Οι big business της μάσκας

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία αγορά δισεκατομμυρίων δολαρίων δημιουργεί η πανδημία, καθώς μέσα σε λίγους μήνες, οι υφασμάτινες μάσκες προστασίας αναδείχθηκαν όχι μόνο σε είδος πρώτης ανάγκης, αλλά και σε αξεσουάρ της μόδας.

Μελέτη της Arizton Advisory and Intelligence υπολογίζει ότι η αγορά της υφασμάτινης μάσκας θα αγγίξει τα 800 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ και τα 3 δισ. δολάρια διεθνώς έως τα τέλη του 2020. Άλλες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι εάν ένας στους δύο Αμερικανούς φορά υφασμάτινη μάσκα σε ένα χρόνο από τώρα, τότε ο τζίρος της αγοράς θα αγγίξει τα 9 δισ.  δολάρια μόνο στις ΗΠΑ.

Όπως ήταν αναμενόμενο, επιχειρήσεις κάθε λογής έσπευσαν να μπουν σε αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά: Από τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων Gap και Walmart έως τις νοικοκυρές, που έστησαν τη ραπτομηχανή τους στο τραπέζι της κουζίνας και άρχισαν να πωλούν τις δικές τους μάσκες τους μέσω του αμερικανικού site χειροποίητων ειδών Etsy.

Στο Etsy, μία online πλατφόρμα όπου ο καθένας μπορεί να πουλήσει από χειροποίητα κοσμήματα έως vintage ρούχα και έπιπλα, οι μάσκες έχουν γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη νέα κατηγορία προϊόντων. Μόνο το δεύτερο τρίμηνο του έτους, 110.000 διαφορετικοί παραγωγοί πούλησαν 29 εκατομμύρια μάσκες, συνολικής αξίας 346 εκατ. δολαρίων, μέσω του Etsy.

«Πρόκειται για πραγματικά μεγάλα νούμερα. Είναι δύσκολο να το συλλάβει ο ανθρώπινος νους, αλλά για να σας δώσω μία αίσθηση της κλίμακας, οι μάσκες αυτές θα ήταν αρκετές για να φτάσουν από τη Νέα Υόρκη έως το Λονδίνο», έλεγε τον Αύγουστο σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος του Etsy, Τζος Σίλβερμαν.

«Οι επαναχρησιμοποιούμενες μάσκες είναι κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είχαν στην κατοχή τους πριν από μερικούς μήνες. Με τον καιρό, η αγορά της μάσκας  θα εξελιχθεί με πολλούς τρόπους. Οι μάσκες δεν θα χρησιμοποιούνται μόνο για λόγους υγείας και ασφάλειας, αλλά και ως fashion statement», εξηγεί στο CNN ο Έντουαρντ Ιρούμα, αναλυτής της  Keybanc Capital Markets.

Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, τα μαγαζιά που πουλάνε υφασμάτινες μάσκες και άλλα αναγκαία είδη στην εποχή του κορωνοϊού (προστατευτικές στολές, αντισηπτικά, λάμπες υπεριώδους ακτινοβολίας που σκοτώνουν τα μικρόβια, ακόμα και συσκευές που επιτρέπουν τον ανέπαφο χειρισμό πληκτρολογίων ή των κουμπιών του ασανσέρ) κάνουν την εμφάνισή τους στα εμπορικά κέντρα.

«Τα πάντα ήταν κλειστά το Μάρτιο και τον Απρίλιο. Ο κόσμος μπορούσε να αγοράσει αυτές τις ιατρικές μάσκες,  οι οποίες δεν ήταν οι πιο άνετες. Σκέφτηκα ότι εάν όλοι θα πρέπει να φοράνε μάσκες, γιατί να μην τις κάνω πιο άνετες και πιο μοδάτες», δήλωσε στο CNN ο Ναντάβ Μπενιμέτζκι, συνιδρυτής της αλυσίδας Covid-19 Essentials, που μετρά ήδη οκτώ καταστήματα στις ΗΠΑ. Στα ράφια τους, ο καταναλωτής μπορεί να βρει μέχρι και ηλεκτρικές μάσκες, με επαναφορτιζόμενη μπαταρία και ανεμιστήρα που δροσίζει το πρόσωπο.  

Ο Μπενιμέτζκι γνωρίζει καλά ότι αυτή του η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει ημερομηνία λήξης. «Κεφαλαιοποιούμε το γεγονός ότι υπάρχει πανδημία και υπάρχει άμεση ανάγκη για αυτά τα είδη, που μπορούν να προστατεύσουν τον κόσμο με άνεση. Γνωρίζουμε όμως ότι αυτό ενδέχεται να έχει μικρή διάρκεια. Την ημέρα που θα τελειώσει η πανδημία, θα προχωρήσουμε σε ένα νέο κόνσεπτ», λέει στο CNN.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή