ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατέβασε ταχύτητα η Netflix μετά το lockdown

katevase-tachytita-i-netflix-meta-to-lockdown-561127270

Σχετικώς απογοητευτικά είναι τα τελευταία στοιχεία από το δημοφιλές δίκτυο προβολής σειρών και ταινιών Netflix, το οποίο κατά το τρίτο τρίμηνο είχε την πιο μικρή αύξηση συνδρομητών μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο ότι αφενός χαλάρωσαν οι περιορισμοί της πανδημίας, αφετέρου οξύνθηκε ο ανταγωνισμός, ενώ επανήλθε στη μικρή οθόνη η ζωντανή μετάδοση αγώνων. 

Ειδικότερα, το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου η εταιρεία Netflix ενίσχυσε τη συνδρομητική της βάση κατά 22 εκατ. άτομα διεθνώς, αν και οι αναλυτές στη Wall Street αλλά και η ίδια προσέβλεπαν σε 3,4 εκατ. Τα δε κέρδη ανά μετοχή ήταν της τάξεως του 1,74 δολαρίων, ενώ οι προβλέψεις τα ήθελαν στα 2,14 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως χάρις στην πανδημία και την παραμονή εντός σπιτιού, η μετοχή της εταιρείας είχε από τα σημαντικότερα κέρδη φέτος, αλλά χθες σημείωσε πτώση σχεδόν 6%, στα 494 δολάρια, όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters. 

Ο Ρος Μπένις, αναλυτής της eΜarketer, εταιρείας διεξαγωγής ερευνών αγοράς, επισημαίνει ότι «οι εγχώριοι συνδρομητές παρέμειναν αμετάβλητοι, γεγονός το οποίο δείχνει πως η αμερικανική αγορά πλέον έχει ωριμάσει για τη Netflix». Οπότε, όπως προσέθεσε, «η αύξηση των εσόδων πλέον θα προέλθει από την αύξηση της συνδρομής».

Εν τω μεταξύ, στο τρίμηνο το οποίο συνέπεσε με το ξέσπασμα της παγκόσμιας πανδημίας, η εταιρεία είχε μια εντυπωσιακή ανάπτυξη δραστηριοτήτων. Το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου οι συνδρομητές της αυξήθηκαν σε όλο τον κόσμο κατά 15,8 εκατομμύρια, αλλά είχε προειδοποιήσει τους επενδυτές ότι αυτή η ραγδαία κινητικότητα θα εξασθενήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2020 – όπως και συνέβη, όταν από τα τέλη της άνοιξης και τις αρχές του καλοκαιριού τα περιοριστικά μέτρα υποχώρησαν στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Επιπλέον, η Netflix είχε προβλέψει πως το τέταρτο τρίμηνο θα έχει 6 εκατ. νέους χρήστες έναντι εκτιμήσεων των αναλυτών για 6,51 εκατ.

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου η εταιρεία έβγαλε στις αίθουσες την παραγωγή της «Η Εμιλι στο Παρίσι», καθώς και τα φιλμ «Enola Holmes» και «The Devil All the Time», ενώ αναγνώρισε ότι ο ανταγωνισμός επιτείνεται από τους κολοσσούς του Χόλιγουντ, όπως οι Walt Disney και WarnerMedia, οι οποίοι έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και απευθύνονται απευθείας στους συνδρομητές. Συν τοις άλλοις, τους τελευταίους μήνες οι μεγάλες διοργανώσεις διαφόρων αθλημάτων άρχισαν και πάλι, οπότε νέες υπηρεσίες ζωντανής μετάδοσης προσέφεραν επιπλέον επιλογές στο κοινό. Η Netflix ανέφερε ότι τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου φανερώνουν το γεγονός ότι εμφάνιζε μια σημαντική αύξηση συνδρομητών στην απαρχή της χρονιάς. «Συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε διακυμάνσεις από το ένα τρίμηνο στο άλλο στις πληρωμένες διαφημίσεις, αλλά αυτό δεν το θεωρούμε σημαντικό στην προοπτική της ψηφιακής ψυχαγωγίας σε βάθος χρόνου – πιστεύουμε πως ακόμα αυτή η διαδικασία βρίσκεται σε πρώιμα στάδια και θα μας εξασφαλίσει πολλά χρόνια δυναμικής ανάπτυξης, ενόσω θα βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας», ανέφερε η Netflix. Tέλος, τα στελέχη της εταιρείας επισήμαναν πως το εννεάμηνο του 2020 οι παραγωγές της προσείλκυσαν περισσότερους συνδρομητές από όσο το 2019 συνολικά, ενώ το τρίτο τρίμηνο φέτος αριθμούσε πλέον 195,2 εκατομμύρια πελάτες διεθνώς.