Το στοίχημα της Κίνας για τις PSA και FCΑ

Το στοίχημα της Κίνας για τις PSA και FCΑ

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στο 2021 ο Κάρλος Ταβάρες θα αναλάβει το πηδάλιο του Stellantis, του νέου ομίλου που γεννήθηκε από τον συνδυασμό της Peugeot Citroen (PSA) και της Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Και θα χρειαστεί να αποκαταστήσει την παρουσία τους στην Κίνα, να εξορθολογίσει μια παγκόσμια αυτοκρατορία κατασκευής οχημάτων και δικτύων πώλησης, αλλά και, ως εκ τούτου, να αντιμετωπίσει τη σοβαρά πλεονάζουσα παραγωγική τους ικανότητα. 

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος σήμερα της PSA, υπήρξε στο παρελθόν οδηγός σε αγώνες ταχύτητας, ενώ τις δεξιότητές του στους ελιγμούς επέδειξε και σε αυτήν του τη θέση. Κατόρθωσε να εξυγιάνει την PSA, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας. Οι μέτοχοι της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του ομίλου PSA ενέκριναν τη συμφωνία συγχώνευσής τους χθες, ανοίγοντας τον δρόμο να ολοκληρωθεί μια επιχειρηματική συμφωνία ύψους 52 δισ. δολαρίων έως τα τέλη Μαρτίου.

Αφ’ ης στιγμής τεθεί σε λειτουργία, η Stellantis θα διαθέτει 14 μάρκες αυτοκινήτων υπό την αιγίδα της, εκκινώντας από τα εμπορικά σήματα της FCA, δηλαδή τα Jeep, Dodge, Ram και Maserati, έως τα Peugeot, Citroen, Opel και DS της PSA. Ως τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων σε διεθνή κλίμακα, θα βρίσκεται μπροστά από τις General Motors (ΗΠΑ), Hyundai Motor – Kia Motors (Ν. Κορέα) και Ford Motor (ΗΠΑ) με κριτήριο τις πωλήσεις τους. Ωστόσο, θα εξακολουθεί να έπεται της γερμανικής Volkswagen, της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και της ιαπωνικής Toyota Motor.

Οπως όλες οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Stellantis θα δαπανήσει μέσα στα επόμενα χρόνια δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να μεταμορφώσει την ευρεία γκάμα των οχημάτων της με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσουν να εισέλθουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πέραν τούτου, ο Κάρλος Ταβάρες θα έχει να αντιμετωπίσει και άλλα μείζονα και πιεστικά ζητήματα. 

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, η Stellantis έχει απέναντί της μια πλειάδα διεθνών και εγχώριων ανταγωνιστικών ομίλων, ενώ ο κ. Ταβάρες αναγνωρίζει πως αυτό δεν είναι κάτι λογικό και βιώσιμο. Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι τόσο η PSA όσο και η FCA λειτουργούν μόλις στο 8% της παραγωγικής ικανότητάς τους στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας και του Ειρηνικού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας επιχειρηματικών συμβούλων LMC. 

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της παραγωγικής ικανότητας εντοπίζεται στην Κίνα, μια αγορά που παράγει 21 εκατ. νέα αυτοκίνητα τον χρόνο. Αναλυτές επισημαίνουν πως η καλύτερη ευκαιρία για να ανακάμψουν οι δύο όμιλοι στην Κίνα είναι ο συνδυασμός τους. «Κάθε εταιρεία μόνη της δεν είναι μάλλον σε θέσει να βάλει και πάλι τις μηχανές μπροστά στην αγορά αυτή», παρατηρεί ο Φιλίπ Ουσουά, αναλυτής της επενδυτικής τράπεζας Jefferies.

Από μέρους του ο Κάρλος Ταβάρες δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη για τον κλάδο του αυτοκινήτου, που είχε οργανώσει το Reuters τον Νοέμβριο: «Καμία παγκόσμια εταιρεία αυτοκινήτων δεν έχει την πολυτέλεια να απουσιάζει από τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο». Ενδεχομένως, η Stellantis θα μπορούσε να κλείσει εργοστάσια σε διάφορες χώρες, των οποίων η αθροιστική παραγωγική ικανότητα αντιστοιχούσε στην ετήσια παραγωγή της Ford. Και παρά ταύτα θα εξακολουθούσε να αυξάνει την παραγωγή με τα υπόλοιπα εργοστάσιά της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της LMC. Κι ενώ η Stellantis δεσμεύεται να μην κλείσει εργοστάσια, το υπάρχον δίκτυό της θα κατασκεύαζε έως και 7 εκατ. περισσότερα οχήματα από ό,τι αυτή τη στιγμή πουλάει, όπως συμπληρώνει η LMC. Ακόμη και στις καλές εποχές του 2016, και οι δύο μαζί είχαν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα περίπου 4 εκατ. οχημάτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή