ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 90 εκατ. στον ΟΛΠ το 2021 από την Cosco

ependyseis-90-ekat-ston-olp-to-2021-apo-tin-cosco0

Νέες επενδύσεις, ύψους 70 εκατ. ευρώ, για τον εκσυγχρονισμό και τη μεγέθυνση της δυναμικότητας των τριών προβλητών εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ξεκινά άμεσα η Cosco Shipping προκειμένου να διατηρήσει το προβάδισμα της στη Μεσόγειο. Μαζί δηλαδή με τις επικείμενες επενδύσεις σε έργα αξίας 20 εκατ. στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η Cosco αναμένεται να δαπανήσει περί τα 90 εκατ. εντός του επόμενου έτους.

Ειδικότερα, οι επενδύσεις αυτές, μερικές εκ των οποίων περιλαμβάνονται στις δεσμευτικές από τη σύμβαση παραχώρησης ενώ οι υπόλοιπες αφορούν νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες, διατίθενται κατ’ αρχήν για την ανανέωση μεγάλων τμημάτων του μηχανολογικού εξοπλισμού του προβλήτα Ι αλλά και του προβλήτα ΙΙ, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα από τα 7,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως στα 8 εκατ. έως τα τέλη του 2021. 

Τα έργα, που ξεκινούν άμεσα, έρχονται να καλύψουν το κενό χρόνου μέχρι την έγκριση του επικαιροποιημένου master plan της εταιρείας, που προβλέπει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων. Ο προβλήτας 4, μαζί με τα νέα έργα που προαναφέρθηκαν, θα ανεβάσει τη δυναμικότητα σημαντικά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU διατηρώντας το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση της Μεσογείου και εκτοξεύοντάς το στα τρία κορυφαία της Ευρώπης, εξηγεί ο ΟΛΠ.

Υπενθυμίζεται πως στην παρούσα φάση ο Πειραιάς βρίσκεται στην 26η θέση παγκοσμίως όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 2020 και παρά την πανδημία και τη σοβαρή κάμψη της οικονομικής δραστηριότητας που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσει κατά μονοψήφιο μόνο ποσοστό, κοντά στα 5,5 εκατ. TEU από 5,65 εκατ. το 2019. 

Η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά πως, εάν το νέο master plan της εγκριθεί έως το Μάρτιο του 2021, θα μπορούσε να είναι εν λειτουργία ο προβλήτας 4 στα τέλη του 2023 ή στις αρχές 2024. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης επένδυσης ξεπερνά τα 250 εκατ.
Παράλληλα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δημοσίευσε έναν νέο διαγωνισμό έργου με προϋπολογισμό άνω των 20 εκατ., με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής πλοίων (ΝΕΖ).

Από τον Αύγουστο του 2016, οπότε η Cosco Shipping ανέλαβε τη διοίκηση του ΟΛΠ, στο λιμάνι του Πειραιά έχει υλοποιηθεί μια σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το έργο «Βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης», 55 εκατ. σε έργα υποδομής. 

Το 2020, παρά την πανδημία, οι εργασίες επισκευής πλοίων εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα επισκευαζόμενα πλοία θα αυξηθούν σε 130, σχεδόν διπλάσια από το 2016.