Στην τελική φάση οι συζητήσεις για αλλαγή διοίκησης σε «Ελλάκτωρ»

Στην τελική φάση οι συζητήσεις για αλλαγή διοίκησης σε «Ελλάκτωρ»

3' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρίσιμο χαρακτήρα έχουν αρχίσει να αποκτούν οι διαπραγματεύσεις για την αλλαγή διοίκησης στον όμιλο Ελλάκτωρ, καθώς η χρονοτριβή που παρατηρείται, λειτουργεί εις βάρος της βιωσιμότητας της «Ακτωρ». Η θυγατρική στον κατασκευαστικό κλάδο έχει ταμειακό έλλειμμα της τάξεως των 80-100 εκατ. ευρώ, που αφορά κυρίως οφειλές προς τους προμηθευτές της. Παράλληλα, η αβεβαιότητα που επικρατεί έχει βάλει φρένο και σε μία σειρά άλλων κρίσιμων εκκρεμοτήτων, όπως για παράδειγμα η υπογραφή της σύμβασης με το ΤΑΙΠΕΔ για την ανάληψη της διαχείρισης της μαρίνας του Αλίμου, ή η επίτευξη συμφωνίας με τραπεζικά ιδρύματα για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 50-60 εκατ. ευρώ, ακριβώς για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ρευστότητας. Την ίδια στιγμή, προβληματική είναι και η πρόοδος των έργων στα διάφορα εργοτάξια που έχει η εταιρεία, γεγονός που σε συνδυασμό με τις φυσιολογικές καθυστερήσεις που προκύπτουν λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, στερούν από επιπλέον έσοδα, με αποτέλεσμα να ανατροφοδοτείται αυτός ο φαύλος κύκλος. Πάντως, δεν αποκλείεται να υπάρξουν θετικές εξελίξεις ακόμα και την προσεχή εβδομάδα και το ολλανδικό fund Reggeborgh Invest να προσθέσει και τον όμιλο Ελλάκτωρ στη «φαρέτρα» των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων του, που περιλαμβάνουν και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου διατηρεί ποσοστό 31%.

Ενα από τα πολυάριθμα «θύματα» της πανδημικής κρίσης, αλλά και μιας επιθετικής εμπορικής πολιτικής που οδήγησε σε υπερδανεισμό, αποτελεί η χαμηλού κόστους Norwegian Air, η οποία αιτήθηκε, πρόσφατα, την ένταξή της σε καθεστώς χρεοκοπίας. Ο αερομεταφορέας, που συνέδεε αρκετούς εγχώριους τουριστικούς προορισμούς και την Αθήνα με το εξωτερικό, αξιολογούσε, πριν από μερικά χρόνια, τη δημιουργία βάσης στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Οπως είχε δηλώσει, πριν από περίπου έξι χρόνια, ο ιδρυτής της Norwegian Μπιορν Κτσος (Bjorn Kjos), η Ελλάδα «βρίσκεται σε μια κομβική γεωγραφική θέση, πολύ κοντά στη Μέση Ανατολή, στην Ανατολή και στον Νότο, γεγονός που επιτρέπει την αεροπορική διασύνδεση κοντινών μεταξύ τους περιοχών». Πλέον, όμως, η Norwegian έχει προσγειωθεί σε… βουνό χρεών ύψους 6,2 δισ. ευρώ.

Οι τάσεις που ανέδειξε η πανδημία

Δύο από τις βασικές τάσεις που έχει αναδείξει η πανδημία του κορωνοϊού είναι  η τηλεργασία και η online αγορές. Οπως επισημαίνει η Citi, αντίθετα με τις αρχικές ανησυχίες, η εργασία από απόσταση έχει αποδειχθεί παραγωγική, ενώ οι αγορές online έχουν αυξήσει τους τζίρους σε πολλά καταστήματα λιανικής πώλησης και έχουν αποδειχθεί αξιόπιστες «εναλλακτικές» λύσεις σε σχέση με την παράδοση. Ολα αυτά σημαίνουν πως στο εξής η ζήτηση για χώρους γραφείων και εμπορικών κέντρων, όπως τα malls, θα μειωθεί σημαντικά και άρα και τα ενοίκια σε αυτούς τους χώρους θα μειωθούν. Η πανδημία αλλάζει τον χάρτη των επιχειρηματικών μοντέλων του κλάδου του real estate και θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο.

Παραμένει στο Χ.Α. η «Νίκας» 

Τη μη διαγραφή της μετοχής από το Χρηματιστήριο Αθηνών για ένα έτος τουλάχιστον από τώρα, ακόμη και αν η συμμετοχή της στην αλλαντοβιομηχανία «Νίκας» ανέλθει άνω του 95%, δηλώνει η Givenrise Investment Limited, βασικός μέτοχος σήμερα της εταιρείας. Το παραπάνω αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην οποία προχωράει η αλλαντοβιομηχανία. Σημειώνεται ότι το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα αυξηθεί μέχρι του ποσού του 1,59 εκατ. ευρώ με καταβολή μετρητών με την έκδοση 13.288.535 νέων μετοχών ονομαστικής αξίας 0,12 ευρώ/μετοχή και τιμή διάθεσης 0,75 ευρώ. Η αναλογία για τους παλαιούς μετόχους θα είναι μία νέα μετοχή για κάθε τρεις παλιές και τα συνολικά αντληθέντα κεφάλαια θα είναι έως 9,96 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της εισηγμένης, τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα αξιοποιηθούν ως εξής: 3,8 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων αποθήκευσης και συσκευασίας, 1,2 εκατ. ευρώ για αντικατάσταση του δικτύου ψύξης και συντήρηση υφιστάμενου εξοπλισμού και 2,1 εκατ. ευρώ για την αναπλήρωση του κεφαλαίου κίνησης που είχε χρησιμοποιηθεί προσωρινά για τη χρηματοδότηση της ίδιας συμμετοχής της εταιρείας σε επενδυτικό σχέδιο.

Ο προϋπολογισμός «δείχνει» άρση lockdown στις 15 Δεκεμβρίου 

Στην παραδοχή ότι τα μέτρα του lockdown θα αρχίσουν να αίρονται στις 15 Δεκεμβρίου και ότι ο Ιανουάριος του 2021 θα είναι ανάλογος –από πλευράς οικονομικής δραστηριότητας– με τον Μάιο του 2020 βασίστηκαν οι προβλέψεις του προϋπολογισμού του 2021, για ύφεση 10,5% φέτος και ανάκαμψη 4,8% του χρόνου. Από κει και πέρα, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους… σταυρώνουν τα δάχτυλα να μη γίνει ένα τρίτο lockdown, γιατί κάτι τέτοιο δύσκολα θα το αντέξει πλέον η οικονομία. Ο προϋπολογισμός προβλέπει, πάντως, μια «ανάλυση ευαισθησίας» με κάμψη του ΑΕΠ κατά 1,5%, κάτι λιγότερο από το κόστος του δεύτερου lockdown. Οσο για την προβλεπόμενη ανάκαμψη του τουρισμού (τα έσοδα προβλέπονται στο 60% του 2019), το υπουργείο Οικονομικών βασίστηκε και στις εκτιμήσεις των αεροπορικών εταιρειών, που όπως φαίνεται αισιοδοξούν. Φυσικά, πάνω απ’ όλα η αισιοδοξία στηρίζεται στο εμβόλιο. Για να δούμε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή