Στα 280 εκατ. ευρώ εκτιμάται ο φετινός τζίρος της Black Friday

Στα 280 εκατ. ευρώ εκτιμάται ο φετινός τζίρος της Black Friday

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία εβδομάδα πριν από την έλευση της Black Friday, ημέρα που πολλές εταιρείες λιανεμπορίου κάνουν άκρως ελκυστικές προσφορές ενισχύοντας τον τζίρο τους, οι Ελληνες καταναλωτές δεν δείχνουν ιδιαιτέρως πρόθυμοι να τις εκμεταλλευτούν. 

Οπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από την αναστολή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου (την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020), 7 στους 10, ήτοι το 73% του καταναλωτικού κοινού, δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν κάτι τη φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18%, δηλαδή περίπου τα 2/3, σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου, ενώ ένα μικρό ποσοστό της τάξεως του 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα, που όμως πλέον στην πλειονότητά τους είναι κλειστά. 

Από τη μέτρηση που έχει πραγματοποιήσει το ΙΕΛΚΑ, προκύπτει ότι περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές κατά την περίοδο της Black Friday, η οποία είθισται τα τελευταία χρόνια να διαρκεί περισσότερες ημέρες.

Βέβαια ακόμη και όσοι θέλουν να ψωνίσουν θα αρκεστούν σε πιο μικρές αγορές, με ένα μονοψήφιο ποσοστό να εμφανίζεται πρόθυμο να διαθέσει πάνω από 500 ευρώ. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, κατά μέσον όρο εκτιμάται ότι αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτών θα πραγματοποιήσουν αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσον όρο.

Η πλειονότητα, δηλαδή το 32%, εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές αναβάλλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.

Βάσει των παραπάνω, το ΙΕΛΚΑ υπολογίζει ότι ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις ανέρχεται στα 280 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ωστόσο, δεν αναμένεται να επηρεαστεί το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

Πολλές επιχειρήσεις λιανεμπορίου έχουν αρχίσει να κάνουν μεγάλες προσφορές στην προσπάθειά τους να «περισώσουν» ένα μέρος από τον χαμένο τζίρο που προκάλεσε το πρώτο αλλά και το δεύτερο lockdown. Ηδη από προχθές μεγάλες αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας, επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και προϊόντων Do-it-Yourself, αλλά και καλλυντικών, έχουν ξεκινήσει ή θα ξεκινήσουν μέσα στο Σαββατοκύριακο προσφορές που φτάνουν έως το 60%.

Ο βασικός λόγος που προβαίνουν σε μεγάλες προσφορές για μακρύ χρονικό διάστημα είναι το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων λίγο πριν από την έναρξη των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων, αλλά και το γεγονός ότι αρκετοί από τους καταναλωτές που έχουν διάθεση να ψωνίσουν πραγματοποιούν ήδη τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και το γεγονός ότι η Black Friday θα πραγματοποιηθεί φέτος αποκλειστικά εξ αποστάσεως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών λόγω του lockdown.

Ενδεικτικά, η αλυσίδα καλλυντικών Galerie de Beauté έχει ξεκινήσει μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος εκτεταμένες προσφορές σε πολλές μάρκες καλλυντικών. Αποτιμώντας όμως την κίνηση στο ηλεκτρονικό κατάστημά της λίγο μετά την επιβολή του lockdown, η διοίκηση εκτιμά ότι αυτή ήταν σχετικά συγκρατημένη, αναμένοντας άνοδο την περίοδο της Black Friday. Οι μεν πωλήσεις από τότε που επιβλήθηκε το νέο lockdown είναι διπλάσιες σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, ωστόσο η άνοδος αυτή δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή που είχε σημειωθεί την περίοδο του πρώτου lockdown, όταν ο τζίρος σε κάποιες περιπτώσεις είχε οκταπλασιαστεί. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή