Τεχνικά προβλήματα στα αεροσκάφη λόγω ακινησίας

Τεχνικά προβλήματα στα αεροσκάφη λόγω ακινησίας

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Μεγάλη προσοχή συστήνουν στις αεροπορικές εταιρείες οι απανταχού ρυθμιστικές αρχές, ασφαλιστικές εταιρείες και ειδικοί ενόψει της επαναφοράς σε πτητική λειτουργία αεροσκαφών, τα οποία είχαν παραμείνει σε ακινησία για πολλούς μήνες εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την πανδημία του κορωνοϊού. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για κινδύνους εξαιτίας της παρατεταμένης αποχής χειριστών από πτήσεις, σφαλμάτων στη συντήρηση αεροσκαφών, ακόμη και βλαβών σε ηλεκτρονικά συστήματα από φωλιές εντόμων σε κρίσιμους αισθητήρες.

Στο απόγειο του πρώτου κύματος της πανδημίας, ποσοστό 75% του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών είχε καθηλωθεί στο έδαφος. Την ίδια ώρα, η διεθνής ένωση αεροπορικών εταιρειών IATA εκτιμά ότι ο αριθμός «ασταθών» προσγειώσεων έχει σημειώσει σημαντική άνοδο. Ασταθής θεωρείται η προσγείωση κατά την οποία το αεροσκάφος αναπηδά βίαια στον διάδρομο ή βγαίνει ακόμη και εντελώς από αυτόν. Τα στοιχεία της ΙΑΤΑ έχουν προκαλέσει την ανησυχία ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες άρχισαν να απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες την πραγματοποίηση νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για χειριστές, με ιδιαίτερη έμφαση στις προσγειώσεις.

Η προσέγγιση στον αεροδιάδρομο και η προσγείωση είναι οι δύο διαδικασίες της επιβατικής πτήσης που απαιτούν έμπειρους χειριστές.
Σύμφωνα με την εταιρεία Airbus, τα περισσότερα θανατηφόρα περιστατικά σημειώνονται κατά τη διάρκεια της προσέγγισης σε αεροδρόμιο, ενώ τα περισσότερα ατυχήματα χωρίς νεκρούς καταγράφονται κατά την προσγείωση. Τον περασμένο Μάιο, αεροσκάφος των κρατικών αερογραμμών του Πακιστάν συνετρίβη ύστερα από ασταθή προσγείωση, σκοτώνοντας 97 επιβαίνοντες.

Η εκπαίδευση των χειριστών δεν είναι, όμως, το μόνο μέλημα για τις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας (EASA) αποκαλύπτει ανησυχητική «τάση» εσφαλμένων μετρήσεων υψομέτρου και ταχύτητας πτήσης μεταξύ των αεροσκαφών που έχουν μόλις επανέλθει στην ενεργό δράση. Σε κάποιες περιπτώσεις, πληρώματα αναγκάστηκαν να ακυρώσουν απογειώσεις, με το αεροσκάφος να οδηγείται πίσω στην αποθήκη για συντήρηση.

Για τα περισσότερα από τα περιστατικά αυτά ευθύνονταν έντομα, τα οποία είχαν φωλιάσει στις καλωδιώσεις του χειριστηρίου, διαταράσσοντας τη λειτουργία των υπερευαίσθητων αισθητήρων, αναγκαίων για την προώθηση δεδομένων στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του αεροσκάφους. Τον Ιούνιο, αεροσκάφος της εταιρείας Wizz Air διέκοψε επειγόντως την απογείωσή του, καθώς ο μετρητής ταχύτητας εμφάνιζε το αεροσκάφος να είναι ακίνητο. Επιθεώρηση από μηχανικούς της εταιρείας έδειξε ότι κουκούλια εντόμων στις καλωδιώσεις εμπόδιζαν την παροχή δεδομένων. Το αεροσκάφος είχε τεθεί σε ακινησία για πάνω από τέσσερις μήνες.

Οι φωλιές εντόμων ευθύνονται για τη συντριβή αεροσκάφους της Δομινικανής Δημοκρατίας το 1996, που προκάλεσε τον θάνατο 189 επιβαινόντων. Η EASA διαπίστωσε ότι ύστερα από μακροχρόνια στάθμευση πολλά αεροσκάφη εμφανίζουν τεχνικά προβλήματα και βλάβες, που μπορεί να φθάσουν ακόμη και στη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα εν πτήσει, στην αδυναμία διοχέτευσης καυσίμου, σε περιορισμό της ικανότητας πέδησης του αεροσκάφους και στην αποφόρτιση των εφεδρικών μπαταριών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή