Από τα Ιωάννινα στο λονδρέζικο μετρό η Tekmon

Από τα Ιωάννινα στο λονδρέζικο μετρό η Tekmon

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον πρώτο της πελάτη εκτός ελληνικών συνόρων απέκτησε η εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού Tekmon, τρία μόλις χρόνια από την ίδρυσή της. Η εταιρεία, που ξεκίνησε από τα Γιάννενα και παραμένει εκεί, έκλεισε συμφωνία συνεργασίας με τον οργανισμό TfL (Transport for London), τον φορέα που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο και τον συντονισμό των δημόσιων μεταφορών στο Λονδίνο. Μάλιστα, αν και η συμφωνία περιλαμβάνει για την ώρα ένα τμήμα του οργανισμού, αυτό που αφορά τις εργασίες συντήρησης του υπόγειου δικτύου του μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας, οι δύο πλευρές είναι σε συζητήσεις για επέκταση της συνεργασίας και σε άλλα τμήματα του ΤfL.

Το συμβόλαιο με τον TfL θεωρείται ότι ανεβάζει την αξία της εταιρείας, κάτι που μέσα στην επόμενη χρονιά δεν αποκλείεται να προσελκύσει χρηματοδότηση από άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα από τη Γαλλία. 

«Οι Βρετανοί είναι αυτοί που μας βρήκαν. Είδαν ότι είχαμε ψηφιακά εργαλεία που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του οργανισμού και μας κάλεσαν να υποβάλουμε προσφορά. Το γεγονός μάλιστα ότι είχαμε ήδη αναπτύξει ένα εργαλείο που ταίριαζε σε αυτό που ήθελαν, κάνοντας βεβαίως τις αναγκαίες προσαρμογές, μας έδωσε στην πραγματικότητα ένα σχετικό προβάδισμα», αποκαλύπτει μιλώντας στην «Κ» ο Παναγιώτης Μήτσιος, chief operating officer της Tekmon. 

Σε αρχικό στάδιο συνεργασίας βρίσκεται η γιαννιώτικη εταιρεία και με βιομηχανίες από την Ιταλία, ενώ τις λύσεις της έχουν αναζητήσει επιχειρήσεις από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Γαλλία. Τι ακριβώς παρέχει η Tekmon στον TfL; Μέσω της εφαρμογής Remote Briefing που έχει αναπτύξει η εταιρεία, οι περίπου 1.500 εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται στο τμήμα συντήρησης του υπόγειου δικτύου του μετρό του Λονδίνου, μία ώρα πριν από την έναρξη της βάρδιάς τους, ανοίγουν την εφαρμογή και παρακολουθούν τις ενημερώσεις απευθείας από τη συσκευή τους. Κατατοπίζονται για τις εργασίες που θα ακολουθήσουν, ενημερώνονται για τις όποιες επισφαλείς συνθήκες του χώρου, επιβλέπουν σχέδια του εργοταξίου, αναγνωρίζουν τις εξόδους κινδύνου, πληροφορούνται για τα σενάρια διαφυγής κ.ά.

Στη συνέχεια απαντούν σε μια σειρά σχετικών ερωτήσεων και με την επιτυχή υποβολή τους τούς παρέχεται ένας μοναδικός κωδικός που χρησιμοποιείται για την είσοδό τους στον χώρο. Η αρχική συμφωνία με τον TfL είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, 70.000 ευρώ ετησίως, ωστόσο βάσει της μεθόδου τιμολόγησης το ποσό ανεβαίνει όσο αυξάνεται και η χρήση, κάτι που ήδη συμβαίνει. 

Αναμφίβολα η πανδημία του κορωνοϊού διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο για την αναζήτηση τέτοιων λύσεων επικοινωνίας των διοικήσεων των επιχειρήσεων με το προσωπικό τους. Οχι μόνο στην περίπτωση του TfL, αλλά και εντός ελληνικών συνόρων. Από την άνοιξη κι έπειτα, πελάτες της Tekmon είναι, μεταξύ άλλων, η Τράπεζα Πειραιώς, η «Κωτσόβολος» αλλά και το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. 

Βεβαίως, προ COVID-19, η Tekmon είχε ήδη συνεργασία με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», με τη Fraport, με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ συνολικά οι επιχειρήσεις – πελάτες της ανέρχονται σε περίπου 40. 
Η εταιρεία αποτελείται από 10 άτομα, η έδρα της είναι στα Ιωάννινα, ενώ διατηρεί γραφεία και στην Αθήνα. Το 2018 είχε λάβει χρηματοδότηση ύψους 350.000 ευρώ από το Uni.Fund.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή