Τα lockdown έφεραν αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 8,4%

Τα lockdown έφεραν αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 8,4%

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καταλυτική για την αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ είναι η πανδημία, καθώς από τις αρχές του έτους έως τα μέσα Νοεμβρίου ο ρυθμός ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, διαμορφώνεται σε 8,4%, με το 70% της ανάπτυξης αυτής να οφείλεται στις εννέα εβδομάδες του πρώτου lockdown και στις δύο πρώτες εβδομάδες του δεύτερου lockdown. Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε χθες ο Βάιος Δημοράγκας, γενικός διευθυντής της Nielsen για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, στη διάρκεια του 11ου συνεδρίου του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν πια αραιά, εγκαταλείποντας την τάση που είχε αναπτυχθεί στα χρόνια της χρηματοοικονομικής κρίσης για συχνές επισκέψεις και αγορές μικρής αξίας, προγραμματίζοντας πλέον τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ και αγοράζοντας περισσότερα πράγματα, τάση που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο lockdown και διατηρήθηκε και το διάστημα που δεν υπήρχαν περιορισμοί στις μετακινήσεις. Στην πραγματικότητα θέλουν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στο σούπερ μάρκετ προκειμένου να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την έκθεσή τους στον κορωνοϊό.

Η αύξηση του «καλαθιού», ή για την ακρίβεια η επιστροφή στα γεμάτα καρότσια, σε συνδυασμό με την ανάγκη κάποιος να βρεθεί σε μεγαλύτερο χώρο και με χώρο στάθμευσης αύξησε σημαντικά τις επισκέψεις των καταναλωτών στα πολύ μεγάλα καταστήματα, τα υπερμάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αύξηση του τζίρου στα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) είναι 17,8% από τις αρχές του έτους, ενώ στα πολύ μικρά καταστήματα (100 έως 400 τ.μ.) η αύξηση του τζίρου είναι 5,9%.

Η επιθυμία μείωσης του συγχρωτισμού με άλλους οδήγησε ως γνωστόν και στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Το ποσοστό τους από τις αρχές του έτους στο σύνολο του τζίρου των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 1%, φτάνοντας όμως στη διάρκεια του έτους, ειδικά από το φθινόπωρο κι έπειτα, ακόμη και σε μερίδιο 1,7%. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο επικεφαλής της Nielsen στην Ελλάδα, η βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή, καθώς ο χρόνος παράδοσης των παραγγελιών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ μειώθηκε σε 1,2 ημέρα από 2 ημέρες την άνοιξη.

Η άλλη τάση που επιστρέφει, επίσης, παρά την προσπάθεια λιανεμπόρων και προμηθευτών να απεμπλακούν από αυτή, είναι το «κυνήγι» των προσφορών. Το 50% των καταναλωτών δηλώνει πλέον ότι αναζητεί προσφορές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάιο ήταν 38%.

Εποχικά καταστήματα

Χαιρετισμό στο συνέδριο απηύθυνε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης ο οποίος προανήγγειλε το άνοιγμα των καταστημάτων εποχικών ειδών στις 7 Δεκεμβρίου. Η απόφαση θα αφορά τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά εποχικά είδη –εν προκειμένω χριστουγεννιάτικα στολίδια– και όχι τα καταστήματα πώλησης παιχνιδιών. Μετά το άνοιγμα των καταστημάτων εποχικών ειδών θα επιτραπεί η πώληση χριστουγεννιάτικων στολιδιών από τα σούπερ μάρκετ, που σήμερα απαγορεύεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή