«Πόντιος Πιλάτος» η Κομισιόν στη διαμάχη tech εταιρειών – αυτοκινητοβιομηχανιών

«Πόντιος Πιλάτος» η Κομισιόν στη διαμάχη tech εταιρειών – αυτοκινητοβιομηχανιών

Η νομική διένεξη Nokia - Daimler

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρόλο διαμεσολαβητή μεταξύ των κλάδων της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν μέσω της κλιμακούμενης νομικής διαμάχης για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας. 

Η απόφαση των Βρυξελλών επέρχεται στον απόηχο της δικαστικής διένεξης της φινλανδικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας Nokia και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, οι οποίες ερίζουν για το επίπεδο κυριότητας των πατέντων στις τεχνολογίες πλοήγησης, καθώς και για το ποιος πρέπει να τις πληρώνει.

Αυτή τη στιγμή, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει τα περισσότερα προβλήματα, όσον αφορά τους κατόχους διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και αδειών, ένα ζήτημα το οποίο σχετίζεται τόσο με τον ψηφιακό και ηλεκτρονικό κλάδο, όσο και με τις διαδικτυακές τεχνολογίες στους τομείς ενέργειας, υγείας και έξυπνων κατασκευών.

Έως σήμερα, η Κομισιόν έχει τηρήσει στάση ουδετερότητας, καλώντας τις εμπλεκόμενες εταιρείες να βρουν μόνες τους μια λύση. Παρ’ όλα αυτά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι οι συγκεκριμένες διενέξεις άπτονται του χαρτοφυλακίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ζητώντας την άμεση παρέμβαση των Βρυξελλών.

Κι αυτό, διότι όλες οι διενέξεις περί πατεντών διευθετούνται και επιλύονται -μέχρι στιγμής- σε επίπεδο μόνο εθνικών δικαστηρίων και όχι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Η διαμάχη Nokia – Diamler

Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τη Nokia, η οποία αποκομίζει περίπου 1,4 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από τον συγκεκριμένο τομέα. Η φινλανδική εταιρεία, στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίζει ότι η Daimler χρησιμοποιεί τα επίμαχα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, χωρίς την άδειά της. 

Από την πλευρά της, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας θα πρέπει να επιμερίζονται οικονομικά στους προμηθευτές της και όχι στην ίδια, η οποία τα χρησιμοποιεί στα οχήματα της.

Με στόχο την επίλυση τέτοιου είδους διενέξεων, η Κομισιόν σκοπεύει να εξετάσει την αναθεώρηση των κανονιστικών πλαισίων και ρυθμίσεων, δημιουργώντας παράλληλα ένα ανεξάρτητο σύστημα ελέγχου, όπως αναφέρεται σε ευρωπαϊκό έγγραφο, το οποίο δημοσιεύεται στο πρακτορείο Reuters. 

Ωστόσο, αρκετοί ειδικοί θεωρούν ότι ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί στο πλαίσιο της παγκόσμιας αγοράς, ενώ εκτιμούν ότι επίσης δύσκολη είναι και η συγκρότηση μιας τόσο εξειδικευμένης επιτροπής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή