ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαγορά της Asiana Airlines από την Korean Air

exagora-tis-asiana-airlines-apo-tin-korean-air0

Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Νοτίου Κορέας πρόκειται να συγχωνευθούν με στόχο να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της πανδημίας, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Οι αεροπορικές εταιρείες δέχθηκαν καίριο πλήγμα από τον κορωνοϊό και οι συμμαχίες θεωρούνται αναγκαία αντίδραση και θεραπεία έως ένα βαθμό. Στην περίπτωση της Νότιας Κορέας έχουμε την Korean Air, η οποία με τίμημα 1,6 δισ. δολάρια (1,8 τρισ. γουάν Νοτίου Κορέας) απέκτησε την Asiana Airlines, αφότου έλαβε ένεση ρευστού από τη μητρική της Hanjin Kal. 

Η τελευταία, η οποία ενδιαφέρεται και για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των αερομεταφορέων, έχει δραστηριότητες και στη διαχείριση συστημάτων προμηθευτικής αλυσίδας διαμέσου των θυγατρικών της. Εκτιμά δε ότι με τη βοήθεια της συνένωσης των δύο αερομεταφορέων, η Korean Air πλέον θα μπορέσει να καταταγεί ανάμεσα στις δέκα κορυφαίες του κόσμου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg. Η Asiana ιδρύθηκε το 1988 με στόχο να ανταγωνιστεί την Korean Air και κάλυπτε δρομολόγια σε 61 πόλεις είκοσι ενός χωρών, πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. 

Επιπλέον, διατηρεί και δύο εταιρείες χαμηλού κόστους, τις Air Seoul και Busan. «Τα κράτη με πληθυσμό μικρότερο των 100 εκατ. έχουν μόνον έναν αερομεταφορέα πλήρους κάλυψης των δρομολογίων, εγχωρίων και διεθνών. Στη Νότια Κορέα λειτουργούσαν μέχρι πρότινος δύο, γεγονός που περιόριζε την ανταγωνιστικότητα των νοτιοκορεάτικων αεροπορικών έναντι των ξένων εταιρειών», επισημαίνει η Hanjin. 

Με τη συγχώνευση θα εξορθολογιστούν οι δραστηριότητες των δρομολογίων και θα μειωθούν τα κόστη, ενώ η συνένωση των δικαιωμάτων προσγείωσης και απογείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ιντσεον της Σεούλ ενδεχομένως να οδηγήσει σε αύξηση των κοινοπραξιών με άλλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες αλλά και να τονώσει τη ζήτηση για πτήσεις τράνζιτ. Τα σχετικά ανέφερε η Hanjin, προσθέτοντας ότι «με τη σύμπραξη Korean Air και Αsiana Airlines, καθώς και την ενίσχυση των δρομολογίων, του στόλου και της χωρητικότητας, θα τονωθεί και η ανταγωνιστικότητα του νέου αερομεταφορέα 
στη διεθνή αγορά».