ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μειώθηκαν κατά 35% οι πωλήσεις της Jumbo εντός του Νοεμβρίου

meiothikan-kata-35-oi-poliseis-tis-jumbo-entos-toy-noemvrioy-561180967

Το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, αλλά και η αδυναμία της επιχείρησης να ανταποκριθεί στη μεγάλη αύξηση των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό κατάστημά της, γεγονός που την οδήγησε στο να το κλείσει για περίπου δύο εβδομάδες, είχε ως συνέπεια τη μείωση κατά 35% των πωλήσεων της Jumbo τον Νοέμβριο. Η σημαντικά αρνητική επίδοση του Νοεμβρίου είχε ως συνέπεια τη διεύρυνση των απωλειών για το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2020 στο 10,7% περίπου, από μείωση 7% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου. 

Πάντως, το ηλεκτρονικό κατάστημα λειτουργεί εκ νέου, με την επιχείρηση ωστόσο να προειδοποιεί για καθυστερήσεις λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών και να ενημερώνει τους καταναλωτές ότι μπορούν να δουν τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης με την εισαγωγή του ταχυδρομικού κώδικα της περιοχής τους κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η εισηγμένη σε ανακοίνωση που εξέδωσε στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο τζίρος του Νοεμβρίου επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το οποίο οδήγησε σε κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων της στην Ελλάδα και σε τρία από τα πέντε καταστήματα που διατηρεί στην Κύπρο. Από τις 30 Νοεμβρίου ξεκίνησε η πλήρης και κανονική λειτουργία των πέντε καταστημάτων του ομίλου στην Κύπρο, ενώ το σύνολο των καταστημάτων στη Ρουμανία και τα 8 από τα 9 στη Βουλγαρία συνεχίζουν να λειτουργούν.

Η πορεία έως τώρα των πωλήσεων του ομίλου για τη φετινή χρονιά έχει ως εξής: το πρώτο δίμηνο πριν από την εκδήλωση της πανδημίας στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι πωλήσεις ξεκίνησαν εντυπωσιακά, καταγράφοντας αύξηση 13% τον Ιανουάριο του 2020 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και 23% τον Φεβρουάριο του 2020 σε σύγκριση με τον περυσινό Φεβρουάριο. Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά περίπου 51% επηρεαζόμενες από τις κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.

Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν, χάθηκε οριστικά η πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 86% σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Ο Μάιος έφερε τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας, κάτι που μεταφράστηκε σε αύξηση των πωλήσεων κατά 13,6%. Τον Ιούνιο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,8%, τον Ιούλιο κατά 8%, ενώ το πρόσημο ήταν αρνητικό, μείωση 2%, τον Αύγουστο, γεγονός που αποδίδεται στην καθίζηση του τουρισμού. Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% και τον Οκτώβριο κατά 12,7%.