Κρατική στήριξη 2,5 δισ. δολ. ζητούν οι τουρκικές αεροπορικές

Κρατική στήριξη 2,5 δισ. δολ. ζητούν οι τουρκικές αεροπορικές

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αεροπορικές εταιρείες της Τουρκίας ζητούν την αρωγή της κυβέρνησης για να λάβουν δάνεια 20 δισ. λιρών –ήτοι 2,5 δισ. δολαρίων–, ούτως ώστε να ορθοποδήσουν και να αντεπεξέλθουν στην κάμψη της ζήτησης, η οποία είναι απόρροια της κρίσης της πανδημίας. Τα στελέχη του κλάδου, ο οποίος συναπαρτίζεται από την εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων TAV, τον αερομεταφορέα της Turkish Airlines και την αεροπορική εταιρεία χαμηλών ναύλων Pegasus, είχαν συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Αντίλ Καραϊσαΐλογλου στην Αγκυρα, σύμφωνα με δύο άτομα με γνώση του θέματος, τα οποία διατήρησαν την ανωνυμία τους, διότι η προαναφερθείσα συνάντηση δεν ήταν επίσημη, αλλά είχε χαρακτήρα ιδιωτικό.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο υπουργός φέρεται να διάκειται θετικά ως προς τις εταιρείες και το αίτημά τους, ενώ επίκειται συζήτηση  με άλλα μέλη της κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Οικονομικών Λουτφί Ελβάν. Τα σχετικά ανέφεραν οι καλά πληροφορημένες πηγές, προσθέτοντας ότι οι ειδικότερες λεπτομέρειες, όπως η διάρκεια του δανείου, το κόστος δανεισμού και οι περίοδοι χάριτος, θα εξετασθούν σε μεταγενέστερο στάδιο. Σε ανάλογη θέση είχε βρεθεί το καλοκαίρι ο γερμανικός αερομεταφορέας της Lufthansa, ο οποίος έλαβε μεν τον Ιούνιο οικονομική ενίσχυση 9 δισ. ευρώ από το Βερολίνο, αλλά προσφάτως το έγκυρο περιοδικό Spiegel ανέφερε ότι ίσως χρειαστεί περαιτέρω στήριξη το 2021. Εν τω μεταξύ, το τρίτο τρίμηνο η εταιρεία παρουσίασε ζημίες 2 δισ. ευρώ.

Ο κλάδος των ταξιδίων, και ειδικά των μακράς διαρκείας, καθώς και του τουρισμού εν γένει, έχει δεχθεί καίριο χτύπημα λόγω της πανδημίας. Αφενός οι εσωτερικοί και διεθνείς περιορισμοί λόγω καραντίνας λειτουργούν αποτρεπτικά, αφετέρου οι ίδιοι οι επιβάτες, φοβούμενοι τυχόν μόλυνση, δεν δείχνουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν, ακόμα και αν έχουν τεθεί σε ισχύ αυστηροί κανόνες για διεξαγωγή τεστ και λήψη μέτρων ασφαλείας. Η Διεθνής Υπηρεσία Αερομεταφορών της ΙΑΤΑ προβλέπει ότι, εάν επαληθευθεί το καλύτερο σενάριο, θα επανέλθει σε προ πανδημίας επίπεδα ο κλάδος ίσως το 2024, ενώ φέτος αναθεωρεί επί τα χείρω τις εκτιμήσεις της για τις οικονομικές ζημίες του. Σημειωτέον πως τον Ιούνιο είχε προβλέψει ζημίες 100 δισ. δολαρίων εντός διετίας, τώρα αναμένει φέτος 118,5 δισ. δολάρια απώλειες και 38,7 δισ. δολάρια το 2021. Ο αριθμός των επιβατών θα φθάσει φέτος το 1,8 δισ. από τα 4,5 δισ. το 2019 και θα ανακάμψει σχετικώς του χρόνου, στα 2,8 δισ.

Στην Τουρκία, συγκεκριμένα, η ναυαρχίδα του κλάδου, η αεροπορική εταιρεία της Turkish Airlines, ο αερομεταφορέας οικονομικών ταξιδίων Pegasus και η εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων ΤΑV, όλα εμφάνισαν οικονομική αιμορραγία τους πρώτους εννέα μήνες του 2020. Η Turkish Airlines μείωσε τις αμοιβές προσωπικού και έδωσε άδεια άνευ αποδοχών σε ξένους πιλότους για να μειώσει το κόστος. Εντούτοις, οι αναλυτές αναμένουν ότι το σύνολο της χρονιάς θα έχει ρεκόρ ζημιών της τάξεως των 7,31 δισ. λιρών (930 εκατ. δολ.), σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg. Οι αεροπορικές εταιρείες στη γειτονική χώρα χρειάζονται χρηματοδότηση περίπου 2 δισ. δολαρίων μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, ώστε να είναι σε θέση να ξεπεράσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Pegasus Μεχμέτ Νάνε, σε συνέντευξή του στο BloombergHT τον Σεπτέμβριο. Ο δείκτης του κλάδου αερομεταφορών στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης, τέλος, έχει παρουσιάσει κάμψη από την αρχή της χρονιάς κατά 13%, όταν ο γενικός δείκτης σημείωσε άνοδο της τάξεως του 16%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή