ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατακόρυφη αύξηση των παραγγελιών αναμένουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών

Βασικός στόχος είναι να μην επιμηκυνθεί σημαντικά ο χρόνος παράδοσης, δηλαδή μία ημέρα για παραδόσεις μέσα στην ίδια πόλη και έως δύο με τρεις ημέρες εντός της ίδιας περιφέρειας.

Συσκέψεις επί συσκέψεων έχουν αυτές τις ημέρες τα στελέχη των εταιρειών ταχυμεταφορών της χώρας, καθώς, ενόψει του «κλεισίματος» της οικονομίας, οι υπηρεσίες κούριερ θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά σχεδόν κάθε είδους οικονομικής δραστηριότητας που θα παραμείνει ενεργή.

Παραγγελίες

Δεδομένου ότι κατά το lockdown της περασμένης άνοιξης η ζήτηση για υπηρεσίες ταχυμεταφορών ήταν αντίστοιχη με αυτήν της περιόδου πριν από τα Χριστούγεννα και της Black Friday (Μαύρη Παρασκευή), οι εταιρείες βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τον αυξημένο όγκο παραγγελιών.

Πλέον, βασικός στόχος είναι να μην επιμηκυνθεί σημαντικά ο χρόνος παράδοσης, δηλαδή μία ημέρα για παραδόσεις μέσα στην ίδια πόλη και έως δύο και τρεις ημέρες εντός της ίδιας περιφέρειας, προς χερσαίους και νησιωτικούς προορισμούς.

Η εξυπηρέτηση της μερίδας του λέοντος του όγκου αποστολών θα στηριχθεί στην ACS, στη Γενική Ταχυδρομική, στα ΕΛΤΑ Courier και στη Speedex, τις τέσσερις δηλαδή εταιρείες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Οπως αναφέρουν στελέχη των ταχυμεταφορών, εάν οι παραγγελίες δεν εκτοξευθούν κατά 100% εν μια νυκτί, το σύστημα θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, δεδομένου ότι κλήθηκε να επιλύσει την ίδια άσκηση πριν από μερικούς μόλις μήνες. Ως εκ τούτου, η ACS, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει τη δυνατότητα να διεκπεραιώσει πανελλαδικά, σε ημερήσια βάση, 160.000 αποστολές.

Πιο αναλυτικά, πριν από τον πρώτο «εγκλεισμό», η θυγατρική εταιρεία του ομίλου Quest ήταν σε θέση να εξυπηρετεί 110.000 με 120.000 αποστολές, αριθμός που αυξήθηκε στις 140.000 όσο διαρκούσε το «μένουμε σπίτι».

Η αύξηση της χωρητικότητας στις 160.000 αποστολές ήρθε σε συνέχεια της υλοποίησης επενδύσεων για αγορά στόλου, πρόσληψη προσωπικού, μίσθωση αποθηκών και αναβάθμιση ορισμένων εκ των υφιστάμενων καταστημάτων της ACS.

Δίκτυο

Τα ΕΛΤΑ Courier, όπως αναφέρουν πηγές, είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν την αυξημένη κίνηση, καθώς «ευνοούνται από το ιδιαιτέρως διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων σε όλη τη χώρα», ενώ στηρίζονται και σε συνέργειες με τον μητρικό όμιλο ΕΛΤΑ.

Κατά το lockdown της περασμένης άνοιξης, η εταιρεία διαχειρίστηκε τη διπλάσια αύξηση ζήτησης, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με την ανάθεση υπηρεσιών διαλογής και διαχείρισης ομαδικών αποστολών σε τρίτους, όπως και την εξασφάλιση προσωπικού από τον μητρικό όμιλο των ΕΛΤΑ.

Επίσης, τότε, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, είχε προβλεφθεί η μεταφορά προσωπικού από τα ΕΛΤΑ στη θυγατρική ΕΛΤΑ Courier για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι μήνες. 

Θα πρέπει, τέλος, να τονιστεί πως την ευελιξία αυτή των ΕΛΤΑ Courier δεν διαθέτουν οι παίκτες στον ιδιωτικό τομέα, όπου η διατήρηση εργαζομένων που προσελήφθησαν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου έκανε ακόμη δυσκολότερη την άσκηση, εάν ληφθεί υπόψη ότι το ενδεχόμενο της επιβολής ενός νέου κλεισίματος της οικονομίας είχε, αρχικά, αποκλειστεί.