Ποια σχήματα διεκδικούν το λιμάνι της Καβάλας

Ποια σχήματα διεκδικούν το λιμάνι της Καβάλας

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα αναμένεται να προσελκύσει η δια-δικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που λαμβάνει χώρα σήμερα Παρασκευή, για την υποπαραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης σταθμού πολλαπλών χρήσεων του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β΄» στη Νέα Καρβάλη Καβάλας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού που διενεργεί σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, το «παρών» αναμένεται να δώσει η Imerys Greece, θυγατρική του γαλλικού ομίλου Imerys, που αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη του λιμένα Καβάλας. Η εταιρεία θα διεκδικήσει την υποπαραχώρηση του λιμένα σε σύμπραξη με τον όμιλο Goldair, που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. 

Για την Imerys, που αποτελεί τον κύριο εξαγωγέα ανθρακικού ασβεστίου στην Ελλάδα μέσω των εγκαταστάσεών της που απέχουν μόλις μερικά χιλιόμετρα από το λιμάνι της Καβάλας, η εξασφάλιση της υποπαραχώρησης του προβλήτα «Φίλιππος Β΄» θα οδηγήσει σε σημαντικές συνέργειες. Εξάλλου, για τις εταιρείες του εξορυκτικού κλάδου ο έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics συνιστά σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως αναφέρουν παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς, με την Imerys να διαθέτει διακριτό τμήμα ναυτιλίας.

Αλλά και ο όμιλος Goldair προσβλέπει στα οφέλη από τη δημιουργία ισχυρών συνεργειών, δεδομένου ότι δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων, στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της Rail Cargo Logistics – Goldair και στην παροχή υπηρεσιών μεταφορών και logistics προς τρίτους (Goldair Cargo).

Στη σημερινή εκδήλωση ενδιαφέροντος, το «παρών» αναμένεται, κατά πληροφορίες, να δώσει και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως μέλος κοινοπραξίας, έχοντας συμμετάσχει και στον διαγωνισμό για την πώληση του λιμανιού Αλεξανδρούπολης. Η λίστα των ενδιαφερομένων ενδέχεται να περιλαμβάνει και το αμερικανικό επενδυτικό ταμείο BlackSummit Financial. Η διάρκεια της υποπαραχώρησης θα είναι 40 έτη, περιλαμβάνοντας τον υφιστάμενο προβλήτα, εμβαδού 117.000 τ.μ., μια πρόσθετη έκταση εμβαδού 165.000 τ.μ., τον αποσπασμένο μώλο – κυματοθραύστη και την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων).

Η γεωστρατηγική θέση του λιμένα Καβάλας, που είναι ο πρώτος που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της υποπαραχώρησης, είναι κομβική, καθώς βρίσκεται στο υπογάστριο της Ανατολικής Ευρώπης και σε μεγάλη εγγύτητα με τους αγωγούς φυσικού αέριου. Η Καβάλα βρίσκεται πάνω στους ενεργειακούς δρόμους της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ μπορεί να αποτελέσει τερματικό σημείο εκφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου και διασύνδεσής του στα δίκτυα.

Το λιμάνι μπορεί να αναδειχθεί σε κύρια εμπορευματική πύλη προς τα Ανατολικά Βαλκάνια, με τις υποδομές του που έχουν άμεση σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Οι υφιστάμενες υποδομές του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β΄» επιτρέπουν την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων μήκους 190 μέτρων και ενός εμπορικού πλοίου «Ro-Ro», που μεταφέρει ως επί το πλείστον τροχοφόρα φορτία. 

Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση της τάξεως των 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή