ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Barbie στους κερδισμένους της πανδημίας

i-barbie-stoys-kerdismenoys-tis-pandimias

Σε έναν από τους αναπάντεχους πρωταγωνιστές της πανδημίας του κορωνοϊού αναδεικνύεται η Barbie, καθώς η εταιρεία παιχνιδιών Mattel βλέπει τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται. Με εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο να παραμένουν κλεισμένα στα σπίτια τους και τους γονείς να προσπαθούν εναγωνίως να τα απομακρύνουν από τις οθόνες της τηλεόρασης, του κινητού και του τάμπλετ, η αγορά των πιο παραδοσιακών παιχνιδιών «ξυπνά», έπειτα από αρκετά δύσκολα χρόνια. 

«Το brand είναι πιο σύγχρονο από ποτέ, παρότι 62 χρόνων», είπε σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ινόν Κρέιζ. «Οι γονείς δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για τα παιδιά τους και ψάχνουν ποιοτικά προϊόντα, τα οποία να εμπιστεύονται», εξήγησε. Πραγματικά, οι πωλήσεις της Barbie αυξήθηκαν κατά 29% το τρίτο τρίμηνο του έτους, στην καλύτερη επίδοση των τελευταίων 20 ετών. Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της Mattel σημείωσε αύξηση της τάξης του 10% στο διάστημα αυτό. 

Το ενδιαφέρον για την Barbie βρισκόταν σε πτώση τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του ανταγωνισμού από πιο μοντέρνα παιχνίδια και άλλες κούκλες. Η Mattel προσπάθησε να κάνει πιο σύγχρονο αυτό το κλασικό παιχνίδι, κυκλοφορώντας κούκλες με διαφορετικούς σωματότυπους, χρώματα δέρματος, μαλλιά και επαγγέλματα. Όμως η έλευση της πανδημίας αρχικά έπληξε την εταιρεία, καθώς χιλιάδες καταστήματα παιχνιδιών ανά τον πλανήτη έκλεισαν τις πόρτες τους. Σε εκείνα τα πρώτα στάδια του lockdown, οι γονείς αναζήτησαν άλλα παιχνίδια για να αντιμετωπίσουν την ανία του εγκλεισμού, προτιμώντας τα επιτραπέζια και τα παζλ. 

Όμως καθώς οι μήνες της πανδημίας περνούσαν, οι καταναλωτές στράφηκαν προς τις Barbie, με αποτέλεσμα η αυξημένη ζήτηση να αιφνιδιάσει τα καταστήματα παιχνιδιών, που βρέθηκαν με περιορισμένα αποθέματα. Αυτή την εποχή, τα καταστήματα γεμίζουν τα ράφια τους με Barbie, εν όψει της περιόδου των γιορτών.