ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Apple και Hyundai συζητούν το ενδεχόμενο συνεργασίας

Αντικείμενο, η από κοινού παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Apple και Hyundai συζητούν το ενδεχόμενο συνεργασίας

Αν κάποιος αναρωτιόταν πριν από πολύ λίγα χρόνια ποια θα ήταν, εκτός της Tesla, μία μεγάλη ανταγωνίστρια της Toyota, της Volkswagen και της Ford, ίσως και να μη φανταζόταν πως θα έπρεπε να απαντήσει «η Apple». Ο όμιλος υψηλής τεχνολογίας, που δημιούργησε ο Στιβ Τζομπς, βρίσκεται σε προκαταρκτικά στάδια συζητήσεων με τη νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai με στόχο να συνεργαστούν για την ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρικού αμαξιού – πάντως, ήδη οι δύο εταιρείες συνεργάζονται σε επίπεδο λογισμικού των iPhone. «Αντιλαμβανόμαστε πως η Αpple έχει έλθει σε επικοινωνία με διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας», τόνισε ο εκπρόσωπος της Huyndai στο αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο του CNBC, Τσέρι Κανγκ. Αξίζει να αναφερθεί ότι είχε προηγηθεί της δηλώσεως αυτής ρεπορτάζ της οικονομικής εφημερίδας Korea Economic Daily, στο οποίο αναφερόταν πως η Apple έχει προτείνει στην νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεργαστούν κι εκείνη εξέταζε τους όρους, ενώ στο πλαίσιο της προσέγγισης η πρώτη ενδιαφερόταν και για την κατασκευή μπαταριών και ηλεκτροκίνητων αμαξιών με χρονικό ορίζοντα πρώτης κυκλοφορίας το 2027.

Βέβαια, τον Δεκέμβριο διέρρευσε ότι ο αμερικανικός όμιλος ενδιαφέρεται να προχωρήσει στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και να έχει το πρώτο αυτοκίνητο έτοιμο το 2024, αλλά αναλυτές εκτιμούν πως λόγω της πανδημίας θα μετατεθεί αργότερα έως και τουλάχιστον πέντε χρόνια από σήμερα η ημερομηνία αυτή. Η συγκεκριμένη αγορά ηλεκτροκίνησης καθίσταται ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστική, ενώ εταιρείες όπως η Tesla βρίσκονται συχνά στα πρωτοσέλιδα για την ολοένα και διογκούμενη χρηματιστηριακή τους αξία. Ο διευθύνων σύμβουλος της τελευταίας, ο Ελον Μασκ, πλέον από χθες έχει βρεθεί στην κορυφή του κόσμου, ως ο πλουσιότερος όλων και εκτόπισε τον Τζεφ Μπέζος, ιδρυτή και επικεφαλής της Αmazon.

Πάντως, η Hyundai ενδιαφέρεται ζωηρά για την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, της αυτόματης οδήγησης καθώς και της ιπτάμενης. Τον Δεκέμβριο απέκτησε μερίδιο πλειοψηφίας στην εταιρεία κατασκευής κινούμενων ρομπότ Boston Dynamics αντί 1,1 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, συγκροτεί κοινοπραξία 4 δισ. δολαρίων με την εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτων Aptiv για την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης. Αμφότερες οι συμβαλλόμενες θα επενδύσουν 3 δισ. δολάρια, ενώ η ιρλανδική Aptiv θα συνεισφέρει και 700 μηχανικούς και μεταφορά πατεντών στην κοινοπραξία.

Πάντως, ήδη η Hyundai συνεργάζεται με την Apple επί του CarPlay, του λογισμικού της δεύτερης, με το οποίο οι συσκευές iPhone συνδέονται με μία γκάμα οχημάτων. «Το να αναθέσει ως εργολαβία η Apple την κατασκευή των ηλεκτρικών έξυπνων οχημάτων της στην Hyundai έχει λογική, διότι είναι γνωστή για την υψηλή της ποιότητα», επισημαίνει στο Ρόιτερς, ο Τζέονγκ Γιουν-Γου, πρώην σχεδιαστής της Hyundai και καθηγητής στο πανεπιστήμιο UNIST της Ν. Κορέας. «Πάντως, δεν είμαι σίγουρος πως ειδικά στην περίπτωση των οχημάτων είναι μία ενδεδειγμένη και αποτελεσματική στρατηγική – δηλαδή, το να λειτουργήσει η Hyundai ως η Foxconn των αυτοκινήτων για την Apple, διότι τελικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες διακινδυνεύουν να παραγκωνιστούν από τους τεχνολογικούς κολοσσούς» (η Foxconn κατασκευάζει iPhone). Τέλος, αναλυτές εκτιμούν ότι η Apple ίσως ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες ηλεκτρικών αμαξιών και τις εγκαταστάσεις της Hyundai, ώστε να περικόψει το δικό της κόστος παραγωγής.