ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Singles Day: 3 εκατ. εργαζόμενοι, 4.000 πλοία και αεροπλάνα

Στόχος να σπάσει το ρεκόρ των online αγορών 31 δισ. δολ. σε ένα 24ωρο

Εργαζόμενοι στο Cainiao, τη μονάδα logistics της Alibaba.
φωτ. REUTERS

Η Κίνα είναι έτοιμη για το μεγαλύτερο event online αγορών στον πλανήτη. Η 11η Νοεμβρίου, γνωστή και ως «διπλό 11» (11.11) έχει καθιερωθεί ως Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) και αποτελεί το αντίβαρο στην 14η Φεβρουαρίου, την Ημέρα των Ερωτευμένων. Εμπνευστής της σύνδεσής της με τις online αγορές ήταν η Alibaba, ο κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου του Τζακ Μα. 

Πέρυσι σε ένα 24ωρο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες και παραδόσεις 1,9 δισεκ. προϊόντων. Φέτος τρία εκατομμύρια εργαζόμενοι, με τη βοήθεια 4.000 αεροσκαφών και πλοίων, ετοιμάζονται να καταρρίψουν το ρεκόρ. Τα προϊόντα που διευκολύνουν την καθημερινότητα και ειδικά τη ζωή στο σπίτι αναμένεται να είναι τα πιο δημοφιλή, ενώ ένα από τα μεγαλύτερα trends είναι και οι λεγόμενες «δαπάνες εκδίκησης», με τους οίκους πολυτελών αγαθών να ελπίζουν ότι θα λάβουν σημαντική ώθηση από αυτές. 

Πέρυσι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Alibaba η ακαθάριστη αξία των αγορών έφτασε τα 210 δισ. γιουάν (31 δισ. δολάρια), με το ποσό να είναι διπλάσιο του αθροίσματος των Black Friday και Cyber Monday. Μάλιστα μόλις στο πρώτο λεπτό των συναλλαγών οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στο 1 δισ. δολ. 

Φέτος η «γιορτή» άρχισε νωρίς, με τις πρώτες ηλεκτρονικές προσφορές από την 1η έως τις 3η Νοεμβρίου, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη ανταπόκριση στην αυξανόμενη ζήτηση από τους Κινέζους καταναλωτές. Αύριο, Τετάρτη, περισσότερα από 350.000 τοπικά και διεθνή brands, που περιλαμβάνουν ακόμη και αυτοκίνητα ή και σπίτια, θα διεκδικήσουν την προτίμηση των καταναλωτών. Η Alibaba θα χρησιμοποιήσει περισσότερες από 3.000 πτήσεις τσάρτερ και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τις παραδόσεις. 

Πώς άρχισαν όλα 

Η Ημέρα των Εργένηδων στην Κίνα πιστεύεται ότι καθιερώθηκε τη δεκαετία του 1990 στα πανεπιστήμια από άνδρες που γιόρταζαν την εργένικη ζωή τους. Το 2009, η Alibaba προχώρησε στην πρώτη καταναλωτική καμπάνια για τη συγκεκριμένη ημέρα, προσφέροντας γενναίες εκπτώσεις στην πλατφόρμα αγορών Tmall.

Η Tmall είναι από τις βασικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba. Ξεκίνησε το 2008 με την ονομασία Taobao Mall και το 2009 αποφασίστηκε να διοργανωθεί ένα μεγάλο event προσφορών για την 11η Νοεμβρίου για να προωθήσει το εμπορικό σήμα.

Μόλις 27 έμποροι έλαβαν μέρος τότε και η Alibaba είδε την ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων της να φτάνει στα 7,8 εκατ. δολάρια. Ήταν ένα πρώτο μικρό βήμα για να ακολουθήσουν άλματα τα επόμενα δέκα χρόνια.