LOCKDOWN

Oι προκλήσεις για τις εταιρείες ταχυμεταφορών

Η αυξημένη ζήτηση οδηγεί σε νέες προσλήψεις (φωτ. INTIME NEWS).

Με νέο ρεκόρ ζήτησης, ενόψει και του εκπτωτικού θεσμού Black Friday, που αναμένεται ότι θα προκαλέσει καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων, βρίσκονται αντιμέτωπες οι εταιρείες ταχυμεταφορών. Παρότι, ύστερα από το πρώτο lockdown, ο συγκεκριμένος κλάδος έχει προχωρήσει σε επενδύσεις σε εξοπλισμό και υποδομές με στόχο την αύξηση της ημερήσιας δυναμικότητας αποστολών, τα δεδομένα φανερώνουν έκρηξη της ζήτησης. 

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με όσα αναφέρει στέλεχος των ταχυμεταφορών, την περασμένη άνοιξη ο ημερήσιος αριθμός παραγγελιών είχε διαμορφωθεί, κατά μέσον όρο, σε 140.000, μέγεθος που άγγιξε τις 200.000 την περασμένη Δευτέρα. Αυτή τη φορά, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι εταιρείες είναι σε θέση να διαχειριστούν τον αυξημένο όγκο παραγγελιών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις, οι οποίες, βάσει του καλού σεναρίου, τοποθετούνται σε 3 έως 5 ημέρες. Αυτό, όταν σε κανονικές συνθήκες ο χρόνος αποστολής δέματος άνω των δύο κιλών, διαμορφώνεται σε μία ημέρα για παραδόσεις μέσα στην ίδια πόλη και έως δύο με τρεις ημέρες εντός της ίδιας περιφέρειας. 

Η αυξημένη έως και κατά 50% ζήτηση, σε σχέση με το lockdown της περασμένης άνοιξης, οδηγεί σε νέες προσλήψεις, οι οποίες είναι δυνατόν να συμβάλουν μόνον έως ένα βαθμό στην επίλυση του προβλήματος. Και αυτό δεδομένου ότι απαιτείται περίπου ένας μήνας εκπαίδευσης για να είναι σε θέση να αναλάβει καθήκοντα ένας νεοεισερχόμενος εργαζόμενος στον χώρο των ταχυμεταφορών, όπου απασχολούνται συνολικά περίπου 9.000 άτομα και θα πρέπει να αυξηθούν κατά 4.500, δεδομένου ότι καταγράφεται έως και 50% άνοδος των παραγγελιών.  

Τη μερίδα του λέοντος του όγκου αποστολών θα εξυπηρετήσουν η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, τα ΕΛΤΑ Courier και η Speedex, οι τέσσερις δηλαδή εταιρείες που καταλαμβάνουν αθροιστικά το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Η ΕΛΤΑ Courier έχει διπλασιάσει τη δυνατότητα διανομής σε 100.000 πακέτα από 50.000 πριν εκδηλωθεί η πανδημία, έχει ανοίξει τρία νέα κέντρα διαλογής, διανομής και αποθήκευσης μεγάλων αντικειμένων και έχει θέσει σε λειτουργία πέντε νέα καταστήματα. Η ACS είναι σε θέση να διεκπεραιώσει πανελλαδικά, σε ημερήσια βάση, 160.000 αποστολές, αριθμός που κυμαινόταν από 110.000 έως 120.000 αποστολές πριν από το πρώτο «απαγορευτικό». Στη μάχη της εξυπηρέτησης της αυξημένης ζήτησης επιστρατεύονται και τα ταξί-κούριερ, όπως και η παράδοση αποστολών την Κυριακή, πρακτική που υιοθετείται, επί του παρόντος, σε μεμονωμένες περιπτώσεις και σε συγκεκριμένες περιοχές.