ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η προεκλογική περίοδος εκτόξευσε τα μεγέθη των New York Times

Ο όμιλος γνωστοποίησε ότι τα έσοδα από τις συνδρομές στην ηλεκτρονική έκδοση υπερέβησαν για πρώτη φορά στην ιστορία της τα έσοδα από την έντυπη έκδοση.

Eναν απρόβλεπτο νικητή είχαν οι αμερικανικές εκλογές κι ας μην υπάρχει ακόμη οριστικό και αμετάκλητο αποτέλεσμα που να προσδιορίζει ποιος θα είναι ο επόμενος ένοικος του Λευκού Οίκου.

Πρόκειται για τους New York Times, την ιστορική εφημερίδα της Νέας Υόρκης, που το τελευταίο τρίμηνο κατέγραψε σημαντικά κέρδη ανώτερα των προσδοκιών των οικονομικών αναλυτών και σε μεγάλο βαθμό τα οφείλει  σε όσα συνέβησαν στην υπερδύναμη τους τελευταίους μήνες με προεξάρχουσα την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση.

Εξελίξεις

Τη βοήθησε εν ολίγοις το αυξημένο ενδιαφέρον των Αμερικανών για τις πολιτικές εξελίξεις, που εκδηλώθηκε, άλλωστε, με μια πρωτοφανή συμμετοχή στις εκλογές.

Η εφημερίδα ενέγραψε μεγάλο αριθμό συνδρομητών στην ηλεκτρονική της έκδοση. Ετσι το τρίτο τρίμηνο τα κέρδη των ΝΥΤ έφτασαν στα 20 σεντς ανά μετοχή, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών για κέρδη 11 σεντς ανά μετοχή. Τα έσοδά της εκτινάχθηκαν στα 426,9 εκατομμύρια δολάρια, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street για 411,8 εκατομμύρια δολάρια.

Τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση οι ΝΥΤ προσέθεσαν στους συνδρομητές της ηλεκτρονικής τους έκδοσης άλλους 393.000 νέους πιστούς αναγνώστες. Καθοριστικός παράγοντας ήταν, βέβαια, η επικαιρότητα και η ασυνήθης αυτή συγκυρία των προεδρικών εκλογών που διεξάγονταν εν μέσω εντονότατης πόλωσης και προπαντός με φόντο την πανδημία και τον οικονομικό της αντίκτυπο. Οπως τόνισε η εφημερίδα στη σχετική της ανακοίνωση, τα έσοδα από τις συνδρομές στην ηλεκτρονική της έκδοση υπερέβησαν για πρώτη φορά στην ιστορία της τα έσοδα από την έντυπη έκδοσή της.

Σημειωτέον ότι στη διάρκεια του ίδιου τριμήνου μειώθηκαν κατά 30% τα έσοδα από τη διαφήμιση, καθώς οι επιχειρήσεις περιόρισαν τις δαπάνες τους στη διάρκεια της πανδημίας. Οπως επισημαίνει στο σχετικό ρεπορτάζ της η ιστοσελίδα του περιοδικού Forbes, η παραδοσιακή διαφημιστική βιομηχανία έχει δεχθεί καίριο πλήγμα καθώς η διαφήμιση έχει απορροφηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους τεχνολογικούς κολοσσούς όπως το Facebook. 

Η εφημερίδα προσπαθεί, όμως, να αντλήσει περισσότερα έσοδα από τις πληρωμές των αναγνωστών της και να υπερκαλύψει, έτσι, το πλήγμα που έχει δεχθεί η διαφημιστική αγορά και μαζί της ο έντυπος τύπος και όλα τα ΜΜΕ. Οπως σχολιάζει σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg, οι επενδυτές παρακολουθούν τώρα τα οικονομικά τής εφημερίδας για να διαπιστώσουν κατά πόσον θα διατηρήσει αυτούς τους ρυθμούς αύξησης των εσόδων της σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ χάσει τις εκλογές και αρχίσει σταδιακά να εξανεμίζεται το ενδιαφέρον των αναγνωστών για την  επικαιρότητα.

Προσφορά 

Προνοώντας, πάντως, για παν ενδεχόμενο, η εφημερίδα προσπαθεί να προσελκύσει νέους συνδρομητές με μια δημοφιλή προσφορά της, το ένα δολάριο την εβδομάδα. Εχει, άλλωστε, θέσει στόχο να έχει συγκεντρώσει συνολικά 10 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2025. Ολα δείχνουν πως έχει τη δυναμική  να το επιτύχει δεδομένου ότι τον περασμένο μήνα είχε ήδη 7 εκατομμύρια συνδρομητές.
Παράλληλα σχεδιάζει να συνεργαστεί με εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google. Σε ό,τι αφορά την υποδοχή που επεφύλασσε η αγορά στην επιτυχία αυτή των New York Times, οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο κατά 3,7% φτάνοντας στα 43 δολάρια στην προσυνεδρίαση. Από την αρχή του έτους έχουν, άλλωστε, καταγράψει συνολική άνοδο 29% όταν στο ίδιο χρονικό διάστημα η συνολική άνοδος του δείκτη S&P 500 δεν υπερέβη το 6%.