κ. Ιλιτς, μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας η Beat επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την εμπειρία μεταφοράς και σταδιακά να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της, εν προκειμένω στο Μέξικο Σίτι, μέσω της προσέλκυσης μιας νέας κατηγορίας πελατών που είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και αναζητεί πολυτελείς υπηρεσίες μετακίνησης μέσω μισθωμένων οχημάτων.

Η Beat ιδρύθηκε το 2011 στην Αθήνα και αποτελεί μέρος της κοινοπραξίας «Free now» της BMW και Daimler από το 2017. Εκτός από την Ελλάδα, δραστηριοποιείται στο Περού, στη Χιλή, στην Κολομβία, στο Μεξικό και στην Αργεντινή, με την εταιρεία να σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή της σε περισσότερες πόλεις στη Λατινική Αμερική, όπου διαθέτει σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Στην Ελλάδα μία υπηρεσία αντίστοιχη της Beat Tesla αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός, καθώς το νομοθετικό πλαίσιο αποτρέπει την ανανέωση του υφιστάμενου στόλου επιβατικών δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχημάτων με ηλεκτροκίνητα. 

Σύμφωνα με τον νόμο 4530/2018 («Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις»), για την εξασφάλιση άδειας λειτουργίας από τις εταιρείες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών με οχήματα ΕΔΧ, δεν προβλέπονται κριτήρια, όπως η παλαιότητα ή το επίπεδο ρύπων που εκπέμπει ένα όχημα.

«Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο είναι παρωχημένο και δεν ενθαρρύνει τη βέλτιστη χρήση της τεχνολογίας που θα οδηγούσε στον εκσυγχρονισμό του κλάδου του ταξί με όρους βέβαια προστασίας των δικαιωμάτων των αυτοκινητιστών», αναφέρει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής της Βeat Ελλάδας, Βασίλης Ντάνιας.

Σήμερα ένας ιδιοκτήτης άδειας ταξί θα μπορούσε να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του με ένα ηλεκτροκίνητο. Ωστόσο, η πρακτική αυτή δεν θα εξασφάλιζε τη βιωσιμότητα του επαγγελματία στην αγορά, δεδομένου ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να αποσύρεται από την κυκλοφορία προκειμένου να φορτίζει, τη στιγμή που τα παραδοσιακά, εσωτερικής καύσης ΕΔΧ οχήματα δύνανται να βρίσκονται στον δρόμο σε 24ωρη βάση.

Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρει ο κ. Ντάνιας, οι επενδύσεις για την αντικατάσταση του στόλου των ταξί με ηλεκτροκίνητα αποθαρρύνονται, καθώς απουσιάζουν τα κίνητρα και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο δεν στηρίζει τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτροκίνηση. 

Με τα δεδομένα αυτά, η Beat πρόκειται να θέσει σε εφαρμογή ένα αυτοματοποιημένο σύστημα βάσει του οποίου θα προτείνονται στους επιβάτες οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κίνητρο για τους αυτοκινητιστές προκειμένου να προχωρήσουν στον εκσυγχρονισμό των οχημάτων τους με υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα οχήματα.