ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προϊόντα σούπερ μάρκετ διανέμουν οι πλατφόρμες παραγγελίας φαγητού

Η άμεση παράδοση των ηλεκτρονικών παραγγελιών και η αποφυγή καθυστερήσεων αποδείχθηκαν σημαντικές προκλήσεις για τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown.

Τις υπηρεσίες τους εμπλούτισαν, από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα, οι πλατφόρμες παραγγελίας online φαγητού, αντιλαμβανόμενες και την καλπάζουσα αυξητική τάση που έλαβαν από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης οι ηλεκτρονικές αγορές. Πρόσφατα αρκετοί παίκτες της αγοράς online φαγητού στράφηκαν και στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε ο κορωνοϊός. Την αρχή έκανε το efood, το οποίο στα τέλη Μαρτίου εγκαινίασε τη συνεργασία του με την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ)», ενώ το delivery.gr, μέλος του ομίλου «Μούχαλης Α.Ε.», ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία του με την «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία αφορά τη διανομή προϊόντων στους χώρους των πελατών της αλυσίδας.

Η νέα υπηρεσία ξεκίνησε ήδη σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη και σταδιακά επεκτείνεται σε περισσότερα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Η αρχή έγινε μόλις πριν από περίπου μία εβδομάδα, ενώ η υπηρεσία περιλαμβάνει την παραγγελία πάνω από 2.500 κωδικών με ελάχιστη παραγγελία 25 ευρώ. Παράλληλα, η παράδοση των προϊόντων γίνεται μέσα σε δύο ώρες από τον στόλο διανομών του delivery.gr, εξυπηρετώντας άμεσα τους καταναλωτές εν μέσω πανδημίας.

Αυτή είναι και η πιο σημαντική παροχή της εν λόγω υπηρεσίας, αφού η άμεση παράδοση των προϊόντων στις πόρτες των πελατών και η αποφυγή καθυστερήσεων αποδείχθηκαν σημαντικές προκλήσεις για τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown.

«Λίγο μετά την ανακοίνωση του lockdown, παρατηρήσαμε σημαντική αύξηση παραγγελιών στην υπηρεσία μας. Ηδη αναπτύσσουμε τον στόλο των διανομέων μας, καθώς στοχεύουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία με την “ΑΒ Βασιλόπουλος” σε όλο το δίκτυο καταστημάτων της», αναφέρει στην «Κ» ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του delivery.gr Νίκος Ιωάννου.

Σημειώνεται ότι το delivery.gr, έδρα του οποίου είναι η Πάτρα, είναι η πρώτη online πλατφόρμα για παραγγελία φαγητού η οποία βγήκε στον αέρα το 2006. Πλέον, είναι μέλος του ομίλου Μούχαλη, επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο του χονδρικού εμπορίου, της διανομής της μικρής λιανικής και των υπηρεσιών διαχείρισης και διακίνησης εμπορευμάτων. 

Την ίδια στιγμή, εκτός από το έτοιμο φαγητό, οι επισκέπτες του efood μπορούν πλέον να παραγγέλνουν προϊόντα από κάβες, μανάβικα, mini markets, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία, ενώ, εν μέσω πανδημίας, έκλεισε συνεργασία με την αλυσίδα «Σκλαβενίτης». Σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα και Βόλο, οι καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας μπορούν να πραγματοποιούν τα καθημερινά τους ψώνια από τα σούπερ μάρκετ της γνωστής αλυσίδας λιανεμπορίου.

Στο μεταξύ, μετά το κλείσιμο των χώρων εστίασης, καταστήματα του κλάδου που δεν διαθέτουν τους δικούς τους διανομείς έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να ενταχθούν στην υπηρεσία του efood, αξιοποιώντας το διευρυμένο δίκτυο διανομέων που διατηρεί η υπηρεσία τροφοδιανομής. Αυτή τη στιγμή, το efood δημιουργεί 500 νέες θέσεις διανομέων τις οποίες σκοπεύει να καλύψει κατά τη διάρκεια του περιορισμού της εστίασης, έτσι ώστε να ενισχύσει όλες τις επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή βλέπουν τον κύκλο εργασιών τους να συρρικνώνεται.

Τέλος, η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού και καφέ BOX της Cosmote, ανερχόμενος ανταγωνιστής του efood, εισήλθε πρόσφατα στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ ανακοινώνοντας πριν από λίγες εβδομάδες τη συνεργασία της με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός». Το BΟΧ δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν –με παράδοση ακόμα και αυθημερόν– όλα τα προϊόντα των συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ, δηλαδή πάνω από 10.000 κωδικούς/αλυσίδα, σε συνολικά πάνω από 50 πόλεις της Ελλάδας.