Η μακροχρόνια ασθένεια των αερομεταφορών

Η μακροχρόνια ασθένεια των αερομεταφορών

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O Λουίς Γκαγιέγο, διευθύνων σύμβουλος της International Airlines Group (IAG), δεν θα είναι ο μοναδικός επικεφαλής αεροπορικής εταιρείας που θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια απογοητευτική χριστουγεννιάτικη περίοδο. Εχει αναλάβει καθήκοντα εδώ και μόλις έξι εβδομάδες και χθες αποκάλυψε πως η μητρική εταιρεία των British Airways (ΒΑ) και Iberia, η IAG δηλαδή, ζημιώθηκε κατά 1,3 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο και πως δεν πρόκειται να ισοσκελίσει δαπάνες και έξοδα στο επόμενο τρίμηνο, διότι έχουν επιβληθεί νέοι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τα νέα κρούσματα βαίνουν αυξανόμενα. Ο κλάδος των αερομεταφορών δεν έχει άλλη εναλλακτική από τη διάλυση των ελπίδων του για ανάκαμψη. Εν τω μεταξύ, η οικονομική αιμορραγία αποδείχθηκε χειρότερη των 920 εκατομμυρίων ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές. Επιπλέον, φάνηκε πως υπήρξε περιορισμένη βελτίωση από το προηγούμενο τρίμηνο, όταν οι αυστηρές απαγορεύσεις απλώς είχαν καταστήσει αδύνατα τα διασυνοριακά ταξίδια. Τα δε έσοδα, τα οποία ανήλθαν σε 1,2 δισ. ευρώ, ήταν απλώς μόνον 500 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερα από του δεύτερου τριμήνου. Αυτό μπορεί να εκληφθεί ως απόδειξη ότι οι καραντίνες, που επιβάλλονταν κατά την άφιξη των επιβατών από τις αναστατωμένες κυβερνήσεις, είχαν σχεδόν τις ίδιες επιπτώσεις με τις επίσημες απαγορεύσεις των μετακινήσεων.

Οσο η έξαρση των κρουσμάτων παρατηρείται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, εκεί όπου είχε έντονη δραστηριότητα η IAG, ο Λουίς Γκαγιέγο δεν έχει άλλη επιλογή από το να καθηλώσει επιπλέον αεροσκάφη. Πολλά από όσα τελούν εν λειτουργία ίσως καταλήξουν και αυτά να προκαλούν ζημίες, καθυστερώντας την όποια επαναφορά στο σημείο του ισοσκελισμού. Το τελευταίο τρίμηνο ο αριθμός των συμπληρωμένων θέσεων έφθανε μόλις το 48,9%. Κι άλλες αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.

Σε μια πτήση στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας με τη Lufthansa, με αφετηρία το Λονδίνο και προορισμό το Μόναχο, το Breakingviews μέτρησε 30 επιβάτες σε αεροπλάνο 180 θέσεων. Ο Λουίς Γκαγιέγο αυτή τη στιγμή έχει σε ρευστό ή πιστώσεις περί τα 9,3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ από τους μετόχους – οπότε του αρκούν για ένα χρόνο. 

Οι ανταγωνίστριες της IAG στην Ευρώπη, όπως οι Air France-KLM και Lufthansa, διαθέτουν ελαφρώς περισσότερα για να αντιμετωπίσουν τους κραδασμούς. Εντούτοις, ίσως είναι πιο περιορισμένες στο θέμα των περικοπών, διότι αμφότερες έλαβαν κρατική βοήθεια δισεκατομμυρίων ευρώ. Οπότε, η θέση του Λουίς Γκαγιέγο καθίσταται οριακά λιγότερο άβολη από των ανταγωνιστών του. Οσο για το γεγονός ότι προσφάτως απομάκρυνε τον επικεφαλής της ΒΑ, Αλεξ Κρουζ, αυτό έχει βελτιώσει τις σχέσεις του με τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία καταβάλλει τώρα μεγαλύτερη προσπάθεια να στηρίξει τον κλάδο, εισάγοντας τα προ της πτήσης τεστ στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή