ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Το σημαντικότερο όλων είναι οι πωλήσεις

to-simantikotero-olon-einai-oi-poliseis0

Η αμερικανική Tesla μπορεί να βρίσκεται στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά τη χρηματιστηριακή αξία της και να έχει εξοστρακίσει από εκεί την ιαπωνική Toyota, αλλά η τελευταία –ας μην το λησμονούμε– έχει κατασκευάσει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα, που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια στη σύγχρονη ιστορία. Αυτά ήταν τα σχόλια του προέδρου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Ακίο Τογιόντα, ο οποίος έκανε κάτι ιδιαίτερα ασυνήθιστο, δηλαδή αναφέρθηκε ευθέως σε ανταγωνίστρια εταιρεία, ονοματίζοντάς την. Σύμφωνα και με το Bloomberg, o 64χρονος Τογιόντα είπε συγκεκριμένα χθες: «Η Τesla διατείνεται πως η συνταγή της στην κατασκευή οχημάτων θα γίνει πρότυπο και προδιαγραφή στο μέλλον, αλλά αυτό που έχει η Toyota είναι μια πραγματική κουζίνα με πραγματικούς μάγειρες και πραγματικό φαγητό». Ο επιχειρηματίας, παράλληλα, υπερδιπλασίασε τις προβλέψεις του για τα λειτουργικά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά το τρέχον οικονομικό έτος.

Σημειωτέον πως τον Ιούλιο η καλιφορνέζικη Τesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα αμάξια, ξεπέρασε την Τoyota ως η εταιρεία του κλάδου με την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία – η Tesla τότε είχε αξία 206,5 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι των 202 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Toyota. Και αυτό σημειώθηκε διότι οι επενδυτές κατελήφθησαν από μεγάλο ενθουσιασμό για τις προοπτικές της Tesla και τα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά της οχήματα. Οπως ανέφερε ο Ακίο Τογιόντα, σήμερα η Τesla έχει χρηματιστηριακή αξία η οποία υπερβαίνει εκείνην της εταιρείας του, αλλά πούλησε μόλις 367.500 αυτοκίνητα το 2019, δηλαδή το 3,4% της συνολικής παραγωγής της Toyota των 10,74 εκατομμυρίων μονάδων. «Εμείς είμαστε οι ζημιωμένοι, όταν μιλάμε για την τιμή της μετοχής μας», λέει ο εγγονός του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Οταν, όμως, έρχεται η ώρα να αναφερθούμε στα προϊόντα, τότε έχουμε μια ευρεία γκάμα οχημάτων για να επιλέξουν οι πελάτες μας».

Αξίζει να αναφερθεί πως η Toyota, η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνώς με κριτήριο τον όγκο πωλήσεων, έχει διαμορφώσει ένα εμπορικό σήμα, όντας επί δεκαετίες ενεργή στην αγορά και προσφέροντας αξιόπιστα και προσιτά οχήματα για τον κόσμο. Η παραγωγική της βάση είναι μεγάλης κλίμακας και, όπως παρατηρεί ο Ακίο Τογιόντα, οι επιλεκτικοί καταναλωτές της Toyota εκτιμάται πως θα παραμείνουν αφοσιωμένοι στην εταιρεία. 

Θα μάθουμε πολλά

Την ίδια στιγμή, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ότι μπορεί να μάθει πολλά από την ανταγωνίστριά της Tesla σε διάφορα πεδία, όπως λόγου χάριν η δυνατότητά της να αποκομίζει κέρδη από ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, η αναβάθμιση λογισμικού και προϊόντα μπαταρίας με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Η Toyota υστερεί στην πώληση ηλεκτρικών αμαξιών εν συγκρίσει με τον υπόλοιπο κλάδο, ενώ ακολουθεί τη στρατηγική της κατασκευής αυτοκινήτων με παλαιότερη υβριδική τεχνολογία, αναμένοντας το κόστος των μπαταριών να ελαττωθεί. Πάντως, σχεδιάζει να αυξήσει τον όγκο πωλήσεων ηλεκτρικών αμαξιών, Τέλος, όπως αναφέρει η εφημερίδα Nikkei Asia, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές, η Toyota θέλει να πουλάει 500.000 τέτοια οχήματα ετησίως έως το 2025.