ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατηγική συνεργασία Skroutz – EveryPay

H EveryPay δραστηριοποιείται στην αποδοχή, επεξεργασία και εκκαθάριση πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops).

Μία ακόμη επιχειρηματική συναλλαγή που εντάσσεται στη μαζική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο λόγω και της πανδημικής κρίσης, ολοκληρώθηκε αυτές τις ημέρες. Ο λόγος για την απόκτηση από την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Skroutz του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay, της εταιρείας, με έδρα την Αθήνα, που δραστηριοποιείται στην παροχή σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών. Το τίμημα της συγκεκριμένης συναλλαγής, που οδηγεί στην έναρξη στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών, δεν έγινε γνωστό. Ωστόσο, η EveryPay διαθέτει μετοχικό κεφάλαιο αξίας 350.000 ευρώ και συνεπώς η ονομαστική αξία του 25% αυτού, που περιήλθε στον έλεγχο της Skroutz, διαμορφώνεται σε 87.500 ευρώ.

Ποιο είναι, όμως, το αντικείμενο της EveryPay; Ως αδειοδοτημένο ίδρυμα πληρωμών από την Τράπεζα της Ελλάδος, δραστηριοποιείται στην αποδοχή, επεξεργασία και εκκαθάριση πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops). Πραγματοποιεί ακόμη, εισπράξεις έναντι τρίτων και πληρωμές προς τρίτους σε συνεργασία με τις τράπεζες, με τις συναλλαγές να διενεργούνται αποκλειστικά με εταιρείες και επιτηδευματίες.

Οι εν λόγω συναλλαγές γίνονται μέσω της πύλης πληρωμών (payment gateway) που έχει αναπτύξει η EveryPay στο οποίο στηρίζεται η επιτυχής υλοποίηση μιας ηλεκτρονικής αγοραπωλησίας. Μέσω της πύλης δηλαδή πληρωμών, τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ενός πελάτη, κρυπτογραφούνται, αποστέλλονται στα τραπεζικά ιδρύματα και αφότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της επαλήθευσης των στοιχείων της κάρτας, η συναλλαγή εγκρίνεται ή απορρίπτεται, με την πύλη πληρωμών να αποστέλλει στον πελάτη το σύνηθες πληροφοριακό μήνυμα. Η επικοινωνία των συστημάτων των τραπεζών και του εμπόρου, μέσω του payment gateway, θα πρέπει να διαρκεί λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η επιτυχής εκτέλεσή της προσδιορίζει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών ενός e-shop.

Η EveryPay διαθέτει περισσότερους από 500 ενεργούς πελάτες, μεγάλες επιχειρήσεις και startups κι έχει αναπτύξει, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση για το ντιλ με τη Skroutz, «ένα μοναδικό στην Ελλάδα marketplace API, δηλαδή μία διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών (API) προσαρμοσμένη για πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών». Η API της EveryPay είναι συμβατή με την κοινοτική οδηγία 2015/2366 γνωστή ως «Payment Services Directive 2» που ενισχύει τις προδιαγραφές ασφάλειας των ηλεκτρονικών πληρωμών και διεύρυνε την αγορά πληρωμών σε παρόχους που δεν ανήκουν στον τραπεζικό κλάδο. Με τον τρόπο αυτό, οι υπηρεσίες της EveryPay χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 8.000 εταιρείες εντός κι εκτός Ελλάδας.

Προτού προχωρήσει στην απόκτηση του 25% της EveryPay, η Skroutz συνεργαζόταν με την εταιρεία πληρωμών και πλέον μέσω της στρατηγικής συνεργασίας τους, τα δύο σχήματα αναμένεται το προσεχές διάστημα να ενεργοποιήσουν και νέους τρόπους πληρωμής, όπως η αντικαταβολή και η δυνατότητα πληρωμής μέσω δόσεων με πιστωτική κάρτα. 

Εκτίναξη συναλλαγών

Λόγω και της πανδημίας, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα γνωρίζουν εκρηκτική άνοδο. Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value – GMV), του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της Skroutz, διαμορφώθηκε σε 600 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο μέγεθος είχε ανέλθει σε 380 εκατ. ευρώ κατά το οκτάμηνο του 2019 και σε 644 εκατ. ευρώ συνολικά το 2019.